fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Diagnostika ForDiag http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694 |
Stránka 1 z 91 |
Autor: | tomin [ 18 zář 2009 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | Diagnostika ForDiag |
Ahoj vsichni. Dovolil jsem si založit zvlášť vlákno týkající se pouze ForDiag diagnostiky aby se to nemíchalo v obecné debatě/vlákně o diag. Která auta jsou podporovaná: - skoro vše od Fordu, tedy Escort, Mondeo MKI/II/III/IV, Focus I/II/III, Fiesta (Endura-E s EEC5), Fiesta (1,4 EFI s EEC5), Scorpio, Transit, Fusion, Ka, Puma, Cougar, Galaxy, včetně Amerických Mustang, F150, Explorer, ... Která auta NEjsou podporovaná: Escort RS2000 (EEC 4 starší generace) - ECU nemá možnost datové komunikace Fiesta 1.3 CFI (Endura s EEC4 starší generace) - ECU nemá možnost datové komunikace Co kabel umí: - podporuje všechny benzínové motory s EEC IV/V/VI (i nejmladší CANová auta)
- podporuje benzínové motory s EEC IV (tzv. OBD1.5)
Pokud má vůz OBD/DLC konektor nebo 2pin konektor urceny pro WDS/FDS (viz. foto na viewtopic.php?f=8&t=44&start=660) - statickou regeneraci DPF filtru na 1.6TDCI - reset DPF filtru na 1.6TDCI - reset snimace tlaku DPF na 1.6TDCI - Transit EPIC diesel system (Transit 2.5TD) - na TDCI motorech (Delphi system) lze
- díky využití stejného protokolu jaký používá originál Ford FDS/IDS diagnostika umožňuje zobrazit stovky různých hodnot motoru
Např. lze sledovat požadovaný úhel natočení volnoběžného ventilu (pid ISCDTY), EGR ventilu, proud tekoucí do vyhřívacího článku lambda sondy, ... která umožnují zachytit i rychlé události-změny hodnot - výhodné pro diagnostiku/měření přechodu z volnoběhu, atd. - jednoduchá kontrola nejdůležitějších parametrů motoru na měřácích (lambda sonda, bohatost směsi, předstih, krátkodobé a dlouhodobé adaptace, ...) - vyčíst chyby z jednotek ABS, Airbag, GEM, Climatronic, ... - 2 osciloskopy, každý s max. 4 údaji - specificky zaměřené předkonfigurované osciloskopy pro test MAF, MAP a TPS čidel - spouštění interních testů
- možnost vymazání adaptací jak na EEC IV, tak EEC V = tzv. RESET jednotky - podpora jak motoru s MAF, tak s MAP čidlem Výběr z důležitých hodnot čtených z jednotky: - MAF - napětí z čidla - MAP - tlak v sacím potrubí - napětí z LAMBDA sondy - napětí ze snímače škrtící klapky - krátkodobá adaptace (LAMBSE / STFT) - dlouhodobá adaptace (KAMREF / LTFT) - šířka vstřikovacího impulsu - teplota chladící kapaliny - teplota nasávaného vzduchu - otáčky - rychlost - % otevření volnoběžného ventilu - stav regulace bohatosti - otevřená/zavřená smyčka - stav snímače posilovače řízení - .... Nové verze software jsou zdarma ke stažení. Současná poslední verze software je ke stažení zde: Fordiag ke stažení Pokud by někdo pořeboval ovladače (dodávám na CD, ale ...) tak zde: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm Informace o nových verzích najdete na http://forum.fordiag.cz/viewforum.php?f=2 Níže již zastaralé o starších verzích Co je nového v verzi 1.22 + doplnena funkce pro prepnuti kabelu do KL-modu (umi kabely od verze 3) + doplneny nektere OBDII pidy + seznam PIDu je serazen abecedne + rozchozeno vycitani adaptaci na motorech DOHC_SFI_8V a DOHC_SFI_16V (Model = Scorpio klaun "DE_1" a "Galaxy") + v nastaveni je moznost nastavit rychlost zivych dat (vyhodne pro zaznam napr. vypalovani DPF filtru) + v prubehu zivych dat je zakazane vypnuti monitoru a prechod do usporneho rezimu : Gauges TDCI prejmenovany na Gauges ICU : Gauges ICU - merak pro MAP - max. hodnota zvetsena na 260kPa : Gauges ICU - merak pro "Fuel reail temperature" jednotky zmeneny z A/D counts na Celsius, upraveno rozliseni : pri spojovani na ECU motoru doplneno zjistovani o jaky system TDxx se jedna TD / TDDI / DELPHI TDCI / DV6 / DW10/DW12 + Gauges: pridana kontrolka BRAKE PEDAL + Gauges: doplnena podpora kontrolky CLUTCH/SPOJKY i pro benzinove motory Co je nového v verzi 1.21 alpha 8 + doplnena detailni podpora hodnot pro TDCI (Delphi system)
: opraven prepocet VS (rychlost) na TDxx : PID EOT (jeden ze dvou) - opraven scaling + pridany nove PIDy pro TD motory (?Fiesta?/Escort/Mondeo) CAMDTCY, TIM_FBK, TIM_DEM, TACHO_F (strida snimace pocatku vstriku, ...) + novy PID GENVDSD - pozadovane napeti alternatoru + novy PID TP1 - pozice skrtici klapky (pro CAN auta - Fiesta, Fusion, ...) : PID FRP_V (fuel rail pressure) - doplnen prepocet na 0..5V : opraveno rozliseni "IMV_TRIM" [%], INJx_DEM, CNS_BACKLEV v osciloskopu : zmeneno rozliseni PIDu "FPUMP_DC" na 0-100% : opraven problem s rozlisenim pidu "IMV_LRNTRM" (od -2% do +2%) + novy PID "TORQUE" - cisty kroutici moment : zalozka "test TPS" - 3 hodnoty snimace ma kazda jinou barvu ICU modul je pristupny na vsech TDCI motorech (Delphi system) bez ohledu na to, zda jde o jednomodulovy nebo dvojmodulovy system. Co je nového v verzi 1.20 - doplněna podpora dalších modulu (ne jen motoru) - ABS, Airbag, Climatronic, GEM - vyčtení adaptací nyní funguje i na mladých EEC jednotkách, např. v Mondeo MKIII Duratec 1.8/2.0, ... (typ Black OAK) - nektere kody chyb jsou i v Cestine (diky "katalizatorovi" ) - na TDCI motorech lze merit a overit vstrikovaci tlaky v common railu, adaptace jednotlivých vstřiků, ... - na nekterych verzich 1.4 CVH nesly vycist adaptace - opraveno - doplneny nektere chybejici kody chyb OBD (pro EEC V, ABS, ...) - nova verze softu samozrejme chodi i se starsi verzi kabelu (ale jen s novym kabelem (2.0) se lze pripojovat i na dalsi zarizeni. Ne jen na motory.) - doplněna nová záložka "Stavy" kde lze zobrazit chybové příznaky jednotlivých čidel a akčních členů motoru (např. odpojený vstřikovací ventil nebo čidlo teploty ....) Co je nového v verzi 1.18 Doplněna nová funkce - spouštění interních testů v ECU - test KOEO - test čidel při stojícím motoru - test KOER - test akčních členů a dynamických hodnot při běžícím motoru - test výstupů jednotky (pouze u EEC V) - zapne výstupy benzínové pumpy, vytápění lambda sond, ventilátoru chladiče, ... Doplněna podpora pro TDCI motory EEC V: - na TDDI motorech s vahou vzduchu zobrazuje oba meraky - jak MAF, tak MAP - opravena chyba - adaptace nesly vycist pokud prave bezela ziva data (vycteni koncilo chybou) - PID "MAF" - opraveno rozliseni (maximalni hodnota je nyni 50 gramu/sec.) - PID "IMAF" - opraveno rozliseni - PID "DSDRPM" (pozadovane otacky pri rizeni volnobeznych otacek) zmeneno rozliseni v osciloskopu na stejne jako maji "RPM" otacky - nazornejsi pro sledovani rozdilu otacek EEC IV: - hodnota RATCH ma v osciloskopu stejne rozliseni jako TPS, takze ji lze dobre porovnavat - doplneny nektere chybejici kody chyb/DTC Co je nového v verzi 1.17: - doplněna ČEŠTINA - doplněna podpora dalších jazyků (Němčina) - přidány nové PIDy pro EEC V pro měření snímače plynového pedálu na autech s elektronickou škrtící klapkou (možnost diagnostikovat natáčení el. škrtící klapky) - osciloskop - pokud je více nasnímaných dat nebo se zvětší zoom, je posun/rolování po datech jemnější - zjemněn rozsah hodnoty LAMBSE v osciloskopu - detailněji "kreslí" adaptační hodnoty Co je nového v verzi 1.16: EEC V - upraveno zobrazovani stavu OPEN/CLOSE loop lambda sondy (melo by fungovat na vice typech jednotek) - upraveno vycitani adaptaci na starsich typech ECU Co je noveho v verzi 1.15: EEC IV a V - nova fn. - vycteni a zobrazeni ADAPTACNI TABULKY - pro nekterou diagnostiku hodne zajimava vec EEC V - podpora pro V6 a V8 motory - dve lambdy a 2x LAMBSE na zalozce Gauges - opraven problem kdy se nekdy nespustilo vycitani zivych dat z jednotky a ve status radku se vypsala hlaska "Live data could not start !" + cislo chyby - doplnen spravny rozsah pro S_VEGOxy, FUELPWMx - opravena korekce/prepocet u IMAF z referencniho napeti 5V na 16V - stupnice v osciku - hodnoty bez urceneho kroku (v tabulce PIDu) se nyni zobrazuji na CELA cisla (cca 10 hodnot) - osetreno rozdilne adresovani na EEC V starsich a novych jednotek (3 nebo 4 byty adresy) (Napr. Duratec HE 107kW ma nove adresovani) EEC IV - pridany chybove kody v Cestine a Nemcine - rozsiren vlozeny display v gauge s FuelPW - opraveno zobrazeni hodnoty uvnitr gauge v LCD pro MAP - doplneno zaokrouhleni - pridano zaokrouhleni v nekterych displejich (RATCH, ...) - okno s nastavenim je nyni On Desktop (vne hlavniho okna) - doplnen kontrolni dotaz pri mazani adaptaci Co je noveho v verzi 1.14: - na EEC V se hned po spojeni vycte a zobrazi z jednotky VIN kod, a jeji verze hardware a software + rok vyroby - osciloskop na EEC V:
- moznost si nastavit svoje barvy prubehu - zmenseno zatizeni CPU v rezimu osciloskopu - doplnena moznost snizit zatizeni procesoru na slabsich PC ktere nestihaji zpracovat 550 hodnot/sek. z EEC V (v nastaveni parametr "Reduce CPU load", cim vyssi cislo, tim mene zatezuje pocitac, ale taky tim mene hodnot z jednotky je zpracovano) - opraveno zobrazovani hodnoty LOAD v displeji - opraveno falesne hlaseni pri smazani chyb na TD/TDDI (hlasil ze to neproslo i kdyz to proslo) - opraven prepocet rychlosti z cidla VSS (vypisoval o neco vetsi rychlost nez mela byt) - opraven prepocet hodnoty z MAP cidla na EEC V Cena je 2100,- za hw+software Mail: fordiag fordiag.cz |
Autor: | dj.DEKL [ 20 zář 2009 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Tak jsme zkoušeli Escorta TD 66kW a spojení se povedlo... chybové kódy taky. Více doplní Tomin |
Autor: | Stefan [ 21 zář 2009 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
uspesne otestovane esco 1.4 cvh eccIV rv 97,este mam pripraveny jeden focus 1.6,ka 1.3,mondeo 2.0 jak spravim dam vediet,nemam teraz cas umrel mi moj escortik tak cakam za rj |
Autor: | dj.DEKL [ 21 zář 2009 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Transit 2.0 TDDI - rok asi 2003 a 2005 - vyčtení chyb OK Transit 2.2 TDCI - rok 2008 - nespojí se (uz je pouze na CAN sbernici) Escort RS2000 - rok 1996 - nespojí se (RS2000 nepodporuje ziva data !, ma starsi verzi jednotky EEC IV) Mondeo 1.8 16V - rok 1998 - vše OK |
Autor: | tomin [ 21 zář 2009 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
TDCI chodi take. Ale to RS2000 je blby. Vcera mi psal jeden clovicek s RSem ze se nespojil, tak jsme zacli badat a zjistili jsme, ze RS sice ma OBD konektor a v nem piny 3 a 11, ale Ford na tehle pinech osadil VYBLIKAVACI draty, NE pocitacovou diagnostiku ! Tyhle piny pak vedou na ECU na piny 17 a 48. Tedy jsou to stejne dva draty, ktere jsou na vetsine motoru vyvedeny do "blikaciho" 3pinoveho konektoru. Pres tyhle draty se neda pocitacem pripojit. Rozebral i jednotku a podle vseho je to starsi verze eec IV, ktera proste pc diagnostiku jeste nepodporuje. Asi se z nejakeho duvodu ve Fordu rozhodli RSo neomlazovat. Zajimave. Mondeo meho otce je z roku 93 a pc diagnostiku uz ma. |
Autor: | dj.DEKL [ 21 zář 2009 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Takže na RS jedině LEDku a blikat U toho TDDI jdou i vymazat případné chyby nebo jenom načíst? A při jízdě do práce jsem to měl zapnutý, a podle mě rychlost to ukazuje vyšší než je skutečnost - ještě jednou prověřím s GPS |
Autor: | tomin [ 21 zář 2009 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
U TDDI lze i vymazat chyby. |
Autor: | alien27 [ 21 zář 2009 13:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Escort 1.8 TurboD 51kw 1997 EEC-V - OK - jen čtení závad Focus 1.6 74kw 2004 EEC-V - OK - vč. živých dat (mimo mísu - závidim, jak rychle šla teplota motoru nahoru) |
Autor: | tomin [ 21 zář 2009 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
alien27 píše: Focus 1.6 ...- závidim, jak rychle šla teplota motoru nahoru) Vid ? Jsem na to koukal na jinem Focusu taky jak blazen. Ty to snad musi elektricky vytapet. |
Autor: | katalizator [ 21 zář 2009 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
tak uz mam tominovu diagnostiku doma taky sice nemam zrovna moznost skusit ale verim ze poslape super kdyby nekdo mel zajem skusit a byl by z okoli Kostelce n.Č.lesy tak dejte vedet |
Autor: | EwanS50 [ 21 zář 2009 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Nevíte někdo, jestli půjde na Fiestu XR2i CVH r.v.91, je to EEC-IV, ale konektor jsem našel pouze vyblikávací. Něco mi tam zlobí, ale bohužel nevím co |
Autor: | dj.DEKL [ 21 zář 2009 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Myslím, že budeš muset jenom blikat... jako na RSu |
Autor: | litlik [ 21 zář 2009 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Takže jsem dnes před chvilkou odzkoušel novou verzi programu. Komunikace i načtení chyb OK. System pass. No errors. |
Autor: | tomin [ 21 zář 2009 23:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
EwanS50 píše: Nevíte někdo, jestli půjde na Fiestu XR2i CVH r.v.91, je to EEC-IV, ale konektor jsem našel pouze vyblikávací. Něco mi tam zlobí, ale bohužel nevím co To je otazka. Po vcerejsi/dnesni zkusenosti s RS uz bych se nedivil nicemu. Jednoduchy navod jak to overit je podivat se na piny 18 a 19 na jednotce EEC IV. Pokud jsou neosazene, je sance pramala. Pokud jsou nekam vyvedene, je sance 99.9%. Viz.schema: |
Autor: | tomin [ 25 zář 2009 15:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Aho vsichni ! Nova verze 1.13. http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/download/setup_113.exe Kdo uz ma nainstalovano, staci mu stahnout a prehrat soubor ForDiag.exe z http://www.ezop.cz/tomas/fordiag/download/fordiag.exe (2MB) - doplnena podpora pro ziva data (i osciloskop) pro TD a TDDI motory - doplneno zobrazovani rychlosti zivych dat (VW s VagComem zbledne zavisti, protoze EEC IV posila az 200 hodnot za sekundu a EEC V jich posila 550 !! ) |
Autor: | dreamcatchers [ 25 zář 2009 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
jeden takovej blbej dotaz bude se zkoušet i pak na TDCI? |
Autor: | Perňa [ 26 zář 2009 00:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Tominek to dokáže...jen na něj nespěchejte.....aji tak má doma hafol práce..... Ale odbočím malým OT: Chci opravdu a nevím jak to mám vyjádřit....no prostě stačilo říct...ten kluk by měl dostat diplom...no ale to je jen pro utěšení....radši vytvořte pro toho borce metál.... Díky jeho dialíze ( diagnostika ) jsem si spravil své dobré staré mondeo MKI.... a teď jezdí bez chyb....to jen já mám tolik chyb, že jedu a za jízdy čumím na noťas.. Toť asi vše.... |
Autor: | litlik [ 26 zář 2009 11:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
Ahojte. Zrovna jsem přišel z garáže. Takže program na verzi 1.13 snímá i data. Akorát ukazatel okamžitých otáček přeskakuje nesmyslně na vysoké, ale mezitím ukazuje i správné. Grafy se pěkně vykreslují. (TEST ...) Akorát nevím scope. To jsem nezkoušel. Mám odzkoušet i scope pro nějakou skupinu hodnot? |
Autor: | tomin [ 26 zář 2009 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-) |
litlik píše: Ahojte. Zrovna jsem přišel z garáže. Takže program na verzi 1.13 snímá i data. Akorát ukazatel okamžitých otáček přeskakuje nesmyslně na vysoké, ale mezitím ukazuje i správné. Mozna jeste nejaka chybka. Doplnim tam jeste zapis komunikace do nejakeho logu a pak se muzem podivat co to zpusobuje. Ostatni meraky neposkakuji ? Jen ten jediny ? Ja to zkousim doma na stole a tam muzu rozhybat jedine tak merak napajeciho napeti (menim ho na zdroji). litlik píše: Akorát nevím scope. To jsem nezkoušel. Mám odzkoušet i scope pro nějakou skupinu hodnot? Jestli ti jedou budiky, pojede i osciloskop. |
Stránka 1 z 91 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |