fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Diagnostika ForDiag
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694
Stránka 2 z 91

Autor:  dreamcatchers [ 26 zář 2009 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Děkuji za odpověď. To je škoda tak asi budu muset investovat 15000,- za fordí diagnostiku proč to nemůže bejt jako s Wagem na to má VW navrch že se Wagů válí všude tuny :cry: :cry:

Autor:  litlik [ 27 zář 2009 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Před chvílí jsme byli projet Mondeo a Escort RVA 1.8TD/51kW/1997. Sledoval jsem budíky, co nám sluníčko dovolilo. Ani jednomu z nás nejel ukazatel rychlosti. Snímání U, MAF, TPS a MAP v pořádku.

Smazání chyby ns Esku v pořádku.

Autor:  litlik [ 27 zář 2009 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Ještě k TDCi z roku 2003. Ta se nám nepodařila napíchnout ani ELM327. Ale jestli tuto diagnostiku někdo má, tak by to stálo za zkoušku. TDCi z roku 2005 šlo s ELM určitě.

Autor:  tomin [ 27 zář 2009 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

litlik píše:
Ani jednomu z nás nejel ukazatel rychlosti. Snímání U, MAF, TPS a MAP v pořádku.

Na TD ti rychlost nepujde, protoze ji jednotka neposila. Ma TD vubec snimac rychlosti ?
To Mondeo ma co za motor ?

Ktere hodnoty jednotka umi posilat se da zjistit v zalozce Special -Test PIDs.
Zadej tam FROM: 0 a TO: FFFF a spust to. Pobezi to ale hodne dlouho ! Muze i 2 hodiny.
Vysledek je seznam vsech moznych hodnot/PIDu ktere lze z jednotky vycist.
Pokud bys ten seznam vytahnul, sejmi ho potom prosim CTRL+C, CTRL+V a posli mi to. Diky.
Rychlost se vraci na cisle 11C1.
Muzes zkusit napr. jenom rozsah 1100 az 1200. To bude hotove za 1 min.

Autor:  tomin [ 27 zář 2009 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

litlik píše:
Ještě k TDCi z roku 2003. Ta se nám nepodařila napíchnout ani ELM327. Ale jestli tuto diagnostiku někdo má, tak by to stálo za zkoušku. TDCi z roku 2005 šlo s ELM určitě.

Softy k ELMu zkousi vzdy jen OBDII protokol. Na dieslech je OBDII povinne v Evrope az od roku 2006, proto ten z 2005 uz sel.
Ale pres OBDII protokol se toho stejne moc nedozvis.

Autor:  litlik [ 27 zář 2009 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Jestli to má snímač rychlosti to se přiznám, že nevím. Jak budu mít čas tak to provedu a pošlu Ti to.

A po čem jedou TDCi do roku 2005?
Omlouvám se možná za hloupý dotaz.
U těch TDCi novějších podporujících jak píšeš OBDII s tímto ELM a Scanmasterem, šlo určitě vyčíst chyby, ale i nějaká live data. Takže lepší než nic.

Autor:  litlik [ 27 zář 2009 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Zapomněl jsem motor je RFN.

Autor:  tomin [ 27 zář 2009 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

litlik píše:
Jestli to má snímač rychlosti to se přiznám, že nevím. Jak budu mít čas tak to provedu a pošlu Ti to.

Diky predem.
litlik píše:
A po čem jedou TDCi do roku 2005?

Nevim jestli se tomu protokolu nejak konrektne rika, ale kazdopadne je ten protokol dost odlisny od OBDII.
Princip je stejny jako na vsech EEC V - jednotka umi minimalne jeden protokol pro servis.diagnostiku kde lze vycitat kvanta hodnot (od otacek az napr. po pozadovanou hodnotu otevreni EGR ventilu) a pak muze, ale nemusi (do 2006) umet navic jeste OBDII.

Autor:  dj.DEKL [ 27 zář 2009 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Escort TD rv.97 - napětí, plyn.pedál, otáčky, u MAFu nějaký hodnoty... vymazání chyb OK.

Kolik má ukazovat TPS při max. sešlápnutém plynu???

Autor:  tomin [ 27 zář 2009 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

dj.DEKL píše:
Kolik má ukazovat TPS při max. sešlápnutém plynu???

Tak zatim co jsem potkal (na benzinech) tak to vzdycky lezlo tak nekam k 900-1000 (max je 1023).
Na TD ti nereknu presne cislo, ale zkusil bych zalozku "Test TPS" a pokud tam bude ukazovat ten displej "Throttle state", tak musi pri podlaze napsat "FULL"

Autor:  Bumerank [ 29 zář 2009 18:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

jak jsem tak viděl na vlastní bulvy co to všechno umí....když nemám OBD konektor - je nějaká možnost, že bych mohl z MOJÍ SOUČASNÉ EECIV vytáhnout potřebné piny a nějak tu diagnostiku rozchodit?? :-)

EDIT: asi neumím římská čísla no :roll: :-D :-D :-D

Autor:  EwanS50 [ 29 zář 2009 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

tomin píše:
To je otazka. Po vcerejsi/dnesni zkusenosti s RS uz bych se nedivil nicemu.
Jednoduchy navod jak to overit je podivat se na piny 18 a 19 na jednotce EEC IV.
Pokud jsou neosazene, je sance pramala.
Pokud jsou nekam vyvedene, je sance 99.9%.
Viz.schema:
Obrázek


Myslel jsi spíš EEC-IV, že? nebo máš nějaký supernový/tajný model? :-D
Mrkni na tohle a uvidíš ;-)

Autor:  tomin [ 29 zář 2009 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag - výrobek mr. Tomina :-)

Bumerank píše:
když nemám OBD konektor - je nějaká možnost, že bych mohl z MOJÍ SOUČASNÉ EEC IV vytáhnout potřebné piny ?

Mrkni sem. viewtopic.php?f=8&t=44&start=660
Prvni foto na strance - ten 2pinovy konektor. Tvuj motor ho tam bude na 90% mit.
V nem jsou vlastne ty stejne piny co v OBD konektoru na 3/11.

Autor:  alien27 [ 30 zář 2009 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Escort 1.8 TurboD 51kw 1997 EEC-V - ForDiag 1.13
šlape:
- čtení závad v paměti
- otáčky, napětí baterie, TPS
víc se mi nepodařilo

Autor:  Perňa [ 01 říj 2009 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Včera napíchnut pracant od Fisica 1.6 esco....první escort ,který byl bez chyb.... :shock:

Autor:  dj.DEKL [ 05 říj 2009 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Tak sem to zakřikl :-D Nejspíše odešla váha vzduchu...

Volnoběh a různé otáčky s váhou vzduchu (nejspíše dává nízké napětí)

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Volnoběh s odpojenou váhou vzduchu a vyresetovanejma adaptacema

Obrázek

Autor:  tomin [ 05 říj 2009 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Vypada to na to. Na prvnim obrazku je videt, ze "Total adaptation" (coz je jinym nazvem LTFT-dlouhodoba adaptace) je +25% (pridava benzin) a pritom je to stale jeste malo. Musi to dotahovat jeste pomoci "vyklonene" kratkodobe adaptace (Lambda ratio, jiny nazev STFT). Pokud by se mu to podarilo dotahnout spravne jen pomoci LTFT, pendlovala by STFT presne kolem 1.0.

Autor:  tomin [ 05 říj 2009 21:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Posilam fotky "redukce" OBD/DLC konetoru na 2pin konektor pro auta ktera jeste OBD konektor nemaji.

Redukce je tedy silne slovo, protoze jsem zatim neresil ten 2pinovy protikus, ale jen pro predstavu ktere draty jsou zapojene:
- piny 4+5 jsou spojene a pripoji se nekde na kostru (nejlepe baterie)
- pin 16 se pripoji na +12V (baterie)
- piny 3 a 11 vedou do 2pin konektoru
(Do zdirky ktera je u "zamku" konektoru vede vodic od pinu 3)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  tomin [ 05 říj 2009 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

dj.DEKL píše:
Nemáme nějaký tabulkový hodnoty MAFu ? volty vs otáčky ?

Volty vs. otacky nelze. Otacky motoru jeste neurcuji, kolik si motor nadechne vzduchu. Musela by to byt tabulka
Volty versus vaha prochazejiciho vzduchu. Ale to ti zase pak nepomuze, bo nevis vahu toho vzduchu pri danych otackach.

Autor:  Bumerank [ 05 říj 2009 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

tomin píše:
dj.DEKL píše:
Nemáme nějaký tabulkový hodnoty MAFu ? volty vs otáčky ?

Volty vs. otacky nelze. Otacky motoru jeste neurcuji, kolik si motor nadechne vzduchu. Musela by to byt tabulka
Volty versus vaha prochazejiciho vzduchu. Ale to ti zase pak nepomuze, bo nevis vahu toho vzduchu pri danych otackach.

spíš by to chtělo prostudovat materiály k MAFu - tam je tak nějak popsáno, jako přibližně hodnoty se mají na váze při určitých provozních situacích objevit :-)
tomin: díky za fota - možná doma někde najdu SCART :)

Stránka 2 z 91 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/