fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Diagnostika ForDiag
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694
Stránka 4 z 91

Autor:  tomin [ 12 říj 2009 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Jde pripojit skoro vse, co ma OBD.
Ja mam jen nejasno u:

- u RS2000 se zjistilo, ze i kdyz ma konektor a ma osazene piny 3/11, tak tam jsou zapojene "blikaci" draty, ne pc diagnostika

- mam jedno schema nejakeho stareho 1.4 CVH, ktere melo zakresleny OBD konektor, ale take tam byly jen blikaci draty
V realu mi ale lidi s 1.4 potvrdili, ze jim diag. chodi, takze to schema se muze tykat jen urcite motorove verze, nebo jen z prelomu zacatku MKVII. Netusim. Tady by to mohl seznam NEpripojenych objasnit.

Autor:  alien27 [ 12 říj 2009 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Poslední dotaz byl na nějaké starší mondeo.
Co se schemat týká, měl sem různá schemata i s popisem podle typu motoru, ale v praxi sem si ověřil, že nejjistější jsou ta schemata ve FORD TISu.

Autor:  Dave [ 12 říj 2009 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Tak jsem byl take napojen na tvou super diag, mam EEC V na motoru 1,8 16v a az na pomale reakce budiku to vypadalo ze to funguje jak ma, akorad nevim co mam vadne. Tady davam par screenu tak snad nekdo poradi. Chyby mne to nacetlo dve a pri pokusu vymazani se smazou ale zapise se tam nejaka chyba viz treti sreen

Obrázek

Obrázek

Obrázek

a par osciloskopu a budiku

http://img246.imageshack.us/gal.php?g=budiky1.jpg

Autor:  tomin [ 12 říj 2009 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Dave píše:
...na motoru 1,8 16v a az na pomale reakce budiku to vypadalo ze to funguje jak ma, akorad nevim co mam vadne.


IAT - cidlo teploty nasavaneho vzduchu - vetsinou uklepane v konektoru. Zapnout oscik s vybranym timto cidlem a jit hybat s dratama. Jakmile bude oscik litat nahoru/dolu, jses doma. Na jednom Escu jsem toto resil a takhle s diag. jses hotovy i s prepajenim za 15 minut. :-)

Chyba s DPFE - delta presure feedback - snimac rozdilu tlaku kterym se meri prutok vzduchu ktery se pousti zpet z vyfuku do sani.
Viz. http://www.focushacks.com/printable.php ... nformation
nebo http://www.ford-trucks.com/forums/14093 ... it-do.html

Ta posledni "chyba" neni chyba, ale jen zprava od jednotky, ze si jeste neprovedla vsechny OBDII testy (katalizatoru, atd.) a tedy ze nema jistotu, ze je motor po teto strance bez problemu. Ta se objevi vzdy kdyz vymazes chyby. A sama zmizne jakmile auto projedes.

Autor:  tomin [ 12 říj 2009 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Dave píše:
... az na pomale reakce budiku to vypadalo ze to funguje jak ma

To je dano tim, ze pc nestihne zpracovavat vsechny data. Nahraj si novou verzi 1.14 a tam mas v nastaveni moznost
ty data zpomalit. Nebude se pak zpracovavat vsech 550 udaju za sek., ale treba 300 (coz je furt veeelmi dostatecne) a zatizeni pc se snizi.

Autor:  Dave [ 12 říj 2009 14:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Super to byl fofr, u cidla sem mel upadly drat ale zda se ze bude chyba jeste jinde na te ceste. Moc dik za info, k te druhe vade nebude stacit ucpat EGR ventil? Nebo kde najit to cidlo.

Autor:  dj.DEKL [ 12 říj 2009 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

S novou verzí už ukazuje správně rychlost, ale musel sem jí stáhnout ještě o 2 procenta. Jinak lambda už mi šlape...

Autor:  dj.DEKL [ 12 říj 2009 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Závěr, že to teď budu ještě testovat (a vyzkouším další váhu vzduchu) a pak uvidím :-D Ale problém někde musí bejt... viz foto.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Jo a dík za zmenšení budíků... už se mi vejdou na displej :-)

Autor:  tomin [ 13 říj 2009 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

dj.DEKL píše:
Takže namontován jinej MAF a ...
... podle diagnostiky nejde lambda??! budík lambda senzor furt vlevo :evil:

To by mohlo vysvetlovat i tu stale vysokou adaptaci. Ja mel spatny ten konektor u lambdy. Musel jsem ho vystrihnout a propajet. Litr kontaktolu nepomohl. Od vyhozeni konektoru vse ok. Ford doporucuje vyhozeni konektoru na Escortech kde zlobi lambda v nejakem svem TSB. Zatykala tam voda a i kdyz konektor vypadal na pohled uplne v pohode, fakt zlobil.
Jednou jsem ho prichytil pri cinu - nahodim rucicky a lambda uplne vlevo. Cekam az se ohreje, minuty a furt nic. Tak jsem zvednul kapotu a jen co jsem se ho dotknul, tak lambda naskocila. Pak uz se mi nepodarilo ji zase znefunkcnit. Takze stipacky a sel ...

Autor:  katalizator [ 13 říj 2009 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

odix píše:
ahoj tommi chtel jsem se zeptat na ten kabel kterym se propoji auto a usb kde se da sehnat popr. nemel bys schema na domaci vyrobu dekuju


vyrábí ho sám tomin a získat ho můžeš od něj :)

Autor:  tomin [ 17 říj 2009 00:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

LOAD %
Zatizeni motoru v procentech

FUEL PULSEWIDTH
Sirka impulsu na vstrikovacich paliva - cim sirsi impuls, tim vice paliva jednotka vstrikuje

AIR TEMP. CELSIUS
Teplota nasavaneho vzduchu (na 1.6ce Zetecu s hlinik.sanim to ukazuje klidne i 50 stupnu - asi kvuli umistneni cidla nekde kde je dost teplo)
Na plastovem sani je to "rozumejsi"/nizsi hodnota blizici se skutecne teplote vzduchu. Pri studenem motoru ale cidlo musi ukazovat opravdu realnou teplotu vzduchu.

COOLANT TEMP.CELSIUS
Teplota chladici kapaliny. Teply motor - skoro 100 stupnu.

SPARK ANGLE
Uhel predstihu zazehu. Na volnobehu se dost "pohybuje", to je v poradku. Jednotka take predstihem reguluje volnobeh.

LAMBDA ratio/LAMBSE a TOTAL ADAPTION-FUEL CORRECT
Slozita zalezitost - najdi si na netu STFT a LTFT a studuj a studuj.
Cesky hledej "Dlouhodoba adaptace lambda"
napr. http://www.autopress.cz/?page=12.liga-m ... iagnostiky (je tam vice dilu, velmi doporucuji)
http://209.85.129.132/search?q=cache:Xh ... ient=opera

TPS
Uhel natoceni skrtici klapky.
U 1.6 je klidova poloha nekde u 200 a plne otevreny plyn by mel dosahovat az skoro na 1000.
Presne dodrzeni hodnot neni treba. Jednotka toto cidlo pouziva (v normalnim rezimu) aby rozpoznala POUZE ZMENU a RYCHLOST pridani/zavreni plynu.
Udaj muze byt prepocitan na Volty (1024 = 5V), ale neni to podstatne. Dulezite je, ze v zalozce TEST TPS se pri uvolnenem plynu vypise "CLOSED", pri stredni poloze plynu "PARTIAL" a pri plnem knedliku "FULL".

Autor:  Stefan [ 18 říj 2009 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

tominova diag mam vyskusanu na roznych modeloch zatial 100% uspesnost :D samozrejme auta co nejdu po can :( tomin kedy implementujes cestinu najme chybove kody niektore su fakt nerozlustitelne spojenia technickej anglictiny :roll:

Autor:  katalizator [ 18 říj 2009 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Stefan píše:
tominova diag mam vyskusanu na roznych modeloch zatial 100% uspesnost :D samozrejme auta co nejdu po can :( tomin kedy implementujes cestinu najme chybove kody niektore su fakt nerozlustitelne spojenia technickej anglictiny :roll:



az nekdo ty kody rozlouskne tak ji implementuje :) jednoducha odpoved :) chvilku to este potrva ale dockate se :twisted:

Autor:  tomin [ 19 říj 2009 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Stefan píše:
kedy implementujes cestinu najme chybove kody niektore su fakt nerozlustitelne spojenia technickej anglictiny :roll:

Tento tyden bude verze 1.15. Ta ma doplnene ceske chybove hlaseni pro EEC IV. Ale pro Vku to bude vetsi fuska. Tam je tech hlaseni stovky. Prave na tom dela "katalizator" a co mi psal, tak uz na to postval i dalsiho clovicka (asi uz ma odrene prsty). :-)

Autor:  Ondrej [ 19 říj 2009 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

a bude někdy dodělán ten dynamický test akčních členů

Autor:  tomin [ 19 říj 2009 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Ondrej píše:
a bude někdy dodělán ten dynamický test akčních členů

Bude, ale pozdeji. :-) Testy clenu ale pujdou jen na EEC V. U IV tato moznost neni.

U IVky lze pouze vnucovat co si ma jednotka napr. "precist" z lambdasondy, tedy muzu ji nakecat ze lambda furt hlasi "chuda", i kdyz ve skutecnosti uz hlasi "bohata". Coz nevidim jako moc uzitecne pro servis. Max. pro tunery.

Autor:  vet [ 20 říj 2009 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

caw lidi neskouseli ste to nekdo na pume pokud ne ma ten kabel nekdo pobliz hodonina ze bych zanim skocil abysme to vyskouseli a popripade bych si ten kabel taky vzal!

Autor:  alien27 [ 20 říj 2009 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Tomine to se hlásím mezi tunery :-) Šlo by "vnutit" např. teplotu chladící kapaliny?
A druhá věc, dají se vyčíst adaptace, uložit a opět do ŘJ nahrát? Bylo by to užitečné pro případ odpojení baterky.

Autor:  tomin [ 20 říj 2009 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

vet píše:
caw lidi neskouseli ste to nekdo na pume pokud ne ma ten kabel nekdo pobliz hodonina ze bych zanim skocil abysme to vyskouseli a popripade bych si ten kabel taky vzal!

Puma z roku 98 s 16ventilem bude mit eecV. To pujde urcite. Mrkni do konektoru jake tam mas piny.

Autor:  tomin [ 20 říj 2009 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

alien27 píše:
Tomine to se hlásím mezi tunery :-) Šlo by "vnutit" např. teplotu chladící kapaliny?
A druhá věc, dají se vyčíst adaptace, uložit a opět do ŘJ nahrát? Bylo by to užitečné pro případ odpojení baterky.

Melo by jit vnutit vsechny kanaly AD prevodniku, ale stopro to nevim. Nemam to jeste odzkousene.
Jestli s ECT miris k "tuneni", je s tim problem. Cely ten Aukro prodej tehle blbosti je na benzinu NEFUNKCNI, kvuli adaptacim.
Zmenou cidla ECT nakecas jednotce ze je motor studeny, ale pokud se dostanes do meze teploty "ohrivaci faze", tak to bude zrat jak protrzeny a pokud to "ochladis" mene, tak to zas dorovnaji adaptace a za par km. uz ti zbyde jen placebo efekt. :-)

Stránka 4 z 91 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/