fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Diagnostika ForDiag
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694
Stránka 5 z 91

Autor:  tomin [ 20 říj 2009 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

vet píše:
nevim jak ty piny pocitate:)

Viz. http://en.wikipedia.org/wiki/File:OBD-c ... pinout.png

Autor:  alien27 [ 20 říj 2009 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Nevím přesně kam tím míříš, o žádnou "tunerskou krabičku" mi nejde. Jako efekt si představuju snížení bohatosti směsi "motor je ohřátý, tak už tolik neobohacuj směs palivem".
To načítání adaptací je možné?

Autor:  vet [ 20 říj 2009 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

tak tady to je

Obrázek

Autor:  tomin [ 20 říj 2009 12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

alien27 píše:
Nevím přesně kam tím míříš, o žádnou "tunerskou krabičku" mi nejde. Jako efekt si představuju snížení bohatosti směsi "motor je ohřátý, tak už tolik neobohacuj směs palivem".

No to by melo s tim vnucenim hodnoty fungovat, ale to muzes udelat i bez notebooku v aute. Jen proste k cidlu teploty pripojis (pres spinac) paralelne jeste nejaky odpor. Tim odpor cidla zmensis a jednotka si bude myslet ze mas motor teplejsi.
Ale zase kdyz bys to tam nechal pripojeny dyl, tak by si mohla zapsat chybu cisla (moc maly odpor) :-)
Ale to ti hrozi i s tim "nakecevanim" hodnot z PC.

alien27 píše:
To načítání adaptací je možné?

Mam to rozdelane, pamet uz vycist umim, vim kde ta tabulka v EEC lezi :smt026 ,ale neni dodelana prezentace v podobe tabulky. Teoreticky je mozne ji i vratit zpet do jednotky, ale to teda nemam v planu robit -prace navic celkem k nicemu. Neni problem nechat jednotku aby si tabulku vytvorila znova.

Autor:  tomin [ 20 říj 2009 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

vet píše:
tak tady to je

Piny 2/10 - EEC V - to bude v pohode.

Autor:  odix [ 20 říj 2009 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

ahoj predem dik diagnostika funguje paradne akorat se divim ze to auto jeste jede
Obrázek

Obrázek

Obrázek

jen oci pro plac sem zvedavej jestli do do dubna dam na stk do pucu :(

Autor:  tomin [ 20 říj 2009 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

odix píše:
ahoj predem dik diagnostika funguje paradne akorat se divim ze to auto jeste jede

No mas to pekne. :-) Takovy seznam chyb jsem jeste nevidel.

124 - husta chyba - taky to mam na svem aute a nevim proc
Jednotka si na zaklade natoceni skrtici klapky atd vypocita kolik by mel motor nadechovat vzduchu. Pak se podiva kolik
vzduchu tam skutecne jde (co meri MAF) a pokud se ji tyto dve hodnoty hodne rozjizdi, zapise tuto chybu.
MAF jsem cistil, nepomohlo. TPS jiny, nepomohlo. Jedine co motor obcas udela, ze pri razeni v malem vykonu (typicky z jednicky na dvojku, lehka noha) to na zacatku pridavani na dvojku cukne. Jen jednou cukne a pak uz jede normalne. Udela to treba jednou za den. Jinak motor chodi uplne normalne. Mozna je trochu linejsi nez jine 1.6ky. Nevim.
Mam podezreni na pricpany kat, ten by hodne ovlivnoval ucinnost plneni motoru.

174-lina lambda, jako na vetsine starych aut

233-Loss of Dual Plug Inhibit (DPI) control (dual plug EI)
- neco s propojenim do EDIS modulu zapalovani

338-Engine Coolant Temperature (ECT) lower than expected (thermostat test)
- cidlo teploty motoru nizsi nez ocekavane
Pomalu se zahriva motor. Jednotka si meri cas od nastartovani a po nejake dobe by mel byt motor zahraty. Pokud neni, zapise tuto chybu. Muze byt vadny termostat.

157-Mass Air Flow (MAF) sensor circuit below minimum voltage
Neodpojoval si vahu vzduchu ? To by tohle zapsalo.

214-Cylinder Identification (CID) circuit failure
- cidlo vackoveho hridele

243-Electronic Distributorless Ignition System secondary circuit fault in coil 1,2,3 or 4
Elektronicke zapalovani bez rozdelovace - chyba na sekundarni strane obvodu civky (valec 1,2,3 nebo 4)
Jak zjisti problem na sekundarni strane zapalovani nechapu. Nove jendnotky (EEC V) dovedou rozeznat vynechavani motoru, ale to podle mne nebude tento pripad.

No, drzim palce a divim se ze auto je jeste v pohuby. :P :smt006

Neco ke studovani o chybe 124
http://www.tccoa.com/articles/mn12-tech ... 4-26-4.pdf
http://www.justanswer.com/questions/19f ... btw-car-t5

Autor:  odix [ 20 říj 2009 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

no zatim sem smazal chyby a jelo to paradne az do chvilky kdy zacal opet cukat a diagnostika mi rekla chyba 214 a budiky se mi obcas zasekli cukal jsem kolem 60km/h a zaseklo se to jako-ze jedu 170km/h (ale to bylo asi notasem )

EGO/lambda sonda to mi na volnobeh skakolo jak pitomy to je v poradku?
A jinak koukam ze bych mel asi nakoupit kotel cidel asi az na vahu vzduchu tyden pred tim sem ji mel odpojenou? termostat sem menil pred rokem ale taky za jetej.Elektronicke zapalovani bez rozdelovace to je co za cidlo ani nevim ?
jeste k tomu cidlu vackove hridele nedavno menena za jetou ale byly obe i promerene a hodnoty se nijak vyrazne nelisily tak nevim asi byly v riti obe :(

Autor:  odix [ 20 říj 2009 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

ok nekde jsem to vyhrabal omlouvam se jinak asi by ste to meli brat s rezervou jsou to jen mi pomocnici
Downoland:http://www.ulozto.cz/2857514/hodnoty-1-6-16v.txt

Autor:  tomin [ 21 říj 2009 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

katalizator píše:
nepouziva fordacky jednotky EEC IV a EEC V treba i jina automobilka ?
Nektere Mazdy by meli mit EEC V. Mozna 2.5V6, protoze ta je v Mondeu s Vkou a co vim, tak je to "spolecny" motor.
Jinak prej 2.0 107kW v Mondeu III je vlastne Mazda motor a taky ma EEC V.

Autor:  lala [ 23 říj 2009 09:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

ahoj tomino
kabel dorazil v pondělí dneska jsem konečně odzkoušel a vše v poho. Mám jen pár dotazu:
co znamena AM1 a AM2 v gauges?
když smažu adaptace jak udělám základní nastavení?
podle čeho upravím epromku?
na mojem escortu mám odpojenou váhu vzduchu,když jí zapojím diagnostika hlasí 111,ale auto nejede,MAF chodí ale MAP je na nule nevíš proč?
děkuji a zůstávám s pozdravem.

Autor:  tomin [ 23 říj 2009 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

lala píše:
co znamena AM1 a AM2 v gauges?
AM1/2 signalizuji aktualni stav vyhrivani katalizatoru a lambda sondy. Pokud je tim auto vybaveno.
Kód:
         Thermactor Air State   AM1 Solenoid   AM2 Solenoid

             Upstream                on             on
             Downstream              on             off
             Bypass                  off            off
Tedy pokud sviti AM1 i AM2 znamena to, ze se vhani vzduch do vyfuku jeste pred lambdu a tedy neda se verit tomu, co prave ukazuje signal lambdasondy.
Pokud sviti jen AM1, znamena to, ze se vhani vzduch az ZA lambdu a tedy lambda regulace uz by mela pomalu naskocit.
Pokud nesviti ani jedna (=normalni situace) tak je privod vzduchu uzavren.
lala píše:
když smažu adaptace jak udělám základní nastavení?

Neni treba delat zadne zakladni nastaveni. Jednotka si adaptace zase vybuduje v prubehu jizdy.
lala píše:
podle čeho upravím epromku?

Upravim epromku ? Myslis jako zmenu map ?
lala píše:
na mojem escortu mám odpojenou váhu vzduchu,když jí zapojím diagnostika hlasí 111,ale auto nejede,MAF chodí ale MAP je na nule nevíš proč?
Jestli mas MAF cidlo, nebudes mit MAP. Zatizeni motoru se da spocitat bud z hodnot mafu nebo mapu. Obe najednou nejsou potreba.

Autor:  odix [ 23 říj 2009 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

mam takovy mensi dotaz posledne jsem smazal vsech asi7 chyb a prvni co tak me po par kilometrech potkala chby 214 tedy snimac vackove hridele dneska sem dal novy resetoval chyby ukazalo 111-ok tak sem tak koukal na ty budiky jak skacou a prislo mi jako ze neco nejak spatne dal sem vypis chyb a ukazal mi to chybu 880 ale zatim nevim co tato chyba vubec znamena v 3 - Místných diagnostických kódech tato chyba neni :?:

Autor:  lala [ 23 říj 2009 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

pro tomiho
myslím když načtu EEC memory,můžu tam přepsat soubor a upravit mapu?

Autor:  tomin [ 23 říj 2009 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

lala píše:
myslím když načtu EEC memory,můžu tam přepsat soubor a upravit mapu?

To nemuzes. Z nekolika duvodu.
1, EEC IV pouziva starou technologii s EPROM nebo ROM a ta nejde elektricky prepsat.
2, Neni to tak jednoduche - i kdyby to elektricky slo (jako napr. u EEC V), tak na to musi byt soft, protoze
po zmene map v jednotce musis predelat kontrolni soucet. Jednotka si kontroluje obsah programove pameti pri kazdem zapnuti a pokud nebude sedet jediny byte, nedovoli nastartovat.

Autor:  lala [ 23 říj 2009 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

tomin píše:
lala píše:
myslím když načtu EEC memory,můžu tam přepsat soubor a upravit mapu?

To nemuzes. Z nekolika duvodu.
1, EEC IV pouziva starou technologii s EPROM nebo ROM a ta nejde elektricky prepsat.
2, Neni to tak jednoduche - i kdyby to elektricky slo (jako napr. u EEC V), tak na to musi byt soft, protoze
po zmene map v jednotce musis predelat kontrolni soucet. Jednotka si kontroluje obsah programove pameti pri kazdem zapnuti a pokud nebude sedet jediny byte, nedovoli nastartovat.

to chápu že na to potřebují galeto nebo něco podobneho ale k čemu teda slouží EEC memory v tvém programu?

Autor:  tomin [ 23 říj 2009 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

lala píše:
ale k čemu teda slouží EEC memory v tvém programu?
Je tam jen READ memory. Slouzi to k vyzkumne cinnosti. :-) Napr. aby se dalo zmapovat kde lezi adaptacni tabulka pro ruzne typy motoru.

Autor:  tomin [ 23 říj 2009 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

lala píše:
ok i tak je to super :D
Diky. To se to bude nastavovat plyn kdyz vidis rovnou lambdu a LAMBSE, co ? :-)
I kdyz vona lambda je asi videt i pres rozhrani dnesnich plynovych jednotek ... aspon na Fabii jsem to tak videl.

Autor:  lala [ 24 říj 2009 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

tomin píše:
lala píše:
ok i tak je to super :D
Diky. To se to bude nastavovat plyn kdyz vidis rovnou lambdu a LAMBSE, co ? :-)
I kdyz vona lambda je asi videt i pres rozhrani dnesnich plynovych jednotek ... aspon na Fabii jsem to tak videl.

to máš pravdu,ale takle uvidím lamdu v benzínové jednotce i v plynové a při nastavení mapy mužu porovnavat :smt007

Autor:  dreamcatchers [ 25 říj 2009 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

Ahoj tomine ty jseš náš ford diagnostický guru, našel jsem tohle myslíš že to na mé TDCI je k něčemu?
A promiň za OT v tvém vlákně a děkuji za odpověď.
http://www.motordiag.cz/produkt/ford-tester

Stránka 5 z 91 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/