Přestal mi fungovat ventilátor, po kontrole pojistek mě napadlo několik možností - pojistkovka, spínač, motor. Přestal jsem myslet na nejhorší (pojistkovka), vzal měřák a měřil. Šťáva šla až do konektoru ventilátoru, takže přepínač i pojistkovka byla OK. Vytáhl jsem ven odpory (ale kdyby shořely, aspoň na trojku by to jelo), byly taky o.k. Vím jak smrdí spálený motor, ale nic takového v autě jsem nepozoroval - samotný ventilátor měl ale nekonečný odpor a ani osvětlení uvnitř kabiny nereagovalo na zapnutí ventilátoru poklesem jasu (testoval jsem, jestli ten ventilátor není jen zaseklý). Sumasumárum jsem to viděl na k.o. motor ventilátoru, i když nezasmrděl.
Přístup k němu je jak k penězům, musela ven hadice sání a pak ta plastová příčka mezi korýtkem s baterkou, ventilátorem a abs a vlastním motorem. Protože je na ní navěšeno spousta drátů a hadiček, bylo to jak dostat ježka z klece. Potom vlastní krabici s ventilátorem ven, rozloupnout ji a vymontit motor s turbínkami. Motor se jevil v pořádku, nic spáleného na něm nebylo, uhlíky o.k. U jednoho z nich jsem objevil malý termospínač a v něm bylo jádro problému, byl zanešený a nevedl. Když jsem do něj vrazil šroubovák, tak celý motor najednou přestal vykazovat nekonečný odpor, ale ukazovalo to už celkem rozumná čísla - řádově desítky až stovky ohmů, jak se pootočilo s kotvou. Při představě, že se ten termohajzlík zase něčím zapatle a bude mě to čekat znovu, tak jsem ho radši přemostil kusem pořádného drátu (kus z dvoulinky na 220V), celé to dal do kupy, a ono se to rozběhlo. Když už jsem to měl celé venku, tak jsem ten ventilátor aspoň promazal a na krabici vytvořil funkční update v podobě antibordelového filtru na vstupu - přetáhl jsem přes to staré silonky.
Nejhorší to bylo dát celé dohromady, dodělal jsem to před chvílí, prakticky potmě, venku je pěkná kosa, mám zkřehlé ruce až teď je začínám cítit. Ale vše funguje jak má (doufám, že jsem tam někde nenechal kus vercajku) a ráno jet bez fukaru, to si nějak nedokážu představit.
_________________ Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti) FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow. Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo.. Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu.. Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...
|