fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

baterie
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=26942
Stránka 1 z 2

Autor:  koupi [ 10 pro 2009 19:20 ]
Předmět příspěvku:  baterie

co by jste mi poradily mám použít autobaterii s 74ah když mi altík dává 70A nebo radši 66ah aby se naplno dobíjela potřebuji co nejvišší kapacitu ted mám 55ah a to je málo.
Díky za rady

Autor:  koupi [ 11 pro 2009 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

mám silnou hudbu v autě a začíná se mi projevovat slabé blikání světel podle basáku.
Alternátor je po repasu kabeláž dostačující

Autor:  EwanS50 [ 12 pro 2009 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

70A a 74Ah jsou trochu jiný jednotky. I 30A altík dobije 74Ah baterii, jen mu to bude delší chvíli trvat. Tudíž baterku tam můžeš dát jaká se ti vejde.
Ideální je dát k těm bednám do kufru ještě jednu baterku (74Ah) abys měl dost krátký vedení a pak ti to určitě blikat nebude. ;-)
Nemáš spíš jenom někde horší kostru?

Autor:  Leny [ 12 pro 2009 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

nebo není právě na tohle kapacitor? aby baterka nedostávala takový rány? resp. výcucy..

Autor:  EwanS50 [ 12 pro 2009 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Spíš kondenzátor, kapacitor je ideální (neexistující) prvek. Je, ale tyhle rázy jsou na něj nejspíš moc dlouhý a stejně by musel mít dost neuvěřitelnou kapacitu, aby to dokázal vyrovnat.

Autor:  koupi [ 12 pro 2009 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

tak kostrou to není tu jsem dnes kontroloval.přidal jsem ještě 1 kapacitor teď tam je 2Farady a pořád to dělá. Zkusím větší baterií 72A,já jsem si myslel že když mám autík na 70A tak dobíje max. 70A baterií

Autor:  EwanS50 [ 12 pro 2009 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

2Farad? Ty krávo, v audiu se nevyznám, ale to je peklo :-) Co to stojí takovej kondík, když 22mF 25V stojí 95Kč?
Jinak si nastuduj třeba na Wiki co to jsou ampéry a ampérhodiny (A a Ah) nezkoušels dát do kufru ještě třeba nějakou malou baterku, co by to dělalo? :-)

Autor:  koupi [ 12 pro 2009 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

ty 2F stojí tak 3000kč ale to moc neni dělají i 10F.
A za ty Ah se omlouvám otočil jsem to ještě jsem srovnával údaje o bateriich tak jsem to popletl.
Když problém je že se mi dozadu baterie nevejdeů.A jakou bys měl namysli tu malou?
Ted mám v plánu tam dát Varta Blue Dynamic 70Ah/630A, 12V tak uvidim stávající Banner Starting Bull 12V, 55Ah/420A protě je slabá.
Nemělo by být na baterce v klidu 12.3 nebo 12.6 V ted už nevim

Autor:  mikirc [ 20 led 2010 01:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Ja mam mozna rejpavy dotaz, kolik watu mas na zesilovaci, podle chytrych tabulek je potreba asi 2W hudebniho vykonu vzhledem objemu prostoru v aute, aby to hralo jak ma (cili nastroje z repro znely jak ve skutecnosti a duneni basaku nekazilo poslech)
Tak jestli to tak mas a svetla pohasinaji tak je nekde chyba, ale pokud pouzivas radio a repro v aute k hrani na verejnych koncertech tak si porid silnejsi altik :D

Autor:  BATMAN [ 20 led 2010 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Davat do kufru druhou baterii je ta nejvetsi kravina.
V prvni rade se zamer na tu baterii:
Jak je stara?
Jezdis obcas delsi trasy (25+km)?
Jak casto dobijis baterii mimo auto?
Co je to za baterku? Neni to nejaky NONAME?
Zkusil jsi zajet nekde do obchodu s autobateriema at ti ji za 50kc promeri zatezakem?

Pokud uz jsi tohle vsechno neresil, jen tu zbytecne teoretizujete....

Autor:  koupi [ 21 led 2010 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

baterie je 2.5 roku stará je to banner starting 55Ah
ráno při -7 stupnů měla 11.6V po ujetí 2km měla 12.6V a odpoledne měla 11.8V vše při -7 stupnů tak jsem zkusil zátěžák a bylo to už se neprobrala muselo mě druhé auto nastartovat ale až po chvíly a pak už to bylo dobré i 2 jsem nastartoval jel jsem pro benoš a do kaufu cesta dlouhá cca.4km max.

Pak mě ještě napadlo že jsem jezdil na baterii když mi alternátor moc nedobíjel možná skoro vůbec jestly jí to neoddělalo.
Protože co ukazoval měřák tak je asi tak na 50% funkční cca

Autor:  Standa [ 22 led 2010 07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

A ten akumulátor jsi nedobil, když už si dal opravený alternátor? Když ukazuje kapacitu 50% tak chce určitě připojit k nabíječce.

Autor:  koupi [ 22 led 2010 09:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Ten už byl tolikrát na nabíječce cesty delší 20km mám tak 1 za měsíc

Autor:  Standa [ 22 led 2010 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Když jezdíš pořád couračky a ještě k tomu s muzikou, tak na dobíjení altík nebude stačit.

Autor:  koupi [ 22 led 2010 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

No právě jenže se montuje jen 70a alternator já jsem si myslel že bych použít silnější baterií třeba 70a

Autor:  mikirc [ 22 led 2010 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Alternator by mel zacit dodavat proud nekdy od 1000ot/min. Spise bych zvolil vzit klestovy ampermetr, dat ho na drat z altiku, nastartovat pustit vse co mas pustene za jizdy a vytocit motor na otacky ktere mas prumerne za jizdy. Pak uvidis jestli ten altik jede na max a nestiha, nebo jsou male otacky aby daval sve maximum. Pokud nepojede na max tak bud hodne silnejsi baterku a hlidat ji, nebo ubrat WATu na tom co neni potreba k provozu auta.

Autor:  Krtek-NA [ 29 led 2010 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

To si fakt myslíte, že altík nabíjí baterku maximálním proudem??? :lol: :lol:

Autor:  BATMAN [ 29 led 2010 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

No pustit do ty baterky 70A nechtel bych byt pobliz...... :lol:

Autor:  mikirc [ 30 led 2010 00:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Krtek-NA píše:
To si fakt myslíte, že altík nabíjí baterku maximálním proudem??? :lol: :lol:

ja to myslel jako tak, ze altik dava neco do baterky z toho co dava je to zanedbatelne, a zbytek dava do ostatniho okruhu. ne ze nabiji baterku 70A :D, ale kdyz si clovek spocita kolik co zere tak se dostava na zajimava cisla, takze altiku treba uz nezbude ani tech blbych 5A pro nabiti baterie.

Ale ve svete je uz technologie akumulatoru, ktere maji kapacitu 2,3Ah a lze je nabijet 23A pri zivotnosti 1000cyklu a vybijecich proudech 200A. Ale bohuzel nejsou tak blbu-vzdorne jako baterky v aute a jejich pod-vybiti je pro ne smrt a cena takove baterie pri kapacite 45-100Ah by byla hodne zajimava :D, ale pri startovani by se docela nudily :D. To bylo jen tak naokraj. Jinak rika se jim A123 neboli LiPoFe4

Autor:  EwanS50 [ 30 led 2010 03:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: baterie

Spíš LiFePo4, ale to neni tak zajímavý, jako to, že je má každej moderní elektromobil a neni žádnej problém koupit článek s třeba 200Ah při 4,2V avšak každá Ah v tomto článku vychází asi na 2$.
Prostě zatim nesmysl, ale časem to vypadá na celkem masový rozšíření, hlavně do elektromobilů a "hybridů".
Nabíjení sice neni uplně blbuvzdorný, ale vyřeší to jeden integráč za pár korun.
Konec OT.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/