fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 pro 2008 17:17 
Offline
Nováček

Registrován: 21 lis 2008 17:06
Příspěvky: 23
Bydliště: Louny Smetanova 144
Návod je udělaný na čerpadlo LUCAS Ford escort 1.8 TD 66KW R.v 1997


OBR.č 1)... výčko kterým je přikryta a utěsněna membrána je utažené třemi šroubky který se povolujou čtyřkou hvězdičkou, vedle leřící šroub se povoluje imbusem a čtrnáckou klíčem po povolení vyndejte pružinku(pružinka má predepsanou tuhost, zajistuje správnou funkvci membrány)

Obrázek



OBR.č 2)... výčko celé korekce proti prachu a nečistotam případně poškození, je dotažena šroubem s výřezem na imbus, na kterém je jako kontra 14ka matka.Tento šrou je ten co je na obrazku cislo 1) a je vněm pružinka

Obrázek

OBR.č 3)... na tomto obrázku je vyfocena korekce ktera je vyšroubovaná uplně ven z čerpadla povoluje se klíčem velikosti 36 (já to povoloval vořechem na klíč tam je málo místa) v té korekci je právě pod víčkem které je na obrázku č.1) umístěná membrána korekce ktera je často protržená a potom auto nejede tak jak ma a z korekce de do turba hadičkou nafta, což muze způsobyt i to ze odejde turbo.A poznáte to taky tak ze vám mouhou nekdy samovolně vylétávat otáčky na MAX.

Obrázek

OBR č 4)... zde je vyfocená zase ta korekce vyšroubovaná z čerpadla a vedle ní leží právě ta membrána která bývá protržená,membrána je do korekce vsazena kuželovím koncem směrem dolů do čerpadla

Obrázek

OBR č 5)... zde je vyfocená zase ta celá korekce která se povoluje klíčm č. 36 je to z pohledu zezhora korekce, v korekci je dírka ce které je čep, který je na jedné straně zůžený a na druhé straně má průměr jako dírka ve které je vsazen, čep patří tou zuženou stranou směrem dolů do čerpadla to znamená že širší strana čepu bude po vyndání membrány vydět.Čep je vydět na této fotce v pravém rohu nahoře(bohužel je vydět špatně)

Obrázek

OBR č 5)... na tomto obrázku je vyfocená již zmiňovaná membrána ktera je vetšinou protržená ještě jednou připomínám že patří kuželovým koncem dolů směrem do čerpadla.

Obrázek

:::: na této fotce je membránka kuželovým koncem nahoru.

Obrázek


OBR č.5)... zde jsou vyfoceny všechny součásti korekce

Obrázek









POSTUP PŘI DEMONTÁŽI::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1) vypustíme vodu z auta výpušťákem protože aby byl přístup ke korekci musíme sundat hadici co vede z chladiče do motoru a překáží v přístupu ke korekci, chci zde připomenout že korekci lze demontovat jen z kanálu nebo pokud je auto na zvedáku, zezhora se tam nedostanete!!!!!!!

2) vezmeme si Imbus číslo 4 a klíč Očko číslo 14 , Imbus nasuneme do šroubu který trčí korekce a čtrnácku na matku která je na tomto šroubu a povolujeme současně šroub i matku které by se oproti sobě neměli pootočit protože se tímto šroubem určuje dávkování nafty, když vyšroubujem šrou tak v něm je tlačná pružinka.

3) Po vyšroubování šroubu s matkou si vemte golu číslo 36 a povolte celou tu korekci kterou vyšroubujte,je pod ní gumička takže by neměla být nějak dorvaná na krev, ale z vitem,korekci vyročíme uplně ven

4) na te korekci je teď momentálně po vindání víčko které drží 3 šroubky které se povolují hvězdičkovým nástavcem myslím že je to hvězdička číslo 4, vyšroubování těchto třech šroubků můžete výčko membrány sundat, je tam gumička de to trochu hůř ale de to.

5) po sundání výčka se konečně dostanete k cíli je tam membrána kerou musíte koupit a dát novou pod membránkou je dírka ve které je čep který má průměr té dírky v které je vsazený a je tam daný tím užším koncem směrem dovnitř do korekce to znamená že širší konec pokud sundáte membránu tak ho uvidíte.

6) po komplením rozebrání celou korekci dukladně očistěte aby do ní nenalétali nějaké nečistoty.



POSTUP PŘI MONTÁŽI:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1) do důkladně očištěné korekce vsadíme do dírky ocelový čep zuženou stranou dolu

2) pak vezmeme novou membránu korekce a vložíme ji dovnitř tou kuželovou stranou směrem dolu a ujistíme se že ta je rovně posazená(membránku nemažte dejte ji tam sucho WD nebo podobný nazadla by ji mohli rozleptat

3) vezmeme výčko ve kterém sou tři dírky na šroubky které se dotahují hvězdičkovým nástavcem číslo 4 a membránu tímto výčkem přiklopíme (výčko má tvar šestihrané matky) a dotáhneme těma třema šroubkama( dotahujem dostatečně aby to neteklo ale z citem aby ste neutrhli některý ze šroubků)


4) takto složenou korekci našroubujeme spátky do čerpadla,pod korekci patří gumička kterou je dobré namazat vazelínou klíčem číslo 36 (lepší je vořech a gola) a dotáhneme ji s citem abysme nestrhli závit a nebo nerozmáčkli gumičku která je pod korekcí.

5) po našroubování korekce do řerpadla vemem šrou na kterém je čtrnácka matka, ve šroubu je dutina do které vložíme spátky tu malou pružinku, na šrou navléknete kulaté plechové výčko a šroub s pružinkou a stímto výčkem dotáhnem zase zapomoci čtyřky imbusu a a čtrnácky klíče tak aby ste otčeli zase současně šroub i matku aby se oproti sobě nepootočili, pokud jste uspěšně spátky namontovali korekci stačí jen našroubovat zpět výpušťák ,nasadit hadici a mužete zs jezdit vesele dál.


PŘIPOMÍNKA:::::: zde uvedený návod sem udělal tak aby to zmákli i uplní amatéři,předem se omlouvam za pravopisné chyby a překlepy. Nicméně doufám že vám muj návod pomůže, pokud by ste měli problém sehnat membránu tak mi napište na ICQ nebo na muj maill kam můžete psát i své dotazy rád pomohu a poradím vám


JAK SE POZNA PRASKLA MEMBRANA?????

-pokud odpojíte hadičku od korekce nastartujete auto a z trubičky na které byla nasazena tato hadička teče nafta tak je na 100% membránka prasklá

- první signál prasklé membránky je samovolné a nečekané zvyšování otáček na maximum ktere pochvilce ustane ale za casek se to zas opakuje

- pokud z haičky kterou ste odpojili z korekce neteče za přidaného plynu nafta(na volnoběh neteče je tam malý tlak) tak je poškozená ta hadička kterou ste vytýhli z korekce nekde mezi čerpadlem a korekcí doporučuju tu hadičku doporučuju hned vyměnit potom co opravíte tu membránu

_________________
Ford escor 1.8 TD 66Kw R.v 1997 combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2008 17:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 2008 09:47
Příspěvky: 2631
Bydliště: České Budějovice
tak krásná reportáž. děkujeme jen více takových nováčků. Fakt supr.

_________________
Současnost MK V, r.v. 1995 původ I, DOHC 1.6, klima, pár RS doplňků. Je na něm poznat že v I tolik nesolí:D
Hořká minulost Ford Escort MK III, bohužel prodáno.
Smutná minulost MK VII r.v 96, ale trefilo nás BMW. R.I.P. 22.3.2010 14.45

Nebyla by někde kapota s boulema?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2008 19:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Móóóc pěkné :smt023 Jen jsi to mohl dát do sekce návody,rady skušenosti :D

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2008 19:48 
Offline
Nováček

Registrován: 21 lis 2008 17:06
Příspěvky: 23
Bydliště: Louny Smetanova 144
Dík moc za chválu je to muj druhej příspěvek teprve ale jinak sem us neco rozebral a dal dohromady a sem pišu jen to co sem skutečně sam dělal a vim ze to tak ma byt ještě sem napišu jak se zvyšuje popřípadě jak se dá zjistit tlak který de z turba snad se to bude taky libit

_________________
Ford escor 1.8 TD 66Kw R.v 1997 combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2008 20:04 
Offline
Nováček

Registrován: 21 lis 2008 17:06
Příspěvky: 23
Bydliště: Louny Smetanova 144
ale ja myslim ze by to šlo dat i tam do té sekce návody,rady,zkušenosti až se dostanu domu tak to tam hodim to neni problem myslim teda

_________________
Ford escor 1.8 TD 66Kw R.v 1997 combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2008 20:17 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Přesunuto :wink:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Turbokorektor
PříspěvekNapsal: 12 dub 2009 11:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Pri rozborce turbokorektoru jsem udelal trochu lepsi fotky a hodil to do pdf volne ke stazeni: http://belous.sweb.cz/Turbokorektor.pdf

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbokorektor
PříspěvekNapsal: 25 dub 2010 20:59 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
nemel by nekdo představu jestli mají vylézat nejaké závity ze šroubu (ve kterém je imbus), kdyz je na něm přitažená ta kontramatka?
Trochu jsem si to rozhasil a jako bych necítil zátah a není cítit nástup turba, výkon vůbec slabý. Možná je to i něčím jiným ale hned mě to napadlo. Dik


Tak už to mám jakžtakž ok, motor zabírá cca kolem 1800 ot. cca jeden závit vylézá z kontramatky.
Pozor. Na mém čerpadle - viz podpis - je velikost turbokorektoru 38 a ne 36

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz