fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

těsnění pod vanou
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=29878
Stránka 1 z 2

Autor:  koupi [ 16 črc 2010 17:18 ]
Předmět příspěvku:  těsnění pod vanou

Ahoj potřeboval bych vyměnit těsnění pod vanou mohl by mě někdo popsat jak na to ?
Co jsem koukal ze spoda tak odčroubuji pár šroubů a měla by jít dolu pak vyměnim těsnění a namažu silikonem a z pět zašroubuji.
Je to tak nebo mě čeká nějaké překvapení ? Samo že nejdříve vypustím olej

Autor:  Ford [ 26 črc 2010 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

stačí shodit první díl výfuku a od šroubovat od vany kompresor klimy pokud má klimu jinak vana je přišroubována k převodovce a po obvodu

Autor:  Belous [ 26 črc 2010 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

tak to asi soudruzi neudalali tu chybu jako u meho mondea, kde je drzak zadniho gufera klikovky chycen nejen k bloku, ale i k vane, cili sundat jedine s prevodovkou.

Autor:  koupi [ 16 zář 2010 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Tak těsnění je hotové ale ta krásná piplačka sundat se muselo snad vše co bylo okolo.
Ze spoda to vypadá jednoduše že odšroubuješ pár šroubů co drží na motoru :P sundáš katík aby se ti s tím dobře hejbalo ale to nic neřeší. :oops:
chybý ti tak 5mm aby ti to vypadlo celé ven a můžeš s tím šmrdlad kam chceš a ani nn. :evil:
celí to drží držák altíku který důkladně přidělali 5 šrouby i tam kde bych to nečekal.
Takže altík dolů no aby se povolily zbylé šrouby na držáku tak výfukové parohy dolů posilovač na stranu klimakompresor odklonit samo řemen dolů a až tam nic nezůstane tak petrve povolit držák altíku a vypadne na vás vana ta nádhera ale než na to příjdeš co povolit dělal jsem to od 18 hod. do 3:30 ráno ale bylo to :D :D :D

Autor:  Michal Ševeček [ 16 zář 2010 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

a to bud rád žes nemusel sundávat převodovku tohle je ještě moc dobrý :-D

Autor:  Walker [ 17 zář 2010 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

skaldal píše:
Převodovka se sundává jen u TD. :wink:
D s alu vanou je na tom stejně.... :wink:

Autor:  Michal Ševeček [ 17 zář 2010 12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

nezapoměnte na slavnou 1.3 :-D tam taky vana dolůůů

Autor:  Micko [ 04 říj 2010 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Sakra to s tím sundáváním převodovky asi nebude vtip co? :o) mám nějaký problém s olejovým čerpadlem, nebo spíš zpětným ventilem (po nastartování trvá tak 4s než zhasne tlak oleje) a tak bych tam rád mrknul...ale sundávat převodovku - na to si asi netroufnu, nedovadu si to ani představit :D to se musej vyndat poloosy z převodovky? A myslím, že tam není moc prostoru do strany, takže celej motor dolů? Za to bych toho konstruktéra pověsil za koule do průvanu...

Autor:  Belous [ 04 říj 2010 16:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

ono to neni tak hrozny jak to vypada, jen se toho musi hodne odstrojit a pak zase nahodit, tedy musi na to byt vhodny vybaveni a naradi. vetsinou se to dela tak, ze se svesi trochu motor a prevodovka jde ven pak dolem. ja to delal vrchem.
kdyz jde prevodovka ven, tak poloosy jdou taky ven, u me staci je jen vytahnout (a na tvem aute mi to stacilo taky) z prevodovky, ovsem, kvuli tomu se musi vytahnout kulak ramene z tehlice, coz muze byt orisek, nebo se stejne zaseknes na necem jinem a je to v ... pokud to delas na ulici a musis pokazde vse uklizet.
jinak, nevim jak na tvem aute, ale na mem jde olej cerpadlo sundat i na aute. je celkem mozne, ze to tve je uz vybehane. ted jsem mel rozebrane tri z mondea (stari cca 12 let a vsechny mela ryhy jako blazen na tech funkcnich castech).

Autor:  Walker [ 04 říj 2010 17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Jestli se nepletu, tak 1,6D má vanu plechovou, a ta sundat lze i bez vytahování převodovky, to samý 1,8D s plechovou vanou...pouze alu vany maj boční připevnění...takže stačí jen sundat krycí plech mezi vanou a převodovkou co kryje setrvák zespodu...jediný co to chce je trošku gynekologický praxe s nasazováním vany s těsněním zpět aby dobře sedlo na třmen uložení klikovky...pro lepší přístup je lepší sundat startér a možná altík...

Autor:  Micko [ 05 říj 2010 08:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Díky za tipy...půjdu na ní zaťukat, jestli je to plech. Jinak čerpadlo je asi funkční, při jízdě není problém, ale po tom startu to je někdy jako po výměně oleje, než tlak stoupne - čili hádám, že tam je zpětný ventil, který zabraňuje oleji návratu přes čerpadlo do vany a ten asi netěsní. Ale někde jsem četl, že je to právě součástí čerpadla.

Autor:  skaldal [ 05 říj 2010 13:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Netřeba klepat, stačí se podívat (hliníková je stejný materiál jako převodovka, plechová je černá, nebo rezatá :-D ). Ale 1.6D bude mít určitě plechovou.

Autor:  angličák [ 05 říj 2010 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

No s tim sudnanim bez demontaze prevodovky bych si nebyl tak jisty, ja musel na 1.8 D rozstrihat ten meziplech, abych se tomu vyhnul, byl v kuse a srouby byly za nim...le nejlepsi je zacit to rozebirt a prizpusobovat se aktualni situaci.

Autor:  Micko [ 06 říj 2010 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Jupí, mám plech...a rezavej není :D Příští týden se pustím do předzimní údržby, tak to udělám při tom :o)

Autor:  BIRKY [ 13 říj 2010 17:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

mám dotaz, 1.8 16V XR3i r.92 , 3dv. potřebuju sundat vanu a vy mě tady zase začínáte lekat že budu muset sundat i převodovku? :-O tak jak to teda je? a mimochodem, nemáte někdo tu vanu? :D

Autor:  skaldal [ 14 říj 2010 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Na to jsi přišel jak??? Máš snad diesela? :wink:
koupi píše:
Tak těsnění je hotové ale ta krásná piplačka sundat se muselo snad vše co bylo okolo.
Ze spoda to vypadá jednoduše že odšroubuješ pár šroubů co drží na motoru :P sundáš katík aby se ti s tím dobře hejbalo ale to nic neřeší. :oops:
chybý ti tak 5mm aby ti to vypadlo celé ven a můžeš s tím šmrdlad kam chceš a ani nn. :evil:
celí to drží držák altíku který důkladně přidělali 5 šrouby i tam kde bych to nečekal.
Takže altík dolů no aby se povolily zbylé šrouby na držáku tak výfukové parohy dolů posilovač na stranu klimakompresor odklonit samo řemen dolů a až tam nic nezůstane tak petrve povolit držák altíku a vypadne na vás vana ta nádhera ale než na to příjdeš co povolit dělal jsem to od 18 hod. do 3:30 ráno ale bylo to :D :D :D

Ohledně vany jsem ti psal mail.

Autor:  BIRKY [ 15 říj 2010 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

jsem myslel kvůli těma 5 šroubama kterýma je spojená vana a převodovka, ze se to musí minimálně svěsit. a kámoš říkal že u diesela se sundavá převodovka určitě... jak to tady čtu, tak nakonec u diesela a u benzínu s klimou, co? kterou naštěstí nemám

Autor:  Ford [ 15 říj 2010 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

Ford píše:
stačí shodit první díl výfuku a od šroubovat od vany kompresor klimy pokud má klimu jinak vana je přišroubována k převodovce a po obvodu


práce na 2-3 hodiny i s mytím vany od masných sraček :-D

Autor:  skaldal [ 15 říj 2010 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

BIRKY píše:
jsem myslel kvůli těma 5 šroubama kterýma je spojená vana a převodovka, ze se to musí minimálně svěsit. a kámoš říkal že u diesela se sundavá převodovka určitě... jak to tady čtu, tak nakonec u diesela a u benzínu s klimou, co? kterou naštěstí nemám
Nene, právěže jak se tu můžeš dočíst, tak převodovka se musí sundat u dieselů s hliníkovou vanou, u benzínu ne.

Autor:  BIRKY [ 25 říj 2010 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: těsnění pod vanou

hm pecka :( v sundání vany mi vadí držák alternátoru :(
Obrázek

Obrázek

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/