fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Diagnostika problem nehlási.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=33447
Stránka 1 z 1

Autor:  pcamaro [ 06 črc 2011 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Diagnostika problem nehlási.

Moj Focus 1,8TDCi 85kW/2003 začal trocha štrajkovat pri studenych štartoch.Mal som podozrenie na žhaviče, dal som nové, ale i tie pôvodne su tiež v poriadku.Použil som Tominovu diagnostiku, absolútne žiadne chyby - je to čisté.Ide o to, že pri starte studeneho motora tažko chytá motor, musím viackrat žhaviť a pri štarte pridať trocha plyn, inak nechytí. Ale ak znova štartujem, hoci aj po minute, ide všetko OK. Dostávam rady, že čerpadlo, vstrekovače, paliv.filter, vzduc.filter a pod. sú vadné, ale to sa mi nezdá, to by sa chyby mali zapísať a videl by som problem pomocou diagnostiky. Navyše v prevádzke ide všetko OK, ak by bolo niečo so vstrekmi či čerpadlom, muselo by sa to prejaviť.
Nemá niekto s týmto skusenosť, prešiel som ford fora, nič zmysluplného som nenašiel.
Dá sa nejako zaznamenať diagnostikou priebeh štartovania a nejak to analyzovať?

Autor:  tomin [ 06 črc 2011 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

A kdyz to pak chyti, bezi to chvili tesne po startu tak nejak nevyrovnane ? Hur nez driv ?

Autor:  pcamaro [ 07 črc 2011 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

ano, par sekund akoby sa dohadovali valce, ktory ma ist. A pri starte dost trase celym motorom. Ale to vsetko len pri prvom rannom /alebo dlhsom stati/ starte, potom je vsetko OK. Aj vykonovo je vsetko v poriadku, aj dnes som motor skusal vytocit do vyssich otacok /cca 4000/, ide vsetko OK. Len ten strasny start rano. Doteraz to nerobilo, chytalo to aj cez zimu na "brnk".
Ako som pisal, denne to napichavam na diagnostiku, ale je to vzdy ciste.

Autor:  tomin [ 07 črc 2011 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

Takhle se chovalo jedno Mondeo 2.0TDCI a zaver znel - vstriky na generalku. Jeste to neni udelane, takze to nemam ani potvrzene, ale nezavisle to rekli dva servisaci.
V tom Mondeu uz byla zapsana chyba "slaby vstrik.tlak v prubehu startovani" (cislo uz nevim).
Servisak od Fordu mi rikal - prvni nechat zmerit vstriky (+ pripadne rovnou zgeneralkovat) a pokud budou celkem dobre, tak je to cerpadlo. :shock:

Autor:  pcamaro [ 12 črc 2011 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

Vstreky a čerpadlo nepodozrievam, lebo ak to zoberiem funkčne a logicky, vadný vstrek/ky by sa museli prejaviť práve pri vyšších otáčkach, čo môj problém nie je. A ani diagnostika nič nehlási.
Kdesi som našiel, že treba skontrolovať, či nespadá nafta od čerpadla do nádrže, vraj treba zaradiť pred čerpadlo priesvitnú hadičku, resp. priesvitný jemný filter a tak to kontrolovať. Logicky by mi to aj vychádzalo, že pri dlhšom statí trochu klesne nafta a pri tom štarte si musí čerpadlo naťahať najskôr naftu, samozrejme tiež pregĺgať vzduch, preto asi ten nekľudný štart.
Len mi stále nejde do hlavy, že sa nič nezapíše do registra závad.

Autor:  tomin [ 12 črc 2011 12:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

Ta tva logika u vstriku neni podle mne spravna. Uvedom si, ze na volnobeh je potreba mnohonasobne
mensi davka nez pak v tahu. Pokud je vstrik uz "unaveny" (pomaleji se otevira nebo zavira), tak se to nejvice projevi na volnobeh, protoze tam i mala odchylka od pozadovane davky je velmi znatelna, narozdil od jizdy, kdy na nejakem mililitru nesejde. Jak rikam - to Mondeo se chovalo velmi podobne a ted se generalkuji vstriky.

Autor:  pcamaro [ 10 led 2012 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

Problem je vyrieseny.
Tie štarty sa zhoršovali a to tak daleko, ze aj v garazi pri +10C som po dvojdnovom parkovani startoval na 10-12 krat.Niekolkokrat po takomto trapeni pri startovani som to napichol na diagnostiku, ale register zavad vzdy bez zapisanych zavad. Aj budiky ukazovali spravne hodnoty, napr. pozadovany a vypocitany tlak railu OK /cca 30/ a pri starte sa nemenil, neklesal. Startovacie otacky cca 360 ot./m./podla servisnej dokumentacie staci 290 ot./
Premeral som zhavice, - OK. Meranie doby zhavenia - OK.Prepojil som zhavenie napriamo na baterku,ci neblbne rele, ziadna zmena - teda OK.
Zobral som pre istotu starter zo synovho forda, ten isty typ, nic sa nezmenilo. Ale kedze ten moj starter bol cely spinavy, rozobral om ho ze ho vycistim. Zistil som, ze su zadrete obe loziska a je uz vydrata oska rotora, teda isiel do srotu. Kupil som novy starter z PL, namontoval a co sa nestalo. Auto startuje na brnk, aj po niekolkodnovom stání, aj vonku pri -3C. Skratka jak nove.
Uz som setril na nove vstreky a nakoniec taka banalita. Auto startuje, ide jak nove, vsetko OK.

Autor:  tomin [ 10 led 2012 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

(gratuluji)
Na ty startovaci otacky si koukal pres diag, nebo oscikem ?
Ptam se proto jestli nebyly na osciku videt takove prohupy v rychlosti otaceni jak to slo do komprese ....

Autor:  pcamaro [ 10 led 2012 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika problem nehlási.

meral som otacky motora cez diag- stav budika. Osciloskop nemam a ten v diag este neviem pouzit - nastavit, ani co to vsetko dokaze, xcelo by to nejaky cz navod, anglina je u mna slaba. Skusim este zmerat pre porovnanie tiez cez budik terajsi stav s novym starterom.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/