fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 16 čer 2024 02:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zase šetříme
PříspěvekNapsal: 29 pro 2005 21:32 
tak sem cetl nakej clanek na netu ze na vaze vzduchu je sroubek!! vaha vzduchu je vybavena klapkou ktera meri obem vzduchu a podle toho(a jeste par pi...) ridici jednotka povi kolik vstriknout paliva no a ten sroubek je tam na to aby tudy(jakoby bajpas nebo jak se to pise :D ) tekl nezmerenej vzduch v celym pasmu otacek no a podle toho jestli se vic utahne(potece min vzduchu nezmerenyho) tak bude smes bohatsi(vetsi kompresni pomer jestli to dobre chapu) a jestli se otevre tak tudy pofici vic vzducu a smes bude chudci takze to bude mit mensi spotrebu nebo ne? a taky tam valbili neco o klepani motoru co to je a naco je cidlo klepani motoru?? :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2005 11:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
U benzinu nevim,ale u naftaku je na tretim(druhem?) vstriku.A je to odpornej zvuk na volnobeh.Ovlivnuje to pres Ř.J. predvstrik.Aspon myslim,ze to tak je.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2006 10:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
s timhle bych si asi moc nehral :-D na hrani se spotrebou byly dobry karburatory, ale RJ... no nevim

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 led 2006 11:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Asi tak - chudší směs znamená nižší spotřebu jenom teoreticky. Protože pro motor je ideální se co nejblíže držet ideální směsi(pro požadavek na výkon směs mírně bohatší), chudší směs povede k poklesu výkonu a vliv na spotřebu bude otázka. Záleží taky na režimu chodu motoru, podle toho se bude lišit bohatost směsi. A při hoření chudší směsi vzniká vyšší teplota, takže by to asi dlouhodobě nevydržely svíčky a kdoví co jinýho. ŘJ by taky musela vědět, že spaluje chudší směs, protože rychlost hoření je jiná(menší) a k tomu by musela upravit(zvýšit) předstih, nepřesnost povede ke klepání. Co vím Ford nepoužívá čidla klepání, takže vznik klepání nepozná. Další věc je nemožnost řízení katalyzátoru. K tomu samozřejmě lambda sonda bude indikovat spalování chudý směsi a ŘJ se bude snažit směs obohatit. Navíc rozsah zápalnosti směsi je asi 0,5 až 1,3 lambda.
Třeba u Mitsubishi začali jako první vyvíjet motory s přímým vstřikem benzínu(GDI), kde se právě spaluje chudá směs. Vůbec to není sranda, souvisí s tím hodně vzájemně se ovlivňujících problémů, než se vše podařilo dovést k použitelnému výsledku.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 bře 2006 15:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
proč pořád chce někdo laborovat se směšovacím poměrem.. já to vážně nechápu.. a zajímalo by mě, co v tom časopise psali.. to jsou totiž takové kraviny... MV to popsal perfektně.. jen bych dodal neplést si směšovací a kompresní poměr! A prosím každého kdo si to přecte at si uvědomí, že chudá i bohatá směs dělají jenom bordel a vůbec nejsou k dobru. howgh.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 bře 2006 15:50 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
MV píše:
Asi tak - chudší směs znamená nižší spotřebu jenom teoreticky. Protože pro motor je ideální se co nejblíže držet ideální směsi(pro požadavek na výkon směs mírně bohatší), chudší směs povede k poklesu výkonu a vliv na spotřebu bude otázka. Záleží taky na režimu chodu motoru, podle toho se bude lišit bohatost směsi. A při hoření chudší směsi vzniká vyšší teplota, takže by to asi dlouhodobě nevydržely svíčky a kdoví co jinýho. ŘJ by taky musela vědět, že spaluje chudší směs, protože rychlost hoření je jiná(menší) a k tomu by musela upravit(zvýšit) předstih, nepřesnost povede ke klepání. Co vím Ford nepoužívá čidla klepání, takže vznik klepání nepozná. Další věc je nemožnost řízení katalyzátoru. K tomu samozřejmě lambda sonda bude indikovat spalování chudý směsi a ŘJ se bude snažit směs obohatit. Navíc rozsah zápalnosti směsi je asi 0,5 až 1,3 lambda.
Třeba u Mitsubishi začali jako první vyvíjet motory s přímým vstřikem benzínu(GDI), kde se právě spaluje chudá směs. Vůbec to není sranda, souvisí s tím hodně vzájemně se ovlivňujících problémů, než se vše podařilo dovést k použitelnému výsledku.

1.4 CFI cidlo klepani ma zezadu na bloku motoru zhruba uprostred. Takze si myslim ze ho urco maji i novejsi.

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz