fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Stálá teplota v autě http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=3961 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | BlueWolf [ 11 lis 2005 11:26 ] |
Předmět příspěvku: | Stálá teplota v autě |
Vim že je to trochu blbost ale napadla mě jedna vychytávka. Nepřemýšlel jste někdo nad tím, jak zapojit nějaký termostat nebo čidlo tak, aby se zapínalo a vypínalo topení, aby v autě zůstávala teplota např 21°C? Nebo na víc s volitelnou teplotou - nějaký přepínač? ![]() |
Autor: | Wizzy [ 11 lis 2005 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teoreticky by to šlo. Napadají mě dva způsoby. 1) el. termostat + přepínací relé + servomotorek + dva mikrospínače. Motorek by podle temostatu buď naplno otevřel nebo úplně zavřel klapku topení. 2) nějaký termistor s operákem + krokový motorek + dva mikrospínače. Tahle verze by mohla umět postupné a plynulé otevírání a zavírání klapky, plus by se k tomu dal dobastlit i nějaký display s teplotou, kterou bychom požadovali (což by už bylo složitější, ale snad pořád realizovatelný bez nějakýho jednočipu) Prakticky by to ale podle mě bylo hodně pracný, drbačka s doladěním a kalibrací a nejistý výsledek. |
Autor: | BlueWolf [ 11 lis 2005 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, druhý řešení by bylo asi cool. Mám nutkání se něčeho pustit. ![]() |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Musel by jsi to asi taky napojit na ventolator a topení, aby si to řídilo stupně ventilatoru a teplotu topení... klapku. Byla by to super vychytávka, ale v tihle chvili je to tam mechanicke a to by jsi vše musel předělat na el. ovládání. |
Autor: | BlueWolf [ 11 lis 2005 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co třeba jen spínat ventilátor topení? Místo ručního zapínání (dejme tomu do polohy 3) by čidlo seplo obvod a ventilátor by se začal točit. A opět podle nastavené teploty. |
Autor: | Wizzy [ 11 lis 2005 13:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pravda, to by taky šlo, ale do svýho auta bych si to takhle nedal. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 13:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo slo by to, ale ty spis potrebuješ regulovat klapku topení.... a ventilátor si prostě zapneš sám, ale nejlepší by bylo obojí, pokud uděláš jen jedno bude to honka to vytopit nebo naopak ochladit a hlavne už budš muset sam něco regulovat a hlídat, takže poloviční efekt o kterej ti asi jde.... ![]() |
Autor: | BlueWolf [ 11 lis 2005 14:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
No... To máte asi oba pravdu. Jsem v práci a nemám co dělat, tak přemýšlím, jak to zapojit. Byla by to makačka. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
hlavně by ji musel spoustu věcí překopat. |
Autor: | BlueWolf [ 11 lis 2005 14:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi se na to vy.... Ale bylo by to pěkný, mít něco takovýho v Escortíku. ![]() |
Autor: | MV [ 11 lis 2005 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
V jednom starším Amatérském radiu(pro konstruktéry) vyšlo zapojení, který řídilo otáčky ventilátoru podle teploty v autě vzhledem k nastavený hodnotě. Je to jednodušší verze(neřídí klapku), ještě je tam přepínač léto-zima(invertuje funkci) a v létě se jen nastaví klapka na foukání studenýho vzduchu, v zimě teplýho. Prostě v zimě když bude v autě nižší teplota než nastavená, tak se větrák víc roztočí a začne to víc topit. V létě to funguje naopak. Otázka je, jak by tenhle způsob v praxi fungoval, jestli by to pomohlo k většímu komfortu teploty. Zcela souhlasím s vámi a i můj názor je, že by to chtělo ovládat hlavně klapku topení. A řídit jí tak, že pokud by byl velký rozdíl teploty v autě oproti nastavený, tak by se klapka nastavila na max.topení a postupně(jak by se prostor vytápěl), tak by se intenzita topení ubírala. Ventilátor bych klidně ovládal ručně podle jak by mi vyhovovalo. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 16:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj přesně popsáno, jen k doknalosti to zkoubit i s intenzitou foukání třeba na základě teplotního rozdílu meni skuteščnou teplotou a nastavenou na termostatu řízeno v závislosti na sepnutém režimu Leto/zima (topit/chladit) ideální kombinace, kdyby někdo věděl jak to zapojit .... může začít i u mě ![]() |
Autor: | Hnata [ 11 lis 2005 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja tedy vubec norzumim tomu jak to chcete udelat (jsem antitalent na takove veci) ale muzu vam na 100 procent rict ze je to nerealizovatelny - kdyz jsem zkousel merit teplotu v aute (kvuli zkousce cinnosti klimy) tak je to vazne orisek a vy byste podle toho chteli spinat topeni? Teplota u vydechu bude vysoka, u ridice akorat a vzadu bude kosa jak v psirne, a kdyz to naladis aby vzadu bylo fajn tak zas vepredu bude hic ... proste se ti nepovede mit v celem aute pohodovou teplotu a regulovat to... teda alespon si myslim ze to nebude fungovat - mozny je ale vsechno |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 17:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
hele my nevíme jak to technicky zajistit a ještě nám přidělavej starosti s rozdílnou teplotou ve voze ![]() Máš samo pravdu tam by se to muselo dat a počítat s tím že se to bude chovat jako jednozonová klima. Prostě pro komfort ve prředu a vzadu sníženej, jen by se to co ted řídíš rukama malinko zesamočinilo s ohledem na nevyváženost... s tím by se musel každý smířit a nebo si udělat RJ pro teplotu, kdy by bylo několik čidel a dělalo by to nejakou optimální teplotu z prumeru na auto, ale kam by sme se potom dostali s pracností a s naklady ![]() ![]() Mě dalo problém umístění bežného teploměru jak píšeš ty, aby to nebylo ničím moc ovlivněno.... |
Autor: | Návštěvník [ 11 lis 2005 17:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
a baterka půjde do sra*ek co nevidět . Nebo tam dát ještě jednu ![]() |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
pockej proč baterka? to by asi beželo na kliček... teda jen při motoru, ale stejně je to ve své podstatě nerealizovatelné ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 11 lis 2005 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak sorry. Já to pochopil něco jako stálá teplota třeba během noci nebo když auto stojí ![]() |
Autor: | Bendy&Macíček [ 11 lis 2005 17:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
v pohodě, ne bylo to myšleno jako řízená klimatizace i s ohřevěm, takže tzv. plnohodnotná řízená klimatizace ![]() |
Autor: | BlueWolf [ 11 lis 2005 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co se týče mě, tak v zadu vozím někoho jen občas. Jde mi hlavně o předek, takže čidlo bych umístil někde tam. Tředa někde u středovýho tunelu mezi sedačkama u loketní opěrky. |
Autor: | Hnata [ 11 lis 2005 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to by ti moc nepomohlo - je videt ze jsi jeste nedelal pokusy s merenim teploty - ta teplota ledoveho plastu kolem ti to strasne ovlivni. Pro spravne sestelovani teploty alespon pro predni sedacky by muselo byt cidlo poveseno nekde v prostoru kde je telo ridice. Laboroval jsem s teplomerama po celym aute a je to fakt komplikovana zalezitost - proste na to zapomente ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |