Jen pár tipů.
Vyzkoušet:
zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
zkontrolovat, zda nezlobí alarm
změřit si vzorek na pneumatikách
zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
zda je kód k originálnímu autorádiu
zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
zda je volant rovně při rovné jízdě
jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny
Před zkušební jízdou:
při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.
Při zkušební jízdě:
Na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
Na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
zjistit jak sedí v zatáčkách
zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
zda se při couvání neozývá bouchání
zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu - zda funguje ABS
u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, zda jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
zda funguje klimatizace
Pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou. Věřím, že by Ti osobní asistencí pomohl i někdo zde z FORDFANS.
Stáhni si z Downloads příručku o Escortu (návod k obsluze),celou si ji přečti, maximálně si tu pročti fórum, co tu kdo řešíme a co nejčastěji.
Preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
Doporučuju auto s cyklovačem stěračů (otočný přepínač na pravé páčce), pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).
A hlavní rada - Následuj instinkt!
Smiř se s tím, že postupně budeš nějaké závady zjišťovat a doufej, že nebudou vážné.