fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 kvě 2024 05:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 840 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 11:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
nikde jsem tady nenašel hodnotu přeřadného odporu.....

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 11:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
jsmach píše:
ahoj, dnes jsem chtěl diagnostikovat své autíčko a přes konektor ODB to nešlo, s PC neznačkového servismana to nekomunikovalo a třípolový konektor na vyblikávaní tam nemám zapojen (datum výroby únor 1997).

Přistoupil jsem proto k demontáži modulu ECC IV (pravý přední podběh u nohou spolujezdce), sundal jsem konektor a do volné dírky č.17 jsem připojil klasicky LED a do dírky č. 48 kus drátu, pak jsem to opět smontoval. Opačné konce LED (katoda přes odpor 2K2) a drátu jsem připojil na kostru a vše funguje, diagnostika běží jak při vypnutém motoru (naštěstí samé 111), tak při nastartování a sešlápnutí brzdy (pro spuštění testu).

Mohl bys to zapojeni nějak zakreslit ? Úplně jsem to nepochopil, ale zní to zajímavě

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 20:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
základ je v tom, sundat z držáku řídící jednotku (trochu makačky šikovnosti), pak odšroubovat konektor, na něm jsou ze strany kabelu čísla jednotlivých pinů,
tak jak popisuji (v začátku témat o diagnostice (tady nebo v kapitol elektrika) je zpojení) není na to nic složitého,
dioda v serii s odporem cca 2k2, anoda (kulatá strana pouzdra) připojit na č.17, druhý konec diody (zkosená strana pozdra - katoda) přes odpor na kostru, pak ještě pin č. 48 na kostru (nejlépe přes vypínač) a konektor připoj zpět na řídící jednotku a můžeš testovat.

schéma nemá význam tento popis je výstižnější.[/i]

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 08:53 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Já položím jinou otázku - jestliže JSMACH má řídící jednotku EEC-IV a má rok výroby 1997, měl vůbec Escort řídící jednotku EEC-V ? Ona samotná přítomnost OBD konektoru nemusi nic znamenat.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 09:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Tak jsem se díval, mám tam onen 3-pólový konektor, takže si vyrobím blikačku. Ale stále jsem nenašel hodnotu předřadného odporu (ono by to šlo i zpočítat), ale napište vy co to máte hotové.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 09:13 
Jsou,prosím vás,někde k nahlédnutí chybová hlášení v češtině?Fungovalo by vyblikávání žárovičkou,jak je tomu třeba u Opla?(vyblikávání kontrolky poruchy motoru,na přístrojovce).Děkuji
Ford escort 1,6 16v,94


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 zář 2004 09:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
To DODO: hodnota odporu už tady byla zopakovaná 2x Jsmach-em a je 2k2 Ohm.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2004 20:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
jo, teď jsem se sem dostal, hodnota odporu je mnou opravdu 2x zmíněná je cca 2K2 (není to dogma, může být i jiná v okolí této hodnoty) LED je jakákoliv, nejlépe s vyšší svítivosti, ať je svit dobře vidět i za jasného dne. Tabulky jsou k mání v odkazech uvedených v tématech o diagnostice, když pošleš svůj email, zkusím ti poslat volný překlad do CZ.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2004 20:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
ještě dodávám, že v eskortíku žádnou kontrolku poruchy motoru nemám, takže zůstaneme u té ledky (náklady cca 3kč),
mám escorta 97 1,6 16V s ECC IV (byl to si přechodový datum)

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: 24 zář 2004 09:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Já vím, že hodnota odporu byla uvedena 2x, ale já jsem se ptal na hodnotu, která se vztahuje k zapojení na začátku, co tu uvedl mrazik. Neuvědomil jsem si, že bude stejná. Raději jsem si to zpočítal a skutečně kolem 2kOhm to je.Tím končím debatu o odporu :D

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2004 19:58 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
tak jsem zkusil diagnostiku podle jsmacha, ale nejak to nefunguje. Ridici jednotka tam byla prinejtovana, nejt sem odvrtal a pak sla ven v pohode. Mam taky EEC IV a piny 48 a 17 jsou volny, ale po zapojeni obvodu to ani neblikne, meril jsem to i voltmetrem, ale nic tam neleze. Tak s tim mam asi smulu.

to jsmach: jak si prisel na to to pripojit zrovna na tyhle piny.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2004 20:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Ondro ty PINy 17 a 48 odpovidaji elektrickému schématu, kde jsou vyvedeny na diagnostický konektor. PIN 48 připojit na kostru. Pak to chce laborovat s tou diodou, protože mě to vychází opačně než píše JSMACH. Podle mého schématu to vychází tak, že PIN17 na záporný pól diody a kladný na kladný pól baterky. Mělo by to fungovat.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 09:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
opravdu jak jsem psal pin 48 přes DIL přepínač (přepínač do plošných pojů - miniaturizace) na kostru po šroube s pájecími očky umístěný na sloupku pod ECC, dioda na pin 17 a druhý konec přes odpor také pod ten šroubek na kostru.

po zapnutí DIL (48 na kostru) a zapnutí zapalování se LED rozsvítila a cca 10-15 sec svítila, poté začala vyblikávat kod (zhasínala)

to zapojení mám od člověk, který má zařízení na přeprogramování tabulek v ECC (zvyšování výkonů motoru, diagnostika atd.) v tomto software je i schéma zapojení - propoj 48 a 40 (40 je kostra) vlož LED mezi 17 a 40), takže jak jsem nakoupil, tak prodávám. :wink:

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 09:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
apropó mrazku, není vyloučeno, že LEd funguje i při inverzním (opačném zapojení) tedy z 17 na +12V, pak se může chovat opačně, nesvítí a při vyblikávání se krátce rozsvěcuje. Tady už ale vzniká poblém se 4 drátem připojeným na +12V. :?

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 10:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
JSMACH zapojil jsi to obráceně, ale je to jedno. Já odečítám kdy bliká a ty kdy nebliká :D . Oba se stejně dopracujeme ke stejnému výsledku.
S tím PIN 40 máš pravdu. Dle schématu http://www.fordfans.cz/download/elchema/EEC-IV_PIN.jpg to je kostra.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 15:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
tak jsem to zkousel jeste vsema moznejma zpusobama a uplne bez uspochu - tak tedy nevim. Mozna to u me vubec nefunguje.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 20:31 
Ondreji, nemáš náhodou ECC V, ten má asi trochu jiné zapojení ?
ECC IV má třířadý konektor, ECC V má čtyř řadý konektor.
jmach


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 20:34 
Mrazíku, nevím, nevím, já to zapojení okopčil od firmy, která dodává harware a software pro práci s ECC v cenách pohybujících se v 10 až 100 tisíc Kč. Navíc na třípinovém servisním konektoru také nemáš +12V, ale pouze pin 17, 48 a 40 a ty Ti musejí pro test stačit. :shock:
jsmach


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 21:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Mam tam opravdu EEC IV s triradym konektorem. Nemuze tam byt jeste nejaky jiny rozdil EEC?

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Poraďte
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 08:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Tak jsem si udělal diagnostiku a vyblikalo mi to kód 116, paměť 172, což je dle mně to, že čidlo chladící kapaliny je mimo rozsah - mělo 66 kOhm (studený motor), což se mi zdá při teplotě kolem 15 st. ale OK. Po nastarování a minutě chodu motoru už dig. hlásila 111, což je vše OK. Asi se voda mírně zahrála a čidlo dávalo jiné hodnoty - ale zase kolem 28kOhm, což odopvídá vodě 50st.., což podle mě nemohla ale mít.
TAKŽE MÁM PODEZŘENÍ NA VADNÉ ČI NE ZCELA 100% FUNKČNÍ ČIDLO TEPLOTY CHL.KAPALINY (nebo kabely). Ten nepravidlený u studeného motoru chod by tomu napovídal ! Už jsem tuto závadu měl na svém předch. voze FIAT TIPO a chovalo se to podobně.

No a kód 172 je "HEGO sensor circuit indicates lean. (Rear Side).", což je podle mně to, že lambda detekuje chudou směs, ne to tak není ? Asi to souvisí s tím čidlem......
Poraďte....

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 840 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz