fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

!!!!! DIAGNOSTIKA !!!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=44
Stránka 34 z 42

Autor:  tomin [ 30 srp 2009 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Pokud by ten seznam mel byt k necemu, musel by byt hooodne dlouhy.
S tou 5kou se toho vyrabi kvanta.
Pokud vim, tak Ford pouziva na benzinech jen svoje ridici jednotky, takze u benzinaku by nemel byt problem.
Jakmile mas benzin pod rokem 2006, melo by to byt temer stopro.

Kabel umi EEC IV a V. Tu 5ku na sbernici Ford PWM/SCP (v konektoru piny 2 a 10).
Z dieselu se kabel verze 1 a 2 pripoji na TD, TDDI a TDCI. Escort TD, Focus TDDI, TDCI MKI, Mondeo do MKIII.
Novejsi jsou uz na CAN sbernici (Focus MK2, Mondeo MK4).
Verzi EEC IV i V bylo v case nekolik. A nejnovejsi 5ky maji asi uz jen spojeni pres CAN. Ale nemam to zatim overene.
Videl jsem schema osazeni pinu nejake 5ky kde byly zapojeny OBE sbernice. Jak CAN, tak starsi SCP sbernice. Jestli takovouhle jednotku pujde diagnostikovat i pres SCP nebo uz jen pres CAN netusim. Zatim jsem ji nepotkal.

Autor:  Ondrej [ 31 srp 2009 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Tomin: Az se me kabel dostane do ruky tak ti ho urcite odzkousim na novem Focusu 1.8 TDCi

Autor:  katalizator [ 01 zář 2009 14:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

tomin píše:
Pokud by ten seznam mel byt k necemu, musel by byt hooodne dlouhy.
S tou 5kou se toho vyrabi kvanta.
Pokud vim, tak Ford pouziva na benzinech jen svoje ridici jednotky, takze u benzinaku by nemel byt problem.
Jakmile mas benzin pod rokem 2006, melo by to byt temer stopro.

Kabel umi EEC IV a V. Tu 5ku na sbernici Ford PWM/SCP (v konektoru piny 2 a 10).
Z dieselu se pripojim na TD a TDDI. TDCI uz ne, ta uz je na CANu.
Verzi EEC IV i V bylo v case nekolik. A nejnovejsi 5ky maji asi uz jen spojeni pres CAN. Ale nemam to zatim overene.
Videl jsem schema osazeni pinu nejake 5ky kde byly zapojeny OBE sbernice. Jak CAN, tak starsi SCP sbernice. Jestli takovouhle jednotku pujde diagnostikovat i pres SCP nebo uz jen pres CAN netusim. Zatim jsem ji nepotkal.



no tak to by meli jit vsechny benzinovy focusy a mondea z 200-2004 v naprostim klidu teda tak to je hlavni :) tak to se asi brzo zaradim do fronty cekatelu na kabel :)

obdivuju te ze ses do toho vubec takhle pustil skvela prace :)

Autor:  tomin [ 01 zář 2009 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Ahoj vsichni. Dobra zprava pro majitele starsich aut jeste bez OBD konektoru.
Schema je z TISu. Ten dvoupinovy konektor obsahuje piny, ktere jsou u aut s OBD konektorem na pinech 3 a 11 a jsou tedy pro diagnostiku motoru s jednotkou EEC IV.

Obrázek

Tak jsem se pohrabal v taty Mondeu z roku 93 (OBD jsem kdysi nenasel, tak jsem to odepsal) a sup ... auto komunikuje bez problemu taky.
Takze kdo nema OBD konektor, zkuste najit tento 2pin konektor v blizkosti 3 pinoveho konektoru pro vyblikavani.
Otec to mel umistene presne jako na snimku. Vlevo vzadu za motorem pobliz pruchodu svazku do kabiny.

Obrázek

Autor:  litlik [ 04 zář 2009 21:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Ahoj Tomine. Zaujala mě Tvá informace a výsledky testování Tvé diagnostiky "na starší Fordy". Zajímalo by mě, jestli vyvíjíš také svůj SW. Případně bych měl o ni zájem. Vím, že s diagnostikou starších modelů jsou u Forda problémy. Zvlášť u naftových motorů. TDDi jsou nečitelné, stejně jako TD. Fórum, kde jsem o ní četl je uzavřeno, tak to píšu tady. Jinak mám drobné zkušenosti s diagnostikou pro Škodu a Opel. Buď zdráv.

Autor:  litlik [ 07 zář 2009 10:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Ahoj.
Ještě jsem se chtěl zeptat s jakým programem kabel komunikuje a s jakým rozhraním USB nebo převodník USB na COMx?

Autor:  tomin [ 07 zář 2009 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Kabel ma primo rozhrani USB. Prevodnik uz je obsazen v kabelu. (Cip pro USB jsem pouzil od firmy FTDI = nejsou problemy s ovladaci.)

(edit) Ohledne mazani chyb - zkouseno na TD s chybou a v pohode smazana.

Autor:  litlik [ 07 zář 2009 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Tominovi.

Zkoušel jsem Ti posílat SZ, ale asi to neumím, protože jsem nenašel odeslanou zprávu v sz. V něm byl navíc ještě dotaz na program, se kterým Tvá diagnostika komunikuje. Pochopil jsem, že je to Tvé dílko. Chtěl jsem ještě v jakém tvaru se vypisují chybové kódy. Kdyby jsi měl nějaký obrázek bylo by to fajn. Ohledně toho FTDI. Je to asi převodník na COMx.

Autor:  tomin [ 07 zář 2009 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

To litlik:

SZ s dotazem zadne nedoslo. ;-)
chyby se vypisuji ve formatu viz. viewtopic.php?f=8&t=44&start=540
Cislo chyby + text chyby co jsem postahoval z netu.
Planuju tam pak jeste doplnit u kazde chyby odkazy na net stranky s uzitecnymi informacemi o dane chybe.
U EEC IV je to 3 mistne cislo chyby
U EEC V je pak "standardni" format typu "P1234"

Kabel ma rozhrani USB. COM neni potreba. To, co jsem psal o cipu FTDI je uz INTERNI zalezitost kabelu.

Autor:  katalizator [ 07 zář 2009 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

tomin píše:

chyby se vypisuji ve formatu viz. viewtopic.php?f=8&t=44&start=540




hoj tomine a nemas v planu to udelat i v cz jazyce ? podle obrazku to mas v eng hlavne vypis chyb a jejich popis nebylo by to mozny ?

a este jedna vec nevis jak mam zjistit co mam v aute za verzi EEC ? najdu to ve ford micro catu ?

Autor:  tomin [ 07 zář 2009 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

katalizator píše:
hoj tomine a nemas v planu to udelat i v cz jazyce ? podle obrazku to mas v eng hlavne vypis chyb a jejich popis nebylo by to mozny ?
a este jedna vec nevis jak mam zjistit co mam v aute za verzi EEC ? najdu to ve ford micro catu ?


Cestina v programu je v planu, ale preklad vsech chybovych hlasek na EEC V bude az to posledni co bych prekladal. :-)
Tech hlasek je strasna spousta. Pokud byste nekdo nasel nektera tato hlaseni v cestine nekde na webu, tak by se to dalo stahnout a zapracovat, ale jinak ... :roll:
Kdyz se zeptas kdekoliv na foru, tak ti kazdy poradi. Mozna jednoduche reseni zkusit to propojit s prekladem na Googlu. Zkusim.
Ale to bys musel byt s notebookem na netu.

Jestli to najdes v microcatu netusim, ale spolehlive to poznas pohledem na konektor. Vyfot ho a posli fotku.

Autor:  katalizator [ 07 zář 2009 21:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

tomin píše:
katalizator píše:
hoj tomine a nemas v planu to udelat i v cz jazyce ? podle obrazku to mas v eng hlavne vypis chyb a jejich popis nebylo by to mozny ?
a este jedna vec nevis jak mam zjistit co mam v aute za verzi EEC ? najdu to ve ford micro catu ?


Cestina v programu je v planu, ale preklad vsech chybovych hlasek na EEC V bude az to posledni co bych prekladal. :-)
Tech hlasek je strasna spousta. Pokud byste nekdo nasel nektera tato hlaseni v cestine nekde na webu, tak by se to dalo stahnout a zapracovat, ale jinak ... :roll:
Kdyz se zeptas kdekoliv na foru, tak ti kazdy poradi. Mozna jednoduche reseni zkusit to propojit s prekladem na Googlu. Zkusim.
Ale to bys musel byt s notebookem na netu.

Jestli to najdes v microcatu netusim, ale spolehlive to poznas pohledem na konektor. Vyfot ho a posli fotku.



ok fotku dodam ale budu za to moc rad

no tak kdybys mel nejakej seznam tech kodu treba by se nasel nekdo kdo by ti s tim rad pomohl treba i ja bych se treba pokusil nejaky prelozit

(promin omylem sem ti to poslal i SZ)

Autor:  blackford [ 07 zář 2009 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

tomine, sorry, ale k jake jednotce patri tento konektor ?

Obrázek

Autor:  tomin [ 07 zář 2009 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

blackford píše:
tomine, sorry, ale k jake jednotce patri tento konektor ?

Ahoj, mas osazene piny 3 a 11 => mas motor s EEC IV.
Pin 7 je pro Airbag, abs, ...

Autor:  Nagant [ 09 zář 2009 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Tomine, ten software máš jen pro PC nebo notebook, nebo jsi zkoušel i nějaké kapesní PC - PocketPC, PALM? Třeba jen v nějakém terminálovém režimu, bez "budíků" - např. jen vypsání chyb a dotaz na hodnoty nějakého čidla.

Autor:  tomin [ 09 zář 2009 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Ahoj,
soft je bohuzel jen pro PC.
Spousta aplikacni logiky je az v PC. Protokol pro EEC IV je tak slozity, ze jsem z nej dost veci musel implementovat az v PC. :-(
Vim ze to kabelu ubere na "univerzalnosti", ale takhle je to zase otevrenejsi pro doplnovani funkci. Vse uz se odehrava jen v PC. Kabel jen plni "univerzalni" prikazy.

Aby si se zeptal EEC IVky na nejakou hodnotu, musis nejdriv do jednotky nahrat nekolik ruznych bytu ktere jednotku pripravi na to, jakou FN. po ni budes chtit, nasledne do ni nahrat seznam toho CO po ni budes chtit a nasledne do ni poslat povel "a ted mi to rekni". Proste pro masochisty. :-)

Autor:  Nagant [ 09 zář 2009 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Díky za odpověď. Ptám se, protože s tím jsem nepochodil u té ELM320ky. Ale dnes je doba subnotebooků, tak asi nebude problém vozit v autě případně něco takového, s klasickým notebookem by byl asi problém. Umí to zaznamenávat data z EEC-V do nějakého logu, pro pozdější analýzu naměřených hodnot?

Autor:  tomin [ 09 zář 2009 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

S cim myslis ze si nepochodil u ELM320 ?

Muj soft ted umi zapisovat nasnimane prubehy osciloskopu. Pokud jen koukas na budiky, tak to zatim nikam nezapisuju.
Ty data jsou normalni dbf format, takze to lze pohodove otevrit treba v Excelu, ale co by si s tim
chtel jeste delat lepsiho, nez na to koukat na oscilu ?

Autor:  Nagant [ 09 zář 2009 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

S tou RS232 komunikaci s Windows CE nebo PALM OS, resp. hardwarem.

Měl jsem na mysli, zda lze nějak zachytit, že za jízdy nějaké čidlo zahaprovalo. Nemyslím vygenerování chyby, ale špatnou naměřenou hodnotu.

Autor:  tomin [ 09 zář 2009 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Nagant píše:
Měl jsem na mysli, zda lze nějak zachytit, že za jízdy nějaké čidlo zahaprovalo. Nemyslím vygenerování chyby, ale špatnou naměřenou hodnotu.

No jasne. Od toho ten oscik. Napr. krasne jednoduse najdes prerusene draty. Pustis oscik s co nejvice prubehama (teplomer vody, vzduchu, vahu, cidlo rychlosti, ...) a jedes. Jakmile se neco prerusuje, prubeh daneho signalu lita nahoru a dolu. Nekde mam ulozenou uklepanou lambdu. Zkusim najit pro nazornost.

Stránka 34 z 42 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/