fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

!!!!! DIAGNOSTIKA !!!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=44
Stránka 40 z 42

Autor:  oraf [ 12 pro 2012 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

a jaky se vlastne pouziva standart pro escorty? fungovala by tam vubec nejaka takovahle obycejna diagnostika? http://aukro.cz/listing.php/search?cate ... ng=elm+327

Autor:  dj.DEKL [ 12 pro 2012 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

S Escortem šlape pouze ForDiag a origo diag.

Autor:  oraf [ 13 pro 2012 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

muzu se zeptat jaky standart pouziva k diagnostice ford escort 1998 zetec fungovala by tam diagnostika s ODB2

Autor:  tomin [ 13 pro 2012 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Zadny standard to neni. Je to proprietarni protokol firmy Ford.
Spousta vyrobcu v zacatcich komunikujicich ECU pouzivala proprietarni protokoly.
Bosch mel KW71 - silene pomaly a hnusny protokol.
IAW/Marelli melo svych cca 10 az 20 ruznych protokolu - jednoduchych a pomalych (co typ ECU, to jiny protokol) :-)
a Ford ma u EEC IVky DCL - slozity, hnusny ale velmi rychly.

Autor:  oraf [ 13 pro 2012 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

takze s nejvetsi pravdepodobnosti vetsina levnych univerzalnich diagnostik escorta asi umet nebude

Autor:  oraf [ 13 pro 2012 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

a jak je to s temy motory, pokud nemaji ten 3 pinovy konektor v motoru, na vyblikavani kodu , je mozne tu ledku pripojit jinam nebo to nefunguje? diky

Autor:  tomin [ 13 pro 2012 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Ja na Escu '95 mel jak uz standard DLC konektor (16pin), tak jeste 3pin pod kapotou, ale v tomto vlakne se nekde pise ze mladsi Esca uz 3pin nemaji. Jen DLC. A pokud je to Zetec, tak v DLC uz draty na LEDku nejsou vyvedeny.

Neco jineho je RS2000 - tam jsou v DLC (na tech samych pinech co jsou na Zetecu data) vyvedeny ty draty z 3pin. - takze RS umi pres DLC blikat.

Autor:  oraf [ 14 pro 2012 00:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

jasne, ale kdyz ty diagnostiky do toho 16pinoveho konektrou komunikuji hlavne ODB2 , coz escort asi nema tak jsem asi v haji co ? v motoru urcite ten 3 pin nemam je to RV98

Autor:  tomin [ 14 pro 2012 01:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

V haji nejses, ale tema srandama na OBD2 to opravdu nepripojis. Uz djDekl ti tu psal ze Escort se Zetecem lze pripojit Fordiagem ...

Autor:  oraf [ 14 pro 2012 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

to je fkat ale je to na me docela drahe , myslim ze bych to tam moc nevyuzil aby se to vyplatilo

Autor:  oraf [ 15 pro 2012 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

a pokud mam ECC IV kde byl drive vyveden 3-pin pod kapotu neni mozne napichnout konkretni piny na ECC?

Autor:  tomin [ 15 pro 2012 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Vpravo dole na obrazovce (jak mas seznam stranek tohoto vlakna) si stiskni cislo 1 a pak si to precti. :smt006
Proc porad opakovat stejne info dokola jen kvuli tomu, ze je nekdo liny cist ?

Autor:  Antony [ 15 pro 2012 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Ahoj.Měl bych takový dotaz na nejspíš asi Tomina.Mám celkem velkou chuť na dodělání ESP do mého fofo I.Protože jednotka(společná s ABS) komunikuje s PCM po diag. kabelech, nevíš zda moje PCM bude taky komunikovat?Benzinová při aktivním prokluzu nebo při stabilizaci ubírá výkon motoru.Což o to, to bych i oželel (hold uberu já), ale spíš aby to šlo spárovat a nehlásilo to nefungující komunikaci.

Autor:  oraf [ 15 pro 2012 17:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

udelal jsem si dle navodu tu ten idikator lambdy, dokaze nekdo posoudit zdali se to chova spravne?
http://www.youtube.com/watch?v=mWHTT29dyvQ
jinak kde by se meli ty hladiny udrzovat aby clovek jezdil ekonomicky? diky

Autor:  tomin [ 15 pro 2012 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Antony: detaily bohuzel neznam. Takze rada/nerada: pokud vis ze je ABS s PCM spojena na PWM sbernici, tak se bojim ze bys musel dostat do PCM jinou kalibraci, nebo ji zmenit as-build data. As-build data podle mne u Fofo MKI jeste nebyly, spise to bude neco jako "konfiguracni blok".

Autor:  Antony [ 15 pro 2012 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

To už je na mě moc počítačové.ESP je spojeno s PCM a se senzorem natočení volantu spojeno s piny 15 a 16(18 a 19 podle množství pinů - 60 nebo 104) a zároveň s diag zásuvkou 2 a 10.Navíc má ještě ESP vývod samostatně na diag pin 7.
Ještě se mi podařilo sehnat info o ASR.To taky komunikuje s PCM a do dieslu se dávala varianta označená BTCS.Po montáži stačilo zapnout klíček, vydržet a spárovalo se to samo.
Asi do toho stejně půjdu.Buď budu spokojen nebo nasr... a o spoustu peněz lehčí.

Autor:  tomin [ 15 pro 2012 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Piny 2/10 je prave SCP/PWM sbernice. (Ford ji pouzival stejne jako se dnes pouziva CAN sbernice.)
Co jsem ted koukal, tak asi nebude potreba menit kalibraci / software v PCM. Ale jestli se to sparuje samo ... nevim, ale pochybuji.

Autor:  tomin [ 15 pro 2012 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

oraf: lambda ti chodi normalne. Hladiny / napeti z lambdy nemuzes nijak ovlivnit.

Autor:  Antony [ 15 pro 2012 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

OK Tomin, díky za info.Určitě se do toho pustím, ale je toho dost, co má trošku přednost.Neschání se dobře díly, přestavba dílny, 1,5 roční synátor a hooooooooodně dalšího. :(
Průběžně budu informovat. :D

Autor:  Jemar [ 15 pro 2012 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Antony píše:
To už je na mě moc počítačové.ESP je spojeno s PCM a se senzorem natočení volantu spojeno s piny 15 a 16(18 a 19 podle množství pinů - 60 nebo 104) a zároveň s diag zásuvkou 2 a 10.Navíc má ještě ESP vývod samostatně na diag pin 7.
Ještě se mi podařilo sehnat info o ASR.To taky komunikuje s PCM a do dieslu se dávala varianta označená BTCS.Po montáži stačilo zapnout klíček, vydržet a spárovalo se to samo.
Asi do toho stejně půjdu.Buď budu spokojen nebo nasr... a o spoustu peněz lehčí.

Také by se mi tenhle systém líbil, ale vzdal jsem to už z principu. Tenhle systém se do FFI montoval jen na přání, takže sehnat díly z dobře bouraného auta bude mimořádně obtížné. O nových věcech bych ani neuvažoval, cena se bude blížit k zůstatkové ceně auta. Nemám přesně zmapované, co všechno se musí měnit, ale je toho dost. Jednotka ABS by se musela zaměnit za kompletní modul ESP včetně ŘJ (nemá nic společného s ŘJ motoru). Dále je tam snímač polohy natočení volantu, snímač zrychlení vozidla v příčném směru, snímač rychlosti otáčení vozidla kolem svislé osy (oba jsou umístěny někde u prahu pravých dveří). Zřejmě se musí vyměnit i hlavní brzdový válec z důvodu absence snímače tlaku v jednotlivých okruzích brzdového systému u běžné produkce. Zatím netuším jestli jsou stejné i snímače v kolech, nepátral jsem po tom. Myslím, že také nutné mít vzadu kotoučové brzdy (u vozů pro německý trh se kotoučové brzdy montovaly sériově, u ostatních jen na přání).
Problém u jednotek ABS+TCS u vznětových motorů je to, že pro ně jsou určené jednotky BTCS. Rozdíl proti benzínovým verzím je ten, že tento systém funguje pouze do rychlosti 80 km/h a řízení trakce je řešeno pouze přibržďováním prokluzujícího kola bez možnosti řízení poklesu přenášeného výkonu. Tuto možnost mají jen zážehové motory.
Teď důležitá informace nakonec - právě z tohoto důvodu je ESP možné namontovat pouze do vozů s zážehovým motorem.
Naopak namontování, v tvém případě BTCS není až tak složité. U své 1.6 jsem to udělal a po vymazání chyb z paměti ŘJ, se celý systém spároval a funguje dobře. Měl jsem ale výhodu a tou byla příprava kabeláže z výroby.

Stránka 40 z 42 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/