fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

!!!!! DIAGNOSTIKA !!!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=44
Stránka 1 z 42

Autor:  mrazik [ 12 bře 2004 21:52 ]
Předmět příspěvku:  !!!!! DIAGNOSTIKA !!!!

Diagnostika zde popsaná je vyzkoušena na Ford Escort 1.6 16V r.v. 93 (podle katalogu http://www.devcom.cz/usr-files/Seznam_vozu.pdf by měla take fungovat u Fiesta, Granada,Scorpio,Sierra,Transit). Funguje s řídící jednotkou EEC-IV verze 5.0 od 1989 do 1994 a diagnostická zásuvka musí mít 3 póly. Zapojení je velice jednoduche a funguje na principu odečítání počtu blikání LED diody. Nutno podotknout, že tato diagnostika není všespásná, ale může mnohé napovědět. Mě osobně velice pomohla. Doufám, že i vám pomůže.
Potřebne součástky : 2 žílový kabel, LED dioda a předřadný odpor - když dáte 1 kohm nic tím nezkazíte.
Obrázek
Všechno spájet. Zkuste to pak připojit přímo na baterku, zda se LED dioda rozsvítí.
Zapojení : drátkem propojíme konektory v ještě hranate části zásuvky (z obrázku je to více zřejme, než tento popis) a následně záporný pól LED diody připojíme do zbývajícího konektoru ve špičce zásuvky. Kladný pól připojíme na kladný pól baterky. Pokud LED dioda svítí, vše funguje a můžeme diagnostikovat.
Obrázek
Umístění diagnosticke zásuvky : z pohledu řidiče vlevo na podběhu - ti co maji EDIS zvlášť, je přímo u EDISu. Má na sobě červenou krytku.
Obrázek
Diagnostika auta probíhá v tomto pořadí :
UPDATE : Motor musí být zahřátý na provozní teplotu, jinak je možné, že bude vyblikán kód 116 - nebyla dosažena provozní teplota motoru
1. bliknutí při zapnutí klíčku do polohy rozsvícení kontrolek
2. serie rychlých bliknutí za sebou - začátek testu
3. Test motoru - kontrola všech čidel, zda jsou připojena a ,,odpovídají" - dvakrát za sebou vyblikání 3 místneho kódu
-mezera cca 5 sekund
4. jedno bliknutí - oddělovač
-mezera cca 5 sekund
5. Výpis paměti řídící jednotky - dvakrát za sebou vyblikání 3 místneho kódu
6. Konec
Odečítání hodnot : V našem případě uvažujeme 3 místný kód. Kód je vyblikáván postupně po jednotlivých číslicích. Hodnota kódu číslice je přímo úměrná počtu bliknutí :
- kód ,,1" = jedno bliknutí
- kód ,,2" = dvě bliknutí za sebou.
- kód ,,3" = tři bliknutí za sebou
- atd.
Rozpoznání zda se jedná o kód 1 nebo kód vyšší je lehce viditelný. U vyššího kódu (2-9) to jsou bliknutí s kratším intervalem za sebou. Takže např. kód 122 je vyblikán takto : blik ---- blik-blik ---- blik-blik.
Samotná diagnostika - otočíme klíčkem zapalování do rozsvícení přístrojů a LED blikne, za chvíli následuje serie rychlých bliknutí a pak odečítáme kódy testu motoru (v ideálním případě vybliká kód 111 - bez chyby). Tento kód vybliká 2krát za sebou. Pak následuje oddělovač a výpis paměti (v ideálním případě vybliká kód 111 - bez chyby). Tento kód vybliká take 2krát za sebou.
Doporučuji si vyblikávane kódy zapisovat a následně rozdělit na jednotlive bloky, např. na mem Escortu :
blik---blik---blik-----blik---blik---blik-------blik-------blik---blik-blik---blik-blik----blik---blik-blik---blik-blik
Obrázek
vyblikán kód 122 z paměti, který znamená : Nízke napětí na vstupu senzoru polohy škrtící klapky.http://www.redpulsar.us/~coldfusion/eeciv.html
Kódy jsou vysvětleny tady : http://www.fordfans.cz/technics/3diag.htm
Nebo v angličtině :
http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_dtcs_54a.htm nebo
http://www.redpulsar.us/~coldfusion/eeciv.html nebo
http://www.troublecodes.net/Ford/eec-iv.shtml
Doufám, že je to srozumitelne a lze to podle toho pochopit. Uvítám diskuzi a zkušenosti.

Autor:  Návštěvník [ 13 bře 2004 11:51 ]
Předmět příspěvku:  dignostika

nutno zduraznit, ze vyse uvedene kody jak pise "mrazik" se tykaji pouze fiesty 89-95 1,8 zeta sefi, escort/orion 91-95 1,6/1,8 zeta sefi,dis, mondeo 1,6/1,8/2,0 zeta sefi a granada/scorpio 85-.. 2,9 24V V6 efi cat. ostatni tedy novejsi jsou bud obd II, nebo EEC-IV a to s kody dvou mistnymi(eecIV). Komplet navod i s tabulkama a zarazenim jednotlivych motoru jsem nahral docasne sem http://www.volny.cz/martin.surynek takze pokud mate zajem tak si to nahrajte, jsou to jpegy a myslim, ze nejlepsi je si je vsechny vytiskonout a pak to teprve studovat. bohuzel mam to jen v nemcine, anglickou verzi jsem nesehnal. kdyz tak to nekam prehrejte na web, nechci to tam prilis dlouho skladovat. jinak pouzit se da samozrejme vyse uvedene schema od mrazika. treba i muj prispevek k vedeni nekomu ulehci trapeni.cau surda

Autor:  Návštěvník [ 17 bře 2004 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Vysvetleni nekterych kodu a zkratek jsem nasel taky tady, tak snad to nekomu pomuze
http://clgarrity.home.comcast.net/Codes.htm

me mrazikova diagnostika vyblikala 211 coz je PIP sensor, cili cidlo ktery podle otacek klikovky ridi zapalovani, je pravda ze mi auto nekdy pri rychlym seslapnuti plynu z volnobeku kuckne, tak uvidime po vymene cidla

Autor:  deekay [ 17 bře 2004 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

uff ten minulej prispevek sem psal ja, zapomnel sem se prihlasit ...

Autor:  deekay [ 20 bře 2004 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem si taky zbastlil diagnostiku a zkusil znova a hle....

vsechno je v poradku, jak motor tak pamet ridici jednotky vyblika samy 111 :)

Autor:  Návštěvník [ 30 bře 2004 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Diagnostika u mechanických vstřiků

Volal jsem do firmy zabývající se diagnostikou a tam mi bylo sděleno, že u mechanických stříkaček typu (k-jetronic a ke-jetronic) vyblikání kódů pomocí leddiody nefunguje!!!

Autor:  Návštěvník [ 03 dub 2004 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

Chci se zeptat dá se po diagnostice nějakým způsobem vymazat pamět s uloženými chybami?Díky za radu.

Autor:  Karel [ 04 dub 2004 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

Odpoj baterii a to ti vse v pameti vymaze!

Autor:  Návštěvník [ 15 dub 2004 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to testoval na svém Escortu 1.6 16V r.v.93. U testu motoru mě to vyblikalo 552 a z paměti 111. Nechápu proč se to nepřepíše do té paměti. Pak jsem ještě zkoušel test běžícího motoru. Postupně se sami začaly zvyšovat otačky až nevím kam a pak to vyblikalo hromadu kódů, že jsem to nestačil zapisovat :shock: . Ale nevím jestli se u toho testu běžícího motoru nemá ještě něco dělat, přecejenom vysoký otáčky se zavřenou škrtící klapkou nebudo nic moc :wink: .

Autor:  VláďaTP [ 21 dub 2004 14:38 ]
Předmět příspěvku: 

Jak mám diagnostikovat Escorta r.v. 97, když tam mám ten větší vícepólovej konektor? OBD?

Autor:  Návštěvník [ 29 dub 2004 13:38 ]
Předmět příspěvku:  :o)

Nevim, ale třeba něco bude tady http://obddiagnostics.com/ :?

Autor:  futura [ 29 dub 2004 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

Cagos, to zvyseni otacek je normalni pri dynamickem testu, je to jen asi 1500. Stejne na zacatku mas dat 4000, tak tohle je uplna sranda. Skoda, ze tenhle zmetec nema u skrtici klapky sroubek, v tomhle rezimu by se dal nastavit volnobeh.Zkus si ten test udelat nekolikrat, da se to casem chytit, taky jsem pred nedavnem zacal,chce to praxi.

Autor:  Návštěvník [ 01 kvě 2004 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Zkušenost s diagnostikou

Ahoj všem, vyzkoušel jsem výše uvedené na svém voze : Ford Orion /91 1,6 Efi 66kW (případné další potřebné údaje doplním bude-li třeba).
V motorovém prostoru jsem objevil dva konektory odpovídající popisu. Vyzkoušel jsem tedy postupně oba:
Konektor č.1 - blíže k motorové přepážce. Kód byl vyblikáván indikační diodou a k mému překvapení také kontrolkou ABS na přístrojové desce. Odečtený kód : 22-17-31-35-41-42-62-65-75
Konektor č.2 - blíže k EDIS4:
73732111111 případně 11112111111 tady si nejsem tak zcela jistý mezerami (zda jsou to trojice či dvojice) ani počtem impulsů, případně to zkusím znovu (za méně slunečného počasí či ve stínu :o). Nicméně obě tyto série se střídaly při pokusech o opakované čtení.
Co vy na to? Proč jsou ty konektory dva a dá se někde zjistit, co tato indikace znamená? Díky všem.

Autor:  Návštěvník [ 11 kvě 2004 05:32 ]
Předmět příspěvku: 

Bacha na odpojování od baterky! Sice se tím vymažou případné chyby, ale také program v EPROM řídicí jednotky, který řídí chod motoru. Sice se to postupně naučí, ale ideální tahle situace není, standartně pro větší úspěch je pak potřeba jednotku znovu naprogramovat. Jinak chyby se taky mažou samy, pokud se delší dobu neopakuje, počítač jí maže z paměti automaticky.
:twisted:

Autor:  PETRS [ 06 srp 2004 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáte zkušenosti někdo s diagnostikou pomocí PC a kabelu, tak jak je to na [url]obd.ec.cz[/url]nebo www.id2.cz ? Docela by mě zajímalo jestli to chodí i na fordech se zapojením konektoru podle SAE J1850 PWM.

Autor:  Návštěvník [ 11 srp 2004 07:01 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim všechny,

včera jsem si dělal diagnostiku pomoci vyblikani, a test motoru mi vypsal kod 552, už tady někdo o tom psal, chtěl jsem se zaptat který je to čidlo, kde je a jesli se dá nějak proměřit (hodnoty) má-li to vůbec smysl

Ford Escort Chia 1.6 16V r.v. 96

Autor:  Dodo [ 06 zář 2004 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

Kamil píše:
Zdravim všechny,

včera jsem si dělal diagnostiku pomoci vyblikani, a test motoru mi vypsal kod 552, už tady někdo o tom psal, chtěl jsem se zaptat který je to čidlo, kde je a jesli se dá nějak proměřit (hodnoty) má-li to vůbec smysl

Ford Escort Chia 1.6 16V r.v. 96


Ahoj Kamile, mam taky Ford Escort 1.6 16V r.v. 96 (ne Ghia,ale to je asi jedno) a zajímalo by mě které zapojení jsi použil na konstrukci diagnostiky. Diky

Autor:  Návštěvník [ 06 zář 2004 11:05 ]
Předmět příspěvku: 

Použil jsem diagnostiku, která je popsaná na začátku od mrazíka. Rozhodující je jesli máš u motoru daný konektor - třípinový popsaný v popisu - většinou má červenou krytku. Sám jsem nevěřil, že to půjde, ale zkusil jsem to a šlo to. Jel jsem proto znovu za mechanikem na emise, kde mají mašinu bosh odkud mě již jednou poslali pryč, že tento model neumí vyčíst a po dlouhé debatě, hledání jiného konektoru, a následné ukázce pomocí diody to napojil a divil se, hned si to zapsal do poznámek. Výsledek shodný s diodou chyba motoru 552. Na co jiného by tam ten konektor jinak byl - hlavně že je funkční. Nevím do jakého roku, ho tam nechaly ale je tam. Asi je to tím, že ikdyž je to vzhledově poslední model, ve vin kodu je zapsám model 95.

Autor:  Návštěvník [ 14 zář 2004 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

PETRS píše:
Nemáte zkušenosti někdo s diagnostikou pomocí PC a kabelu, tak jak je to na [url]obd.ec.cz[/url]nebo www.id2.cz ? Docela by mě zajímalo jestli to chodí i na fordech se zapojením konektoru podle SAE J1850 PWM.

Nieco som umiestnil na http://album.volny.cz/diag2004

Autor:  jsmach [ 20 zář 2004 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj, dnes jsem chtěl diagnostikovat své autíčko a přes konektor ODB to nešlo, s PC neznačkového servismana to nekomunikovalo a třípolový konektor na vyblikávaní tam nemám zapojen (datum výroby únor 1997).

Přistoupil jsem proto k demontáži modulu ECC IV (pravý přední podběh u nohou spolujezdce), sundal jsem konektor a do volné dírky č.17 jsem připojil klasicky LED a do dírky č. 48 kus drátu, pak jsem to opět smontoval. Opačné konce LED (katoda přes odpor 2K2) a drátu jsem připojil na kostru a vše funguje, diagnostika běží jak při vypnutém motoru (naštěstí samé 111), tak při nastartování a sešlápnutí brzdy (pro spuštění testu).

Stránka 1 z 42 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/