fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 09 kvě 2024 00:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 635 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2005 22:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2004 10:27
Příspěvky: 486
Bydliště: Plzeň
Zdravím všechny, mám takovej postřeh nebo spíš otázku. Měl jsem připojenej palubák asi tři měsíce a vše ok, teď jsem však odpojil drát na trvalé napájení ( nebo z klíčku - prostě neběží po nastartování, ale kabel k RJ jsou připojeny ), protože jsem si ho spletl a ustřihnul :smt068 . Ale hlavní je, že najednou mi palivoměr ukazuje asi o čtvrt nádrže více, protože když jsem přijel do garáže, měl jsem sotva rezervu a při odjezdu čtvrt nádrže. Myslíte, že může palubák kecat do palivoměru?

P.S. Pro jistotu vozím v autě kanystr, kdyby náhodou kecal palivoměr teď. :lol:

_________________
Ford Mondeo 2.0 16V, r.v.05 stříbrná
ex:
Ford Escort 1.6 16V, r.v. 98, stříbrná
Ford Escort 1.4 8V, r.v. 1991 červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 črc 2005 11:35 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
kupis: s tim palivovemerem sem to uz tady nekde psal, ze po pripojeni palubaku na plovat to ukazuje o 1/4 nadrze vic. Plovak pro pripojeni palubaku by mel myt druhou oporovou drahu - kterou esca asi urcite nemaji

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 črc 2005 18:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2004 10:27
Příspěvky: 486
Bydliště: Plzeň
Ondrej píše:
kupis: s tim palivovemerem sem to uz tady nekde psal, ze po pripojeni palubaku na plovat to ukazuje o 1/4 nadrze vic. Plovak pro pripojeni palubaku by mel myt druhou oporovou drahu - kterou esca asi urcite nemaji


No, ale já to mám přesně obráceně než píšeš. Dnes jsem připojil palubák zpět a rafička klesla o čtvrt nádrže dolů. :cry:

_________________
Ford Mondeo 2.0 16V, r.v.05 stříbrná
ex:
Ford Escort 1.6 16V, r.v. 98, stříbrná
Ford Escort 1.4 8V, r.v. 1991 červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 12:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
http://www.hw.cz/constrc/car_computer/car_computer.html
http://www.opelastra.cz/technika/instalaceMIDu.htm

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2005 19:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
Chlapi sežeňte mi informace o signálech, které posílá ECCIV do palubního počítače (kolik impulsů pošle na 100M a kolik či jakých impulsů pošle na nějaké množství vstřikovaného paliva). Já bych pak vymyslel a odladil progámek pro palubní počítač, který by bez nastavování šlapal na Escortu.
Popis ECC, který je zveřejněn na fordfans tyto údaje asi neobsahuje (nenašel jsem je).

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2005 20:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Něco je tady - http://guverner.ruk.cuni.cz/cida/ford/mereni/
Co tě hlavně zajímá je PIN 34 EEC-IV :
Obrázek

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2005 09:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
jinak tady je tabulka http://fordfuelinjection.com/?p=6 popisu signalu na RJ na pin 3 je senzor rychlosti a je to meritelny na vzestupnou hranu signal vypada nejak takhle _|¯|_|¯|_|¯|_ pulsu je 8000 na mili http://fordfuelinjection.com/index.php?p=33

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 16:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
dík zvláště za okazy na fordfuelinjection snad se z toho dá neco zjsitit (rychlost : 8x8000 impulsů na 1míli je pěkný údaj, ještě pohledám něco ke spotřebě) prostuduji to a ještě se ozvu.

průběhy signálů na analyzátoru jsou pěkné, dík za snahu. Bohužel bez čísel mi to moc nepomůže (potřeboval bych např.: při okamžité při spotřebě xxx ¨perioda yyy, při spotřebě xxx1 perioda yyy1).

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 17:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
opravuji se na 1míli je to 8x1000impulsů (1ot.= 8 impulsů) tj. z tabulky při 55mílích/hod.=125Hz udaj z tabulky je asi závislý na gumách a jde o hodnotu změřenou při jízdě, mě při 55MPH výpočtem vyšlo 122,22Hz (počet impulsů za sec - kmitočet).
každopádně víme jaké jsou převody z převodovky a jaká je v čidle clonka

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 17:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
k těm grafům z analyzátoru, potřeboval bych spíše údaje z pinu č.17 a č.34 tam by měl být výstup pro měření spotřeby a ideální by bylo tento údaj změřit (i na volnoběžnou spotřebu) při různých spotřebách.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 18:54 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
ty se poustis do veci kterou ja sem vzdal, jak si prisel na PIN17, ten slouzi pro diagnostiku a treba u me na PINu17 pri bezicim motoru zadny signaly nelezou a to mereni na pinu 34 je mereno pri volnobeznych otackach a z toho opravdu nevim jak ziskat nejaky realny hodnoty, jinak ty signaly pro rychlost sou 12V

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 20:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
na piny 17 a 34 jsem přišel zde http://www.fordfans.cz/board_comp.htm

CITUJI:
Senzor rychlosti (hnědobílý kabel) je u náhonu tachometru na převodovce nebo PIN 3 řídící jednotky. Je to viditelné místo nahoře na převodovce, kde vystupuje černý náhon na tachometr se kterým souběžně vede senzor rychlosti. Od převodovky vede do konektoru a dále vede hnědobílý kabel na PIN 3 řídící jednotky. Doporučuji napojení u převodovky díky lepšímu přístupu. Protažení dovnitř může být skrze náhon tachometru nebo v levém předním blatníku, kde je umístěna průchodka.

Signál průtoku paliva je napojen na PIN 34 řídící jednotky nebo PIN 17 (hnědozelená barva). Pořadí PINů lze odvodit dle nákresu, ale také jsou krajní PINy popsané na svorkovnici. Napojení na odpovídající kabel není problém, jen pozor na hustotu kabelů, aby nedošlo k narušení ostatních kabelů.

Upozornění : může se stát, že po připojení na PIN 17 (zkuste nejdříve se zapojením na PIN 17), nebude palubní počítač fungovat a test signálu průtoku paliva (test bude vysvětlený níže) bude také negativní, přepojte signál průtoku paliva z PIN 17 na PIN 34 řídící jednotky. Od tohoto PINu nemusí vést žádný kabel, tudíž je nutné jej přidat. Není to složité, jen je potřeba sehnat kontakt, aby pasoval proti kontaktu řídící jednotky. Při montáži kontaktu je nutné jej zasunout co nejhlouběji. Lépe je svorkovnici povolením šroubu uprostřed sundat, kontakt nasadit a vizuálně mít jistotu, že je kontakt zastrčený dostatečně.

Všechny kabely máme připojené a nic nebrání tomu, je připojit na palubní počítač.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 20:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
měření rychlosti je vyřešené (impulsy přímo úměrné rychlosti)
spíš mě tíží spotřeba, co vysílá ECC? pulsněšířkovou modulaci, kmitočet, sériová data???
Nechci měřit impuls na vstřk. ventilu (jako http://www.hw.cz/constrc/car_computer/car_computer.html, snad až jako poslední možnost zvolím tuto variantu. Muselo by se to pak asi ocejchovat na nějakém palubním počítači, ať to neukazuje nsmysly.[/url]

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2005 06:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Ondrej píše:
ty se poustis do veci kterou ja sem vzdal, jak si prisel na PIN17, ten slouzi pro diagnostiku a treba u me na PINu17 pri bezicim motoru zadny signaly nelezou a to mereni na pinu 34 je mereno pri volnobeznych otackach a z toho opravdu nevim jak ziskat nejaky realny hodnoty, jinak ty signaly pro rychlost sou 12V


U mě je PIN17 i pro diagnostiku, i výstup pro computer.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2005 08:38 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
uz mlcim

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 23:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
Tak už mám prototyp hotový 8) , LCD displej 16x1 znaků (zeleně podsvícený), rychlost už měřím přesně (je to opravdu 8000 impulsů na míli). Akorát musím vychytat :shock: konstanty pro spotřebu,nakonec jsem zůstal u měření doby otevření vstřik. ventilu. Dnes jsem to montoval do auta (provizorně pro testování) takže výsledky zatím nic moc. Co se týče paliva, uklazuje to hausnumera, volnoběh 2.2l/hod. mělo by to být cca 0.8L/hod, takže zítra pokračuji v ladění.

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 10:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
Tak jsem to od oka doladil :? , volnoběh jsem nastavil tak, aby ukazoval 0.8L/hod při zahřátém motoru. Teď to ukazuje i za jizdy (L/100km) hodnoty rozumné možná nejsou přesné,ale pro orientaci stačí.
Celkovou spotřebu jsem také od oka upravil, uvidím co to udělá s výsledky měření, zítra jedu dálkovou (2x350km) tam se PP projeví.
Mám prosbu k těm co PP mají namontován (jak na 1.6 16V, tak na 1.8 16V, případně i na jiném), potřebuji pár informací:
1) jakou okamžitou hodnotu spotřeby ukazuje PP při jízdě z kopce rychlostí např. 80 km/h s vyřazeným rychl. stupněm (volnoběh).
2) to samé, ale se zařazeným rychl. stupněm - brždění motorem (uveď co ukazuje PP, jakou jsi při tom jel rychlostí, s jakým r.stupněm a při jakých otáčkách motoru).
Mně to ukazuje i při brždění motorem stále spotřebu paliva, která roste s rostoucí rychlostí, ikdyž mám nohu z plynu dole (volnoběh) a energie jedoucího auta vytáčí otáčky nad 2000ot/min. Je to normální, nebo tam mám někde chybu? :?:
Dík za pomoc, pokud seženu údaje o vstřikovacích ventilech (množství paliva v mL/s (uL/ms), upravím program na max. přesnost a pak jsem schopen doda naprogramované mikropočítače zájemcům o stavbu PP (náklady na materiál cca 500Kč s 16zn. LCD displejem, cca 300Kč s 4zn. LED displejem)

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 19:08 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
tak sem zase trosku experimentoval a nameril hodnoty odporu pro teplomer k palubaku ze scorpia a mondea ve °C a v kOhm
-30 9
-20 8
-10 6,5
0 5,25
10 3,86
20 2,8
30 2
40 1,4
50 1
60 0,67

mozna nejdulezitejsi udaj 25°C 2,55kOhm

postupoval sem tak ze sem si vzal potenciometr pripojil ho k palubaku, nastavil sem prislusnou teplotu, poak sem potenciometr odpojil a zmeril odpor

ted staci sehnat prislusnet thermistor a je to

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 19:48 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
jsmach píše:
Tak jsem to od oka doladil :? , volnoběh jsem nastavil tak, aby ukazoval 0.8L/hod při zahřátém motoru. Teď to ukazuje i za jizdy (L/100km) hodnoty rozumné možná nejsou přesné,ale pro orientaci stačí.
Celkovou spotřebu jsem také od oka upravil, uvidím co to udělá s výsledky měření, zítra jedu dálkovou (2x350km) tam se PP projeví.
Mám prosbu k těm co PP mají namontován (jak na 1.6 16V, tak na 1.8 16V, případně i na jiném), potřebuji pár informací:
1) jakou okamžitou hodnotu spotřeby ukazuje PP při jízdě z kopce rychlostí např. 80 km/h s vyřazeným rychl. stupněm (volnoběh).
2) to samé, ale se zařazeným rychl. stupněm - brždění motorem (uveď co ukazuje PP, jakou jsi při tom jel rychlostí, s jakým r.stupněm a při jakých otáčkách motoru).
Mně to ukazuje i při brždění motorem stále spotřebu paliva, která roste s rostoucí rychlostí, ikdyž mám nohu z plynu dole (volnoběh) a energie jedoucího auta vytáčí otáčky nad 2000ot/min. Je to normální, nebo tam mám někde chybu? :?:
Dík za pomoc, pokud seženu údaje o vstřikovacích ventilech (množství paliva v mL/s (uL/ms), upravím program na max. přesnost a pak jsem schopen doda naprogramované mikropočítače zájemcům o stavbu PP (náklady na materiál cca 500Kč s 16zn. LCD displejem, cca 300Kč s 4zn. LED displejem)


Na 1) ... při jízdě z kopce na neutrál jakoukoli rychlostí by měl ukazovat pouze spotřebu na volnoběh

Na 2) ... asi tam bude chyba, jelikož pokavaď jsou otáčky motoru větší, než volnoběžné a plyn není sešlápnut -> setrvačný spínač je sepnut, tak se nevstřikuje žádné palivo. Tudíž by neměl nic ukazovat - 0 L

Jinak dysi jsem "studoval" hafo literatury, jelikož jsem si chtěl udělat rovnou sůj počítač pro motor. Není to těžký, ale jelikož bych asi nedosáhl hodnot lepších, než v továrním naprogramování, tak jsem přestal. Ale v moudrých knihách právě bylo ve stati o spotřebě napsáno, že se to počítá podle šířky impulzu=doby otevření ventilu, tlaku paliva, a jěště něco. Ale mělo by i stačit zjistit průtok za jednotku času. Jenže ten je i závyslí na tlaku paliva před ventilem. Zkusil bych se obrátit na Forda, ale pochybuju(po mých zkušenostech s dotazem jak připojit otáčkoměr -> neřešitelný problém v několika FordService :lol: ), že se tam někdo takový najde, kdo do toho bude vidět...

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 19:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
to jsmach: me to teda taky ukazuje pri brzdeni motorem nenulovaou hodnotu, ukazuje to tak cca 1-2 l/100, ale jak otacky presahnou 3000 a dam nohu z plynu tak to potom ukazuje 0

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 635 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz