fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna ložiska
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=724
Stránka 3 z 4

Autor:  Huskye [ 14 srp 2007 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl píše:
no zaclo to v podstate delat z nicehoz nic...co jinyho by to bylo...a kdyz vezmu za kolo, tak drzi, neklepe.jediny co me napada je lozisko...


Já když vzal za kolo tak klepalo a bylo to právě kvůli ložisku, že tam byla vůle a sjížděla se mnohem víc a rychle guma na tom kole, klepání mi připadá spíš bude silentblok... Ale nevim, nejsem profík :-)

Autor:  Miky [ 14 srp 2007 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

právě když je to ložisko tak by mělo mít kolo malou vůli.

Autor:  mposchl [ 14 srp 2007 23:43 ]
Předmět příspěvku: 

kdyz to neni klepani, silentblok to urcite neni, musi to byt neco co se toci...stoipro, s rycvhlosti se i tato frekvence zvysuje...je to neco jako vrm vrm vrm vrm...ale ne vrzani..nevim ze by poloosa?to by asi ale hazelo volantem...nebo homokinetak? netusim...budu muset to nechat projet odbornika :( hlasi se nekdo? ;-)

Autor:  Wizzy [ 15 srp 2007 07:42 ]
Předmět příspěvku: 

ložisko nebo homokineťák. Ložisko zpravidla dělá vrrrrrrrrrr přičemž výška toho vrčícího tónu je přímo úměrná rychlosti. A intenzita se mění s rejdem - na jednu stranu se to zesílí, na druhou slábne. Kineťák se ozývá klapavými zvuky ve větším rejdu na obě strany, směrem rovně slyšet nebývá. Ale nic není stoprocentní...

Autor:  mposchl [ 15 srp 2007 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

tak me to dela presne neco napul :D

EDIT:
nemel sem cas psat. me to prave dela takovy vrm vrm...jako kdyz treba vibruje diferak, jakoze narust pokles narust pokles...ale velmi rychle. doprava kdyz zatocim, je to slyset vic, doleva min. kdyz brzdim tak taky vic, pri rozjezdu zrejme lehce min. kdyz jedu rovne, je to slyset furt. hlasitejsi po delsi jizde, zrejme kdyz se neco zahreje. porad mi to ukazuje spis na to lozisko...stejne si ho sam nevymenim, takze to budu muset nechat zkusenejsimu...

Autor:  casio6 [ 02 dub 2009 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
džejár já mám nalítáno 140.000 Km a zadní ložiska původní. Přední měněno jen levé.

Já mám 145 000 a minulý víkend jsem měnil zadní a teď mě čeká ještě přední

Autor:  L.Skalický [ 26 říj 2009 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Výměna ložiska přední nápravy
FORD ESCORT 1.8D R.V. 1989

použité ložisko Starline LO 00687 .264

Utahovací momenty:
matice náboj kola 90 Nm a poté povolit cca 30° (musí se volně otáčet!)
otočný čep 48 - 60 Nm
šroub brzdy 58 - 62 Nm
matice tlumiče 50 Nm

Pomůcky:
drát – provázek na třmen brzdy
drát -provázek + dřevená tyčka cca 40 cm na hnací hřídel
ocelová trubka = prodlužovák goly
velké kladivo 1000g a kladivo 200g
ocelovou desku jako pracovní stůl
ocelové tyčky na vymlácení ložiska
stojánek na auto = špalek
lepidlo na šrouby Loctite modré
šroubovák 8 mm
resistin
lešenářská trubka cca 1.5 m

Nářadí:
gola 30 středová matka kola
gola 19 šrouby kola
zahnutý očkový klíč 19 + imbus 6 na tlumič
plochý klíč 19 + hasák na povolení řídící tyče
gola 17 + očkový klíč 17 na svěrný šroub otočného čepu dolního ramene

Přípravné práce:
Nové ložisko umít v benzínu od konzervačních látek a potřít provozní vazelínou na ložiska.

Postup:
- šroubovákem vypáčit zajištění středové matky kola. Povolit středovou matku (gola 30 + prodlužovák goly) a šrouby kol (19),
- zvednout vozidlo, vložit pod vůz špalek a sundat kolo,
- ze zadní strany kotouče vymontovat 2 šrouby (17) co drží celý brzdič a za drát ho někam pověsit. Sundat kotouč,
varianta: A = uvolnit matici kulového čepu řízení (17). Z boku kulového čepu přiložit velké kladivo a z druhé starny prudký úder menším kladivem. Čep musí odskočit.
varianta: B = raději jen vyšroubovat řídící tyč z kulového čepu. Odpadne mnoho případných starostí (nejde čep ven, čep se protáčí, ..).
- vyšroubovat svěrný šroub pro spodní čep na rameni (17 + torx 50) a šroubovákem uvolnit sevření a dále:
varianta A = sklepnout rameno dolů alespoň podle návodů :D poznámka: spodní rameno pěkně pruží,
varianta: B = 2m (kratší jsem neměl) lešenářská trubka vložená mezi nosník převodovky a zkrutnou tyčí, lehce zatlačit až čep vyklouzne,
- vyšroubovat středovou matku, chytnout těhlici a táhnout ji směrem ven a homokineták tlačit dovnitř, jakmile to vyjede, přivázat na poloosu i s homokinetákem dlahu (dřevěnou tyčku) a zavěsit tak aby se nalámal,
- vyjmout brzdovou hadici z objímky na tlumiči,
- vyšroubovat horní šroub tlumiče (19) a jako celek vyndat,
- ložisko je tam nalisované a drží pořádně. Staré vymlátit kladivem.
- před montáží nových ložisek řádně očistit pouzdra a hlavně dosedací plochy (Pozor: při montáži nových ložisek se uvolňovali nečistoty, které mi znečistily tukovou náplň. Takže muselo všechno ven, odstranit novou znečištěnou tukovou náplň a polepšit se). Za pomoci starého ložiska jako podložky a kladívka narazit nové ložiska do pouzder, nebo podle návodu jiných: sehnat trubku se stejným průměrem jako je vnější hrana ložiska a hnát ho tam přes ní a dávat pozor aby se nepříčilo,
- namazaná ložiska provozní vazelínou a vložíme dovnitř,
- za pomoci kladívka narazíme gufera,
- naťukáme kladívkem náboj do ložisek (Pozor na odletující nečistoty!),
- teď máme sestavený náboj, ložiska a těhlici, sestavu namontujeme zpět na auto,
- když je těhlice namontovaná zpět, našroubujeme na poloosu novou matici (je v sadě s ložisky). Utahovací moment 80 - 90 Nm (dotáhnout jako matku kol, za otáčení nábojem poklepat kladívkem – ložiska se musí usadit) poté polohu matky označíme. Matici povolíme a lehce dotahujeme až zmizí vůle v ložisku tj. povolení matky o cca 30° oproti původní poloze. Kolo se musí po dotažení lehce otáčet. Matici lehce zajistíme,
- provedeme krátkou zkušební jízdu cca. 5 km a poté zkontrolujeme:
1) teplotu náboje, která nemá být odlišná oproti druhému kolu. Pokud znatelně hřeje jsou moc utažené ložiska.
2) auto na zvedák a kolo nesmí mít znatelnou vůli v ložisku. V případě nutnosti dotáhnout,
- pokud je vše ok tak definitivně zajistíme matici.

p.s. děkuji všem autorům příspěvků z kterých jsem čerpal zkušenosti

Autor:  tinco [ 10 bře 2010 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re:

xmysak007 píše:
Já mám problém s identifikací pravý/levý... Prostě zepřédu mi to hučí.... Když zahybám doleva, tak vůůůbec a když doprava tak extrémně hodně... Nebo aby to nebylo něco jiného...
walker mě na icq strašil s nějakou nápravou bo co, ale věci který stojí hodně peněz, tak těm nevěřim a radši hledám levnější diagnozu :-D



no tak to je prave ložisko...teda zvycajne to tak byva..., skus este potriast kolesom, či tam nemas volu...ale ja by som odporucal vymenit ibedve strany...ved tie ložiska nie su az tak drahe...

Autor:  Walker [ 10 bře 2010 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Hezká odpověď, ale ten dotaz Xmysaka je starej skoro 3,5 roku....a dva roky ho na foru nikdo neviděl....

Autor:  koupi [ 28 bře 2012 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

A jak to je s ABS to se nemusí odpojovat?Myslím čidlo .A kde se odpojuje u kola ?

Autor:  Standa [ 29 bře 2012 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Já při výměně ložiska nechávám čidlo ABS v těhlici a odpojím jen kablik na prvním konektoru co je v podběhu kola.

Autor:  Marcel [ 18 kvě 2012 19:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Jak dotáhnout ložisko na MKVII?

Jde mi o přední ložisko, jakým momentem utáhnout?

Aneb nevím, zda je tam kuličkové (cca 250 Nm) nebo kuželíkové (80-90 Nm a povolení...).

Děkuji předem za jasné vysvětlení, jsem z toho trochu zmatený.

Autor:  ferguson [ 18 kvě 2012 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

je tam dvojradove gulickove. Pred mesiacom som to menil. Dotiahnut-na fest :D

Autor:  milalof [ 08 bře 2013 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Ahoj, mám asi taky problém s ložiskem v předu. Předchozí majitel to říkal.
Trochu to hučí, ale moc to neslyším. Potřeboval bych sehnat mechanika, který by to a možná něco dalšího dokázal opravit. Preferuji někoho s nižší cenou. Mohu dojet na trase ČB-Tábor-Praha
Našel jsem ložisko, které bych mu rád donesl, aby jej použil:
http://www.autotwin.cz/zbozi/96800/LOZI ... 5---1-8-TD
Půjde tam??
Bude pasovat na obě přední strany?
Mělo by být pro můj typ Escort 1.8 TD Endura r.v 1997. 66KW.
Co se kvality ložiska týká, potřebuji, aby vydrželo alespoň rok.

Auto jsem koupil za 7tis. Tak neplánuji rozsáhlé investice.
Jen ještě sháním:
Jedno kolo i s pneumatikou, kdyby někdo měl za dobrou cenu.
Hodil by se mi zvedák na výmenu kola a plastová krytka u otevírání předních dveří zevnitř.
Možná sedačky, když budou v trochu lepším stavu.
Pokud někdo má tak poptávám MEŘO, nebo olej, či levnou Bionaftu :-)
Předem díky.

Autor:  Marcel [ 19 bře 2013 16:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

milalof píše:
...
Jedno kolo i s pneumatikou, kdyby někdo měl za dobrou cenu.
...
Předem díky.


Kolo 13" nebo 14"?

Autor:  milalof [ 19 bře 2013 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Myslím, že jsou to 13" podle Velkého Technického průkazu. Dnes večer o ještě zkontroluju.
V TP je 175/70 R 13 82T

Ta vysoká spotřeba je protože používám 13"??
Díky :shock:

Autor:  Marcel [ 25 bře 2013 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

milalof píše:
Myslím, že jsou to 13" podle Velkého Technického průkazu. Dnes večer o ještě zkontroluju.
V TP je 175/70 R 13 82T

Ta vysoká spotřeba je protože používám 13"??
Díky :shock:



A sháníš jedno takové i s pneu?

Autor:  milalof [ 26 bře 2013 11:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Moc se omlouvám. Nafotil jsem ty kola a všechny zkontrolovat, ale mám větší.
Na jednom foru jsem to opravil na tomto mylslím ne.
165/70 R14 ideálně all weather. Ted mám zimní..
Jinak stále scháním.

Autor:  centrum11 [ 31 bře 2013 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

..to zadni lozisko jde vymenit nejak normalne? vsichni me odrazuji, ze se to musi nejak lisovat :roll: , ze bez dilny to neudelam :? ...pujde to? diky,

Autor:  angličák [ 09 kvě 2013 23:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna ložiska

Pokud člověk ví jak na to, tak mu stačí kladívko, šroubovák a jeden klíč. Všechno jde udělat, když není člověk levý a má fantazii.

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/