fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Cejchování budíků
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=8255
Stránka 1 z 1

Autor:  Pavel 1.6 [ 05 pro 2006 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Cejchování budíků

Třeba to bude někoho zajímat. :idea:
Obrázek


NACEJCHOVÁNÍ OTÁČKOMĚRU.
Pro cejchování je potřeba zdroj 12V, jednoduchý přípravek a nf generátor.Místo generátoru by šlo použít
CD pro hifisty třeba CD generátor od firmy DEXON a signál brát s přehrávače.
Toto je tabulka kmitočtů které odpovídají otáčkám.
35Hz = 1000 ot.
70Hz = 2000 ot.
100HZ = 3000 ot.
135Hz = 4000 ot.
170Hz = 5000 ot.
200Hz = 6000 ot.
240Hz = 7000 ot.
Pro nastavení stačí použít jen jeden s uvedených kmitočtů.

NACEJCHOVÁNÍ TEPLOTY A PALIVA
U tohoto cejchování jsem oba měriče nejprve změřil,proto uvádím svoje naměřené hodnoty,které se dají
použít,pokud jste už rafičky sundali.K měření je potřeba zdroj 12V 0.5A,měřák na odpory a drátový potenciometr s hodnotou
něco kolem 200ohm.Měření je jednoduché.Měřič se zapojí podle schématu.Potenciometrem nastavíme
rafičku do určité polohy a změříme hodnotu potenciometru.Je potřeba chvilku počkat, než se rafička ustálí.
Potom před nasazením nastavíme naměřenou hodnotu na potenciometru a nasadime rafičku.
Toto jsou moje naměřené hodnoty:

PRO TEPLOMĚR napětí 12V
ručka ve středu nápisu normal = 60,5 OHM
ručka na začátku závorky = 120 OHM
ručka na konec závorky = 35,5 OHM

PRO STAV PALIVA napětí 12V
červená značka = 126 OHM
střed = 80 OHM
plná = 31 OHM

Autor:  Charlie [ 05 pro 2006 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

na co to je?předem podotýkám že jediný co elektrice vím je to že kope
jo a uprav pls ten odkaz.máš tam na zažátku img

Autor:  Pavel 1.6 [ 05 pro 2006 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

Řešil sem to kvůli sundání rafiček.

Autor:  Charlie [ 05 pro 2006 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

jj už vím.ty nejseš trochu blázen do tý elektriky?

Autor:  Pavel 1.6 [ 05 pro 2006 22:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tys mě odhalil! :smt038
Přesně tak, sem magor do elektriky! :smt101

Autor:  Charlie [ 05 pro 2006 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

výborně už vím na koho se budu obracet až mě v autě neco kopne :-)

Autor:  Wizzy [ 06 pro 2006 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

Velmi užitečné, super návod :smt023 Tohle využijí i ti, co jim nedá spát, že jim po vytažení klíče nechce spadnout rafička na budíku paliva.

Autor:  BlueWolf [ 06 pro 2006 12:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ten návod je na všechny auta nebo jen na Escorty (mám ny mysli ty hodnoty).

Autor:  Wizzy [ 06 pro 2006 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

Na všechny určitě ne, teploměr a palivoměr používají určitý rozsah odporového čidla, jiné auta to mohou mít jinak, stejně tak otáčkoměr. U některých aut může brát pulz z jedné svíčky, u některých ze dvou, u některých ze čtyřech - u šesti/osmiválců to zase bude jinak. Spíš bych to řekl tak, že to platí u Esca - a taky bych si nebyl jistej, jestli nafta vs benzín používají stejný otáčkoměr. Např. tyto hodnoty u otáčkoměru jsou stavěné na pulzy ze všch svíček (př. 100Hz odpovídá 6000 pulzům za minutu, čili co půlotáčky pulz).

Autor:  BlueWolf [ 06 pro 2006 15:24 ]
Předmět příspěvku: 

Otáčkoměry jsou u nafťáků jiný než u benzínu. Mě jde o to, jestli by to šlo použít na mýho Škorpíka.

Autor:  Wizzy [ 06 pro 2006 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

No na palivo a teplotu ti stačí obyč. multimetr a poťák, tak jak to popsal Pavel, akorát hodnoty mohou - ale nemusí - být jiné. Zahřej auto, vezmi multimetr a změř odpor na čidle teploty pro budík, jinak to nezjistíš :smt102 (podobně pro palivo, ale tam se buď musíš dostat k plováku nebo vyndat přístrojovku)
Otáčkoměr by mohl mít nejspíš stejné hodnoty, ale kdo ví? Na to by byl potřeba osciloskop nebo čítač (komu se válí doma pod postelí? ;-) )

Koneckonců počkejme, co na to Pavel, je v elektrice určitě kovanější, než já :-)

Autor:  Pavel 1.6 [ 06 pro 2006 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak, není co dodat.

Autor:  dragon [ 06 pro 2006 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 píše:
Tys mě odhalil! :smt038
Přesně tak, sem magor do elektriky! :smt101

supr dobrej magor :idea: Chválím

Autor:  BlueWolf [ 07 pro 2006 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No na palivo a teplotu ti stačí obyč. multimetr a poťák, tak jak to popsal Pavel, akorát hodnoty mohou - ale nemusí - být jiné. Zahřej auto, vezmi multimetr a změř odpor na čidle teploty pro budík, jinak to nezjistíš :smt102 (podobně pro palivo, ale tam se buď musíš dostat k plováku nebo vyndat přístrojovku)
Otáčkoměr by mohl mít nejspíš stejné hodnoty, ale kdo ví? Na to by byl potřeba osciloskop nebo čítač (komu se válí doma pod postelí? ;-) )

Koneckonců počkejme, co na to Pavel, je v elektrice určitě kovanější, než já :-)


No tak to na to se**u. :-D
Radši se v tom vrtat nebudu, dokud to funguje tak jak má.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/