Koukal jsem, ze par uzivatelu si ztezovalo na nepresnost modulu a blikani hladoveho oka. Nedavno po me nekdo chtel poradit se zapojenim kontrolky paliva do sierrry. Navrhnul jsem modifikovane reseni, ktrere ma hysterezi. Puvodni, zde uverejnene zapojeni, ma evidentne problem s presnosti kvuli nevhodne pouzitemu stabilizatoru. Ten presnost puvodniho modulu degradoval a kontrolka mohla reagovat na zmenu palubniho napeti napriklad pri zapnuti nekterych proudove narocnejsich elektrickych spotrebicu.
Pokud by si chtel nekdo puvodni zapojeni modifikovat mrknete zde:
http://www.fordsierra.eu/modules.php?na ... highlight=
Postaci vyhodit stabilizator napajejici komparator a predevsim referencni delic s odpory 4k7, 3k3 a trimrem v puvodnim zapojeni.
Cast zapojeni s tranzistoru za vystupem komparatoru je OK (bacha ty tranzistory, jak jsou zapojeny "po novu" budou fungovat na sierre, ktera ma obraceny prubeh odporu plovaku), takze tranzistory BC238 a BD136 ponechte v puvodnim zapojeni. Jinak LM211=LM311, ale ma sirsi teplotni rozsah a vetsi presnost.
Predesilam, ze jsem zapojeni nezkousel, pouze jsem opravil evidentni chybu v puvodnim zapojeni. ...a asi to zkouset ani nebudu, protoze hladove oko nepotrebuju (jedno auto jezdi na LPG a druhe kontrolku ma uz z vyroby
).
Pokud to nekomu pomuze, tak budu rad, pokud ne tak tak muj prispevek ignorujte
. Jen nezapomente, ze toto zapojeni je pro sierru, ktera ma prubeh odporu plovaku obraceny, takze pro escorta ponechte puvodni zapojeni tranzistoru BC238 & BD136 na vystupu LM311.