fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 kvě 2024 20:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Otáčkoměr ala VRX STi
PříspěvekNapsal: 01 bře 2007 19:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Nazdar koumáci, tak mě napadlo, že by nebylo špatné mít, stejně jako Subaru Impreza VRX STi, akustickou kontrolu otáček. Pro Ty , kteří neví - jedná se o to, že si nastavíte určité otáčky, při kterých Vám otáčkoměr pípne. Tzn., že pokud si to nastvíte například na 6tis ot. tak při dovršení této hodnoty to pípne a tím vyzve k přeřazení. Zdá se mi to jako dobrá vychytávka. Co Vy na to?? Nezkoušel to už někdo?? Jak by se to dalo udělat vč. možnosti nastavit si libovolné otáčky??

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2007 23:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
najde se někdo kdo to vyzkouší ? :-D
Obrázek

za tento obrázek je zodpovědný zloděj stínů, všechny součástky jsou naprosto smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečností je čistě náhodná

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Žádnej bastlíř nemá odvahu ? :-D sestrojiti WRX pípák :-D

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Kdybych se v tom vyznal tak to udělám, ale nevyznám...... :(

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 12:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Lukas1 píše:
najde se někdo kdo to vyzkouší ? :-D
Obrázek

za tento obrázek je zodpovědný zloděj stínů, všechny součástky jsou naprosto smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečností je čistě náhodná

Tos vypotil sám,nebo někde obšlehnul?

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 13:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Jimmy ono to nebude tak snadný zprovoznit, takže to chce někoho kdo se trochu elektrikou zabývá nic si z toho nedělej

Pavle tohle bylo to nejjednodušíí co mě napadlo, je to založený na indukčnostním čidle polohy (pokud má v autě někdo wiegandův senzor tak to fungovat nebude)

První odpor a 2 diody tam bejt nemusej je to jen ochrana
První zesilovač má velikej vstupní odpor, tak aby neovlivnil hodnoty z čidla nutné pro ŘJ a zesiluje signál ze senzoru na úroveň těsně před saturací při max. otáčkách. tzn bude třeba nastavit pomocí R7
Dioda D7 je jako zpětnej ventil kvůli časové konstantě následujícího filtru, používám shottkyho páč má malej úbytek, ale stačí jakákoliv jiná.
Poťák R9 a C4 jsou filtr, kterej z pulzů dělá SS napští, R9 nastavuje jak nabíjecí tak vybíjecí časovou konstantu, tady to může bejt trochu alchymie, chtělo by to mít osciloskop.
Zesilovač U2B je zapojenej jako komparátor a pomocí R8 je možné nastavit hranu, čili otáčky při kterejch se rozsvítí dioda eventuelně něco pípne.
Dioda by mohla být zapojena napřímo k U2B pokud by tam měl bejt pípák pak je třeba proudovej booster v podobě tranzistoru Q1

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2007 13:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Ještě jsem zapoměl R8 by chtělo napájet z nějaký reference aby hrana nekulminovala s napětím baterky v autě

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 13:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
a co nekde obcihnout otackomer se shiftlightem. Nebo ho rovnou koupit (programovatelny digitalni se da sehnat tak do 1700,-)
Jsem elektrotechnicky naprosto nevzdelany, na jakem principu vlastne funguje otackomer? Promenny odpor?

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 13:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Zadejte do Googlu "shiftlight schema" a vyplivne to docela dost odkazu... ja v tom vidim jen divny obrazek, tak kdyby se v tom nekdo vyznala sestrojil, tak bych mel i docela zajem.
Tak me napada.. takovy ten diodovy otackomer, co se cpal do skudek a favoritu, to je presne ono...

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Naposledy upravil PH dne 04 bře 2007 13:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 13:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
PH píše:
a co nekde obcihnout otackomer se shiftlightem. Nebo ho rovnou koupit (programovatelny digitalni se da sehnat tak do 1700,-)
Jsem elektrotechnicky naprosto nevzdelany, na jakem principu vlastne funguje otackomer? Promenny odpor?

Elektonický otáčkoměr dostává na svůj vstup od motoru pulzy měnící se podle otáček.Tento kmitočet se pak převádí na proměnné stejnosměrné napětí,které se vyhodnocuje analogovým měřidlem.Uf.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 13:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
co treba tohle?
http://www.jetronic.se/Shift_v2.PDF

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 14:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
PH píše:

To je s picem (naprogramovanej šváb)-byl by to problem.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 14:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Tak jak to tak vidím, tak je to složitější než jsem si myslel :-) Jinak o otáčkoměrech s tím světýlkem vím, ale ta cena :roll: a navíc další otáčkoměr tam nechci....

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 14:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 lis 2006 17:11
Příspěvky: 382
Bydliště: Litovel
Co třeba tohle? :-D
Obrázek
Cena součástek je kolem stovky.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V zetec L1H r.v.97
hatchback, tm.fialová metla, výbava GHIA
V rodině MONDEO 1.8 B5Y MK3 hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 15:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Hmm válej se mi tu asi 3 AT89C2051, dokonce tu mám do nich i prográmek pro kmitoměr, ale ty jsou na to nepoužitelný, protože nemaj převodník a nešlo by nastavovat otáčky........

Ale nechápu, když už tam vlepil uP proč tam nedal nějakej displej, aby člověk aspoň věděl kolik si nastavil otáček (palec dolu), i když ovládat displej tímhle picem :-D musel chudák diodu valit na 2 výstupy aby ho neupek :-D

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2007 15:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Pavel 1.6 to je pěkný převod frekvence napětí přímo (palec nahoru)

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkoměr ala VRX STi
PříspěvekNapsal: 02 srp 2010 13:12 
Offline
Nováček

Registrován: 25 dub 2009 11:41
Příspěvky: 27
Bydliště: ZÁBŘEH
Pavel 1.6: je to odzkoušeno ?
ja bych to skusil vyrobit ale nejvetší problém bude, kde najdu ten signalovej kabel z motoru to fakt netuším :(
je to benzín 1.4, 96 a bohužel nemá na přístrojovce otáčkoměr

_________________
ford escort, 1998, 1.8TD, nafťák, dlouhej
ford escort, 1996, 1.4, benzín, krátkej s decentním křídlem originál HELLA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkoměr ala VRX STi
PříspěvekNapsal: 11 lis 2010 19:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 lis 2010 15:11
Příspěvky: 121
Bydliště: Český Krumlov
A co prostě si kdekoli koupit nějakej ten sráč, co se rozsvítí když máte řadit, a místo/k ledky/ce dát nějakou adekvátní piezo sirénku? Prodává se to pro motorky, pro auta, v každým "TUNININIG" shopu

_________________
Fun Cars:
Ford Escort MKIV RS Turbo S2 1986 1.6 (97kW/130PS) ===> ZVH 2.1 (snad 300 koní)
Chevrolet Beretta GT 1988 2.8 MPFi V6 (98kW/131PS)

Dailycar:
Renault Megané 1.6 16V (84kW/115PS) => Pracant

EX:
Ford Escort MKIV XR3i Cabrio 1988 1.6 EFi (75kW/102PS)
Ford Escort MKIV XR3i Cabrio 1986 1.6 (66kW/90PS) ===> 1.6 EFi (75kW/102PS)
Ford Sierra MKII DOHC Sedan 1989 2.0 (88kW/120PS)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz