fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Otáčkoměr ala VRX STi
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=9114
Stránka 1 z 1

Autor:  Jimmy [ 01 bře 2007 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Otáčkoměr ala VRX STi

Nazdar koumáci, tak mě napadlo, že by nebylo špatné mít, stejně jako Subaru Impreza VRX STi, akustickou kontrolu otáček. Pro Ty , kteří neví - jedná se o to, že si nastavíte určité otáčky, při kterých Vám otáčkoměr pípne. Tzn., že pokud si to nastvíte například na 6tis ot. tak při dovršení této hodnoty to pípne a tím vyzve k přeřazení. Zdá se mi to jako dobrá vychytávka. Co Vy na to?? Nezkoušel to už někdo?? Jak by se to dalo udělat vč. možnosti nastavit si libovolné otáčky??

Autor:  Lukas1 [ 01 bře 2007 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

najde se někdo kdo to vyzkouší ? :-D
Obrázek

za tento obrázek je zodpovědný zloděj stínů, všechny součástky jsou naprosto smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečností je čistě náhodná

Autor:  Lukas1 [ 03 bře 2007 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

Žádnej bastlíř nemá odvahu ? :-D sestrojiti WRX pípák :-D

Autor:  Jimmy [ 03 bře 2007 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

Kdybych se v tom vyznal tak to udělám, ale nevyznám...... :(

Autor:  Pavel 1.6 [ 03 bře 2007 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas1 píše:
najde se někdo kdo to vyzkouší ? :-D
Obrázek

za tento obrázek je zodpovědný zloděj stínů, všechny součástky jsou naprosto smyšlené a jakákoliv podobnost se skutečností je čistě náhodná

Tos vypotil sám,nebo někde obšlehnul?

Autor:  Lukas1 [ 03 bře 2007 13:10 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy ono to nebude tak snadný zprovoznit, takže to chce někoho kdo se trochu elektrikou zabývá nic si z toho nedělej

Pavle tohle bylo to nejjednodušíí co mě napadlo, je to založený na indukčnostním čidle polohy (pokud má v autě někdo wiegandův senzor tak to fungovat nebude)

První odpor a 2 diody tam bejt nemusej je to jen ochrana
První zesilovač má velikej vstupní odpor, tak aby neovlivnil hodnoty z čidla nutné pro ŘJ a zesiluje signál ze senzoru na úroveň těsně před saturací při max. otáčkách. tzn bude třeba nastavit pomocí R7
Dioda D7 je jako zpětnej ventil kvůli časové konstantě následujícího filtru, používám shottkyho páč má malej úbytek, ale stačí jakákoliv jiná.
Poťák R9 a C4 jsou filtr, kterej z pulzů dělá SS napští, R9 nastavuje jak nabíjecí tak vybíjecí časovou konstantu, tady to může bejt trochu alchymie, chtělo by to mít osciloskop.
Zesilovač U2B je zapojenej jako komparátor a pomocí R8 je možné nastavit hranu, čili otáčky při kterejch se rozsvítí dioda eventuelně něco pípne.
Dioda by mohla být zapojena napřímo k U2B pokud by tam měl bejt pípák pak je třeba proudovej booster v podobě tranzistoru Q1

Autor:  Lukas1 [ 03 bře 2007 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jsem zapoměl R8 by chtělo napájet z nějaký reference aby hrana nekulminovala s napětím baterky v autě

Autor:  PH [ 04 bře 2007 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

a co nekde obcihnout otackomer se shiftlightem. Nebo ho rovnou koupit (programovatelny digitalni se da sehnat tak do 1700,-)
Jsem elektrotechnicky naprosto nevzdelany, na jakem principu vlastne funguje otackomer? Promenny odpor?

Autor:  PH [ 04 bře 2007 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Zadejte do Googlu "shiftlight schema" a vyplivne to docela dost odkazu... ja v tom vidim jen divny obrazek, tak kdyby se v tom nekdo vyznala sestrojil, tak bych mel i docela zajem.
Tak me napada.. takovy ten diodovy otackomer, co se cpal do skudek a favoritu, to je presne ono...

Autor:  Pavel 1.6 [ 04 bře 2007 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

PH píše:
a co nekde obcihnout otackomer se shiftlightem. Nebo ho rovnou koupit (programovatelny digitalni se da sehnat tak do 1700,-)
Jsem elektrotechnicky naprosto nevzdelany, na jakem principu vlastne funguje otackomer? Promenny odpor?

Elektonický otáčkoměr dostává na svůj vstup od motoru pulzy měnící se podle otáček.Tento kmitočet se pak převádí na proměnné stejnosměrné napětí,které se vyhodnocuje analogovým měřidlem.Uf.

Autor:  PH [ 04 bře 2007 13:58 ]
Předmět příspěvku: 

co treba tohle?
http://www.jetronic.se/Shift_v2.PDF

Autor:  Pavel 1.6 [ 04 bře 2007 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

PH píše:

To je s picem (naprogramovanej šváb)-byl by to problem.

Autor:  Jimmy [ 04 bře 2007 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak to tak vidím, tak je to složitější než jsem si myslel :-) Jinak o otáčkoměrech s tím světýlkem vím, ale ta cena :roll: a navíc další otáčkoměr tam nechci....

Autor:  Pavel 1.6 [ 04 bře 2007 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Co třeba tohle? :-D
Obrázek
Cena součástek je kolem stovky.

Autor:  Lukas1 [ 04 bře 2007 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm válej se mi tu asi 3 AT89C2051, dokonce tu mám do nich i prográmek pro kmitoměr, ale ty jsou na to nepoužitelný, protože nemaj převodník a nešlo by nastavovat otáčky........

Ale nechápu, když už tam vlepil uP proč tam nedal nějakej displej, aby člověk aspoň věděl kolik si nastavil otáček (palec dolu), i když ovládat displej tímhle picem :-D musel chudák diodu valit na 2 výstupy aby ho neupek :-D

Autor:  Lukas1 [ 04 bře 2007 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel 1.6 to je pěkný převod frekvence napětí přímo (palec nahoru)

Autor:  asterix [ 02 srp 2010 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otáčkoměr ala VRX STi

Pavel 1.6: je to odzkoušeno ?
ja bych to skusil vyrobit ale nejvetší problém bude, kde najdu ten signalovej kabel z motoru to fakt netuším :(
je to benzín 1.4, 96 a bohužel nemá na přístrojovce otáčkoměr

Autor:  Tafi [ 11 lis 2010 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otáčkoměr ala VRX STi

A co prostě si kdekoli koupit nějakej ten sráč, co se rozsvítí když máte řadit, a místo/k ledky/ce dát nějakou adekvátní piezo sirénku? Prodává se to pro motorky, pro auta, v každým "TUNININIG" shopu

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/