fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Mondeo...Brzdy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=80&t=19533
Stránka 2 z 2

Autor:  Antonín Plhal [ 15 říj 2008 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak jsem dopadl:
Opravář mi vyměnil těhlici, podařilo se mu vymontovat i čidlo ABS (starou těhlici rozřezal flexou). Vyměnil mi štít na pakny a náboj. Vše na pravém zadním kole. Pokud bych to měl procentuálně vysvětlit, kdy 0 procent je to naprosto normální a 100 procent jsou moje vibrující kola, tak je to teď na 10-ti procentech. Zkrátka se šáhlo do černýho, problém se bude motat kolem tohoto, ale úplně stopro to stále není. Pořád tam náznak je. To ale může být také způsobeno špatně ojetými paknami z toho, jak tam (možná) vibrovaly.
Opravář taky říkal, že nemůže 100procentně potvrdit/vyvrátit, jestli to bylo nárazem, tak nikoho uvádět nebudu, abych zbytečně někomu nekřivdil.
Každopádně teď budu čekat, jestli si pakny sednou, nebo jestli se to nezhorší. Dávám tomu měsíc. Po měsíci mohu stoprocentně říct, jestli je problém vyřešen, protože se mi již několikrát stalo, že to pár dní/týdnů dělalo dobrotu a pak to zase začalo.
Každopádně ale vím, kde mám hledat problém a při nejhorším jsem si z vrakoviště přivezlcelej zadní komplet od těhlice až po buben na každé kolo (zadní) z rv 97. Bubny jsou větší, než na mým, ale protože to je komplet a z jednoho auta (z toho jak jsem psal výše to nevyšlo, zalomili šroub na tlumiči/těhlici), tak to tam bude pasovat. Takže bych to tam nechal přehodit úplně komplet. Zatím jsem si jen chtěl nechat svoje nový bubny.
Ještě ale jeden dotaz:
Je normální, že náboj je na těhlici nasazen jen tak z lehka? Myslel jsem, že ložisko by na tom trnu mělo být alespoň z lehka nalisováno? Ale viděl jsem to takto na svém autě a i na vrakovišti, že to je téměř volné. Až co se to dotáhne tou maticí, tak se to usadí. Ale nevím, jestli při brždění pod takovým tlakem to tam stejně kapku nekloktá???

Autor:  balu [ 16 říj 2008 20:19 ]
Předmět příspěvku: 

Ložisko je uzavřený ocelový kruh, tak když maticí dotáhneš vůli, tak v to v kruhu nemá kde uhnout :-D :-D :-D :-D
A jinak vidíš, že zde to ani tak dlouho netrvalo , a je to vyřešeno. Trochu to bude nakopávat , ale po 500km to přestane- sednou si. :-D :-D :-D :-D :-D

Autor:  Antonín Plhal [ 17 říj 2008 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

No, já opravdu jásat nechci, protože by to nebylo poprvé, co to chvilku dělalo dobrotu a pak to zase začalo. Dokonce ve středu to bylo ok, ve čtvrek mi to udělalo trochu v 50-ti, dneska nic. Jenomže dneska bylo velmi chladno a jak jsem psal, v chladu a mrazu to nedělá(lo). Mám hlavně v záloze ty komplety z r.v.97. Zatím jsem si chtěl nechat ty svouje bubny, ale jestli to tam bude zase, tak to prohodím celé na obou dvou kolech.

Autor:  Antonín Plhal [ 18 říj 2008 18:50 ]
Předmět příspěvku: 

Takže to opravdu nepřestalo. Je to tam zpět. Dneska jsem si zase to pravý kolo ale rozebral a zjistil jsem, že štít, který drží pakny je na horní straně vzdálen 3mm od bubnu a dole 4,7mm. Levé kolo má štít po celém obvodu stejně vzdálený. Asi to není normální, žejo?
Jen mi to není jasný, když ho automechanik měnil společně s tou těhlicí. Buď to měněné bylo stejně špatné, nebo tam omylem dal spátky ten plech původní. Zítra do toho párkrát praštím kladivem a uvidím...

Autor:  balu [ 18 říj 2008 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

To není normální, a stopro to mělo zemskou přitažlivost ne beton. Samo od sebe to skoro 2mm rozdíl neudělá. :-D :-D

Autor:  Antonín Plhal [ 04 lis 2008 00:42 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím si, že v sobotu jsem to definitivně vyřešil. Dal jsem tam celé komplety (těhlice, štít, pakny, buben, náboj), co jsem si přivezl z vrakáče. Jsou ve velmi dobrém stavu (evidentně lepší, než ty moje) a z jednoho auta. Sice jsem přišel o ABS, ale vzhledem k tomu, že to snad definitivně nevibruje, ba co dokonce ani náznak vibrací, tak mi to je v tuto chvíli jedno. Nakonec, pokud se mi bude chtít, tak mohu vyzkoušet čidlo a náboj s ozubením tam dát zpět. Zatím ale mám strach, aby to nechytlo bacila.
Vzhledem k tomu, že:
- to dělá od jarního přezutí (loňského)
- byl prasklý buben
- vychýlený štít, co drží pakny
vše na jednom, pravém zadním kole, mne vede k závěru, že auto v pneuservisu dostalo pěknou prdu. Stálo mne to 1,5 roku nervů, cca 25.000,- na opravách.
Je pravda, že spoustu věcí by mne stejně čekalo, ale později, ale minimálně polovina naprosto zbytečně:
- ve Fordu (DOKAR Havl. Brod) přelisování silentbloků na přední nápravě (3500,-)
- vyhozené přední kotouče - rok a půl staré (2600,-)
- vyhozené přední obložení (asi 1000,-)
- ložisko předního kola (1100,-)
- 5x geometrie kol (1500,-)
- Xkrát prohazování kol (cca 500,-)
- Xkrát zaručená diagnostika (min 2000,-)
- přední kulový čep (600,-)
- práce za provedené úkony (kotouče, čep, atd...)
Toto jsou zbytečné úkony buď čerstvě vyměněných věcí, nebo evidentně dobrých na autě. Auto trávilo čas postupně ve 4 servisech, kde každý říkal něco jiného.
Paradoxem je, že celé komplety stály 700/ks (pakny jako nové, bubny OK, těhlice, náboj atd) a práce dohromady 1000,-
Musím ale poděkovat:
- tomuto fóru, za navedení, že náprava dostala ránu
- automechanikovi, panu Zárubovi z Bezděkova za velkou trpělivost, snahu problém řešit a nesnažit se "přiživit"
- známému automechanikovi panu Holcmanoci z Přijemek za identifikaci problému, že se jedná jen o pravé zadní kolo a brzdy (tedy žádné tlumiče a silentbloky a pod.).
A hlavně musím "poděkovat" pneuservisu K+H Chotěboř za to, že mne donutili zgenerálkovat půlku auta tím, že v jarním a zimním přezouvání přezouvají kola i před garáží, protože mají v garážích plno a najímají brigádníky. Možná o tom majitelé ani nevěděli...
Jedna rada pro všechny - až budete přezouvat v pneuservisu, buďte u toho a nenechávejte to tam, že si pro to příjdete!!!
GOOD LUCK!

Autor:  spooon [ 04 lis 2008 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

ufff :shock: tak to byl hodně "smutný" příběh, naštěstí se to vyřešilo (sica za docela pěknou dardu :? )

A proto si kola raději měním sám. Jen si je nechám vyvážit(nebo přehodit pneu) :wink:

Autor:  Perňa [ 04 lis 2008 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

4Anton......

.....jsem rád , že to fachčí......proto já na co mám dělám v garáži......,ale Ty asi takovou možnost nemáš

Autor:  balu [ 05 lis 2008 00:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tondo, můžeš být rád, že to máš konečně za sebou a je to v pohodě. Hodně dalších km, :-D :-D :-D

Autor:  balu [ 24 srp 2009 09:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

Tak mám vyměněný kompletně předek i zadek kotouče a destičky.Propásl jsem akci ve fordu, tak nákup na http://www.mjauto.cz. Po dokonalém zajetí 500 km, do doby než se udělal otisk celé destičky na kotoučích , brzdy sedly a kotouče tepelně zajely. Kotouče předek Bremba , zadek Meyle , oboje s destičkama Ferodo . Cena dílů 5700 Kč, výměnu jsem provedl osobně.
Žádné vybrace, při jemném sešlápnutí lepší brzdný účinek než před výměnou, ale při větším je tato kombinace pěkně ostrá. První km jsem brzdil i očima, nebrzdilo to a nechtěl jsem na to gramzat, aby se kotouče před zajetím tepelně nepokroutily. Ve fordu by materiál stál přes 10 tisíc, ani bych nemrkl. V sobotu jsem jel plnně naložený 35 km v noci kdy mrholilo. Byl jsem zvyklí brzdit automaticky tak jak před výměnou a ABS kopalo jako vzteklé. Přikládám k tomuto i vinu gum Continental 4,5mm vzorek, které hučí jak turbína a na mokru kloužou při této malé výšce vzorku jako na ledě. :-D :-D :-D

Autor:  Perňa [ 24 srp 2009 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

:wink: Gratulace k výměně a další pohodové kilometry....

Autor:  focusini [ 24 srp 2009 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

Ahoj, chtel jsem se zeptat, zda je nutne pri vymene brzdoveho trmenu na zadnim pravem kole (kotoucove brzdy) vymenit soucasne i trmen na zadnim levem kole? Diky za radu. Jinak je to na Focus r.v. 02 66kw

Autor:  balu [ 24 srp 2009 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

Nemusíš měnit třmen, ale je třeba rozdělat a promazat aby obě zadní brzdy měly stejnou startovní čáru = stejnou brzdnou sílu. Když to budeš mít rozhození, tak nechej přetočit kotouče , popřípadě nové destičky, a máš na 50tisíc km klid. :-D :-D :-D

Autor:  focusini [ 24 srp 2009 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

No ja uz ten pravej trmen mam novej a nabizeji mi k tomu i levej, cena 15 stovek + jim k tomu dam svuj starej. Ale nevim, jestli se nemaji menit oba najednou? Ten pravej je pravdepodobne uz po smrti, leje mi z nej kapalina a nejspis uz jsou vydreny futra pro ten valecek. Ten predemnou se asi brzdam moc nevenoval :|

Autor:  balu [ 24 srp 2009 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

malond: vyměň oba :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Autor:  focusini [ 24 srp 2009 22:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

:-D :-D Díky za obě odpovědi. Jak tady, tak tam :lol:

Autor:  Wizzy [ 26 srp 2009 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

balu, tak jsem byl předevčírem u pana Janošťáka a výsledek je ten, že mě brzdy na podzim čekají taky. Sice "jen" zadní, i když komplet, ale ještě s "tlumičový" bonusem, zadky jsou v zadku, skáče mi to jak koza na ledě. A na jaře výfuk, minimálně konec (a do té doby i střed)... Na ten výfuck jsem čučel jak cigán na revizora, on je ještě v jednom kuse, tudíž původní.... T.j. v listopadu bude mít devět let. Jedna z mála věcí, co Ford udělat umí, zdá se. A proto taky ten zvuk, co se ti líbil v Částkách.... 8) Nicméně nikde ještě není durch, i na svárech je v pohodě, akorát přepážky uvnitř dávno nejsou to, co bývaly a na poklep je velmi nevýrazný...
Jinak to musím zaklepat, všechny ložiska (hlavně z těch zadních mívám noční můru) jsou v rychtyku a všecky ramena, silentbloky a kosti taky...

Autor:  balu [ 26 srp 2009 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

To já je mám pěkně zaběhnutý. Ve služební Fábii jsem sešlápl brzdu a kurvoval jsem jak to brzdí lépe než Mondeo. Nyní je to opačně, po zaběhnutí jsou pěkně ostré ,při trošku větším sešlápnutí , co bylo na zadním sedadle , mám pod nohama ve předu. S volbou kotoučů , destiček a ceny jsem spokojený. Na plno jsem je nezkoušel, určitě by zasáhlo ABS. :-D

Autor:  Antonín Plhal [ 21 zář 2009 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

Takže téměř po roce mohu s jistotou říct, že problém je opravdu vyřešen.
:D

Autor:  balu [ 22 zář 2009 07:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Brzdy

Tak hlavně že to je OK a nemusíš dělat další pokusy. :mrgreen:

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/