fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Mondeo...Brzdy http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=80&t=19533 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Antonín Plhal [ 04 říj 2008 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | Mondeo...Brzdy |
Prosím o radu ohledně problému, který už řeším 1 a 1/2 roku. Vibrace při brždění. Neradujte se hned, že znáte odpověď. Jak to tedy začalo: Loni z jara mi auto (mondeo) začalo při sešlápnutí brzdového pedálu klepat. Ale jen při 70-ti. Jedete stovkou, šlápněte na brzdu, auto brzdí, rychlost klesá. V 80-ti začne vibrovat, v 70-ti hodně, v 60-ti se to uklidní a pak až do nuly normální. Do nohy to neklepe. Rok a půl staré přední kotouče Ferodo s obložením. Začalo se klasikou. Kontrola předních kotoučů. OK, vyměnilo se přední obložení, beze změny. Někde jsem se dočetl, že kdosi měl popraskané chladící přepážky, proto mu to sundané nenaměřilo nic, ale při tlaku brzd se kotouče začaly vlnit. Daly se tedy 14 dní po novém obložení ATE také nové kotouče ATE. Opět beze změny. Dále mi u Forda vyměnili silentbloky na ramenou, beze změny. Vyměněna táhla od stabilizátoru, kulové čepy, ložiska v kolech, stále beze změny. Až po roce mi kdosi poradil, ať v těch 70-ti zatáhnu za ručku, ať vím, jestli to dělá předek nebo zadek. Přestože se rozvibruje předek, je to zadní brzdou. Na tu ručku to vibruje uplně stejně jako na pedál. Jsou tam nové bnubny, protože automechanik objevil (u Forda sio tihi nevšimli) prasklý buben. Nechal jsem je tedy vyměnit. Rovnou s tím i obložení, rok a půl před tím jsou měněné samostavy. Před rokem mi u Forda vyměnili táhla od zadního stabilizátoru. Vše stále beze změny. Vlastně jedna změna přece. Po výměně bubnů to přestalo dělat v 70-ti a začalo v 50-ti. Jeli jsme s tím do Chorvatska, protože všichni říkali, že to je naprosto vpořádku. Když jsme se vrátili, dělá to jak v 70-ti, tak v 50-ti. Konzultace s jiným automechanikem je taková, že vibrace se nepřenášejí od zadní nápravy, ale že tam vznikají. To znamená, že tlumiče a zadní silentbloky to jistě nevyřeší, maximálně mírně utlumí. Přestože jsou bubny vyměněné v červnu 2008, dnes jsem zjistil, že když jemně zatáhnu za ručku a zdvihnu zadek auta a budu otáčet s pravým zadním kolem, tak přes půlku otáčky jde hladce a přes druhou půlku otáčky velmi zduha. Prostě jako kdyby byl křivý buben. Tak jsem přeměřil náboj kola hodinkama, zkontroval zadní ložisko jestli nemá vůli, či nehučí. Je vpořádku. Ale při pohledu do bubnu na krajový dvojitý lem, je ten lem přesně na třetiny nahnědlý od vyhřátí. Na soustruhu jsme jej dnes přeměřili a v jednom místě, v délce asi o 1/4 otáčky - možná méně, je propad o 0,1mm. Což by mělo být sice v toleranci, ale ten žlábek se tam musel z nějakého důvodu udělat. Co se toho vyhřátí na třetiny týče, tak mi to připadá, jako když vrtákem vrtáte do plechu a tím, že se vám rozhodí vám udělá trojhrannou díru. Dle mého názoru při brždění vevnitř něco "lítá"a rozdrnčí to. Každopádně po roce a půl alespoň něco vím, ale není toho mnoho. Něco v zadních brdách rozvibruje celé auto a po třech měsících to něco málo udělalo i s bubnama (vyhřátí). Co teď, nějaké nápady? Ještě dodatek: Středová díra bubnu je akorát, je tam vůle opět 0,1mm. Ale pokud buben shodím a nandám. Nic jiného, tak to tak dva dny vibruje podstatně méně. Pak se to ale vrátí do stavu jako před tím. Taky na to má vliv zima. Resp. mráz. Pokud bude -5stC, nebude to vibrovat skoro vůbec, ale když bude +30stC, bude to vibrovat velmi silně. Jako když najedete z asfaltu na dlažbu. Tak a teď babo raď. Ve 3 servisech mi říkají, že se s tím nesetkali. To mne ale s prominutím netěší. Já to chci odstranit a vyřešit. Začínám mít podezření na závadu na brzdovém unašečí, nebo jak se tomu říká. Zkrátka na tom talíři, co drží prasátko. Pružiny na paknách jsou ok. Stejně je ale vyměním, protože to je stovková položka. Pro jistotu. To jsem ale už udělal 100x - něco pro jistotu. STK v dubnu naprosto vpořádku. U toho jsem byl. Ale na válcích to na 70 nerozjedou, žejo. |
Autor: | balu [ 05 říj 2008 06:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matice na zadním kole máš jaké? - průchozí nebo uzavřené ? nebo použité z elektronů ? Jestli máš matice uzavřené , tak délka vyčnívajícího šroubu je delší než délka závitu po dno v matici - ty to dotahneš , ale matka nepřitlačí disk+ buben k náboji , ale opře se o dno některé matice. Vyzkoušet to můžeš, že když našroubuješ a dotahneš matice bez disku o nasazený buben . Jestli při tomto dotahnutí bude vykazovat buben nějaký pohyb, tak máš vyhraný. Jen stačí vyměnit ty pravé ořechové matice, a máš po problému. Ono ti klidně může ze čtyřech matic držet disk a buben jen jedna, proto když se kolo točí rychleji ,nestačí se náboj na paknách pohybovat - drží se v poloze točkama, ale jak snížíš rychlost ,tak to začne mlátit. |
Autor: | Antonín Plhal [ 05 říj 2008 07:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matice - bohužel to dělá jak na letních (uzavřené matice), tak na zimních (plecháče s otevřenými maticemi). Pro jistotu to překontroluji, ale tady asi problém nebude. Každopádně děkuji za názor! Co dál? |
Autor: | balu [ 05 říj 2008 07:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sundej kolo, o náboj opří hodinky, a zkus trochu lehce zapáčit náboj. Ono ložíska mohou být OK ale je nestabilní náboj versus deska , kde jsou upnutý pakny s prasátkem. Nevím ,jak je to tam řešeno / nýtování , šroub , celkově svařeno/. Stopro ti to dělá odchylka náboje a této desky. Zadní náprava musela dostat nějakou ránu. |
Autor: | Antonín Plhal [ 05 říj 2008 13:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsem právě včera měřil. Nejde samozřejmě změřit přímo ten válec, na který se nasazuje buben, ale měřil jsem to z čela náboje, jak se o to buben opírá a na vnějším průměru náboje. Vycházím z toho, že kdyby byl bouchnutý náboj, projevilo vy se to i tady. Pak jsem ještě nasadil buben a na osoustruženém lemu jsem to proměřil také. Co se týče zapáčení, tak to nepatrně propruží, ale ani za zmínku to nestojí. Ránu to opravdu nedostalo, začalo se to postupně projevovat loni z jara. Musím taky ale říct, že moje auto má opravdu hodně najeto a spousta dílů je původních. Bubny byly opravdu prasklé, nebo alespoň jeden byl, ale měnil jsem samozřejmě oba. Vzhledem k tomu, že se tam asi dlouho motal prasklý buben, mám podezření na tu desku, jak drží pakny, že možná bude někde naprasklá a neudrží je napevno. Ale to je jen moje teorie, takovejch jsem už měl a nezabralo to. Kontrovat tu desku budeme, až přeházímě ty nové pružinky paken. Ty tam dám pro jistotu, ale myslím, že problém nevyřeší. |
Autor: | balu [ 05 říj 2008 14:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak to popisuješ, tak bude asi opravdu problém v tuhosti upnutí prasátek a paken , které se při brždění rozdrnčí. Klidně i ta kostka oproti prasátkům, kde se opírá druhá strana paken může být uvolněná. |
Autor: | Antonín Plhal [ 05 říj 2008 14:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkontroluji to po sundání paken, ale takhle se nezdá. Bude to ale tam někde. Nic jiného už mne nenapadá. Podle mého názoru se nerozdrnčí buben, ale pakny. Může to být tedy tím plechem, co drží pakny, nebo tou kostkou, jak říkáš. Může tam být jěště něco? Taky jsem hledal na http://www.e-cat.cz/?cPath=82_22706_198064_371403 nebo http://obchod.autokelly.cz/catalog.aspx a nic jsem nenašel, abych si udělal obrázek o ceně apod. Mohl bys mi prosím poradit? |
Autor: | balu [ 05 říj 2008 15:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to ti moc neporadím, mám mondeo dva měsíce, taky zatím bádám. Proběhla výměna za escco. Ale na druhé straně by to 1/4 bubnu nevydřelo.Tam bude něco při brždění uhýbat. Nejprve drnčí , a pak při větším tlaku drhne. Počkej do pondělka, to zde naběhnou další kluci , protože tato sekce - mondeo, je otevřená ode dneška. |
Autor: | Perňa [ 06 říj 2008 07:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak kluci jak to tak pročítám.....nevím jak na to, ale můj postup by byl asi takový...pokud to rezonuje od zadních brzd, tak bych šel po tom a v tom smyslu, že sundal bubny stočil je, zkontroloval naboj jestli neháže, kontrola středové matice a samostatných paken, koupil nové uchycení pro pakny ( pružiny péra apod.... ), zkontrolovat plech , na kterým drží pakny...naházel zpět a uvidíš....pokud by to nepomohlo pokukoval bych po uchyccení ramen v karosérii.....takhle to posuzovat je na nic když to člověk nezažije......,ale dojeď na spanilou jízdu a můžem to probrat.... |
Autor: | Antonín Plhal [ 06 říj 2008 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Udělám to jak píšeš. Nové bubny mám slíbené, že dokonce přebrousí. Uchycení paken mám objednané. Mimochodem, jak dlouho trvá cca, než si sednou nové pakny na nový buben? Je možné, že po 5000 km by si pakny stále ještě nesedly? Dneska jedu na Invex, tak zase až večer... |
Autor: | Perňa [ 06 říj 2008 09:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podívej teorie je, že když dáváš nové jakékoliv brzdy tak ze začátku prostě nepřehřívat a pomalu je zabržďovat aby si sedly, prostě naně jak se říká nechcat nehamovat......to co jsem Ti napsal tak takový by byl můj postup...někdi jiný by postupoval třeba jinak... |
Autor: | Antonín Plhal [ 06 říj 2008 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Cením si každé rady, protože rok a půl mě fakt už tejrá... |
Autor: | Perňa [ 06 říj 2008 09:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
No sednou by si měli hned, ale když jen stačí aby Ti jedno uchycení někam uhlo.....je problém |
Autor: | Antonín Plhal [ 06 říj 2008 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nebo jinak. Co se může změnit, když zvednu auto, sundám kolo, sundám buben, nandám buben, nandám kolo, pustím auto zpět na silnici? Pak to třeba 1 den vibruje podstatně méně. Takhle by to vypadalo na náboj, který jsem ale měřil. Jenomže on člověk neví, jaké tam panují síly v 70-ti při brždění. Není problém to vyzkoušet s jinými náboji, žejo. Jen mě to bude stát nějakých 5000 - 6000,-. |
Autor: | Perňa [ 07 říj 2008 05:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemáš vyžvejkanou matici, která se časem povolí...nebo sundej náboje a upni do soustruhu nebo něco podobného a rotuj uvidíš.....nemáš nandané opačně pakny? Už nevím co by mě mělo napadnout.... |
Autor: | Antonín Plhal [ 07 říj 2008 22:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem dneska koupil v Rozhovicích na vrakovišti náboje a ty plechy. Napadlo mne taky - kapku to bylo naznačeno výše - další teorie. Mohl to mít v servisu někdo zdvižený, sundaný kolo a třeba spadnout z heveru. Čistě toureticky by se to stát mohlo, že by se čep, na kterém je namontovaný náboj mohl vychýlit. V tomto případě nahoru. I když... to by asi musela být mnohem větší prda, aby se takovej tlustej čep kapku ohnul. Na druhou stranu i z 30 cm železo na beton... Ale teoreticky: náboj by volný nebyl, kolo by neházelo, pakny chycené dobře, geometrie zadních kol vpořádku, ale buben by se otáčel v jiné rovině. Dá se tohle nějak změřit, krom toho, že nahoře a dole přeměřím vzdálenost bubnu od plechu? |
Autor: | Perňa [ 08 říj 2008 07:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
No zřejmě na nějaké mašině jako je soustruh nebo jak se dnešní stroje nazývají a kde bubny a kotouče stahují zarovnávají.....tam tu musí vidět....ale takhle měřit na autě.. |
Autor: | hans77 [ 08 říj 2008 07:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Moje osvědčená metoda jak spravit vzadu bubny = komplet vyměnit nápravu za kotoučovou |
Autor: | Antonín Plhal [ 08 říj 2008 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tož to jo, ale když jsem ty bubny už koupil, tak je nevyhodím. Začalo to dělat loni na jaře, po prohození na letní gumy. Myslel jsem, že to souvisí s kolama, tak jsme prohazovali kola přední za zadní, letní za zimní, převažovala se a pak se to táhlo ten rok a půl, jak jsme psal nahoře. Když se nad tím zamyslím, logiku by to dávalo. - dělá to od té doby - na náboji tak nic naměřit nemohu - volný taky nemusí být - geometrie zadních kol je stále vpořádku, narušil by se tím jen mírně odklon kola/kol - pakny jsou jen lízlé po stranách po 5000 km - buben na třetinách kapku vyhřátý - není to běžná závada - prasklý buben. opravář taky říkal, že bubny viděl dodrbaný, vydřený, ale ne ruplý, že to není běžné. - když mají v pneuservisu na jaře a na podzim frmol, přezouvají i před garáží. Mají to do garáže mírně do kopce na zámkové dlažbě. Auto jsem jim tam ráno přivezl a odpoledne šel pro něj. Každopádně budu mít náboje i s tím trnem, na který se nasazuje. Takže příští týden budu mít jistotu. Viděl jsem to auto, ze kterého je to vymontované. Pokud to neklapne, fakt již ne že nevím, ale není co vyměnit. Tak zatím, dám pak vědět! Pokud se to prokáže, napíšu o jaký pneuservis se jedná. Zatím ale nic psát nebudu. |
Autor: | Perňa [ 14 říj 2008 07:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak máme nějaký pokrok nebo - li poznatky? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |