fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Focus + Zetec/Duratec
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=83&t=29969
Stránka 1 z 2

Autor:  Antonín Plhal [ 27 črc 2010 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Focus + Zetec/Duratec

Chci si v dohledné době pořídit cca 6 let starého Focuse combi. Ale chci se zeptat, jestli se dělali i s těmito motory?

Autor:  tomin [ 27 črc 2010 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Rekl bych ze jenom s temito.
viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(international)#Engines

Autor:  Antonín Plhal [ 27 črc 2010 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Jasně, takže jestli tomu rozumím, tak MKI do roku 2003 s motorem Zetec, MKII od roku 2004 s motorem Duratec. Tedy pokud počítám kategorii 1.6 a 1.8.

Autor:  miki21 [ 27 črc 2010 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

ano,tak nějak

Autor:  milos.l [ 28 črc 2010 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

jednoduše řečeno pokud vím tak v žádnym evropskym focusu mk1 není duratec

st170 se tváří jako duratec ale je to zetec s jinou hlavou a RS se tváří jako duratec a je to zetec s turbem

jedinej opravdovej duratec je pro mě 1,8 2,0 a 2,3 celohliník

Autor:  Lubak [ 28 črc 2010 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

asi tak jako Miloš
Focus 1 vč. faceliftu cca. do roku 2003 veškeré motorizace ZETEC
Focus 2 od roku 2004 Duratec 1.8, 2.0,

Autor:  Antonín Plhal [ 28 črc 2010 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Děkuji, já se Zetec motorem problém nemám, naopak. Jelikož ho mám nyní, vím, co od něj čekat. Když ale procházím nabídky, 3/4 je v naftě. Nikdy jsem naftu neměl, tak nevím co od toho mám čekat. Takhle, se služebníma autama jsem s naftou jezdil, to jo. Ale co jsem zde například pročítal, tak nejčastější TDDi s tou spotřebou je tak v průměru kolem 7l, s tím mým mám spotřebu 8,3l. Tak se mi to nezdá takový rozdíl, navíc ta 1.8 Zetec má skoro o 20kW více. TDCi jsou novější a výkonnější, ale už dražší. Tak nevím.

Autor:  Lubak [ 29 črc 2010 12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

No pokud nejezdíš dost km ročně minimálně 20 tis. km tak o naftě neuvažuj si myslím.
TDDI v mondeu jezdí běžně kolem 6 l
V vlastní zkušenosti s TDDi v Mondeo 2001, do práce denně 25 tam a 25 zpět a jezdím průměrem za 6,6 a to ho nešetřím.
když jsem jel delší trasu dost naložený tak jsem byl na hranici 6 l.
O TDCI se dočteš něco tady nebo na focus foru.
Když TDCi tak jedině 2004 a vejš kvůli spolehlivosti

Autor:  Antonín Plhal [ 29 črc 2010 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Tak 15000 km ročně. Denně 5km do práce a z5, potom přes léto výlety s rodinou (Pálava, Český Ráj... + jedna cesta do zahraničí - většinou Chorvatsko)
V čem měly prosím problém TDCi straší? A to je údržba nafty při menším vytížení tak náročná?
Jinak ano, líbí se mi Focus combi 2004 + 1.8 Zetec, ev. 1.8 TDCi.
Ten 1.8 TDDi měl nějaké mouchy?

Autor:  Lubak [ 29 črc 2010 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Pokud chceš jezdit 5km do práce a z práce naftu opravdu vyhod z hledáčku to je o ničem. Auto se ti neprohřeje přes zimu dostává děsně na prdel.
první TDCi tzn. 2001-2003 měly velké potíže s čerpadlama a vstřikama.
Další generace je na tom o moc lépe.
TDDi mají trošku hlučnějí projev ale jinak jsou daleko méně choulostivé na kvality naftu

Autor:  Antonín Plhal [ 29 črc 2010 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Děkuji, budu hledat 1.8 Zetec, nakonec ho už znám, tak vím, do čeho jdu. Do 90-100k Duratec spíš nenajdu spolu s MkII, tak půjdu do jistoty. Děkuji!

Autor:  balu [ 29 črc 2010 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Máš Mondeo, tak proč nejdeš do Mondea MKIII. Ze zkušenosti i ostatních je u focusu cena vyšší jak u mondea, protože je po nich větší poptávka. :(

Autor:  Antonín Plhal [ 29 črc 2010 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Šel bych, ale zatím jsem neviděl kombinaci Mondeo MkIII HB (kombi je velmi praktické, ale nelíbí se mi, i když...), 6let, 1.8 Zet/Dur, 100k Kč, slušný stav. Jakmile to bude, jdu raději do něj. Viděl jsem spíš až od 130k Kč.

Autor:  Lubak [ 29 črc 2010 20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

No jen můžu poradit, že pokud máš opravdu 100 tis. počítej nějakou kačku do něj hned dát tzn. oleje, filtry atd. min. 10 000 bych si nechal rezervu.
Mondeo s motorem 2.0 145 r.v. 2001 se dají najít chce to vydržet ale v rozmezí 100-120 už se občas najde slušné

Autor:  Antonín Plhal [ 29 črc 2010 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Já vím, rozvody... počítám s tím. Proto by těch 120-130k bylo pro mne fakt na doraz.
Jinak MkIII HB se mi líbí velice!
Nakonec já to budu řešit v průběhu podzima, nepospíchám na to, Monty zatím slouží - doufám, že neumře, tak se třeba něco zajímavého objeví. Taky jsem uvažoval, že si koupím diagnostický kabel. Pokud zůstanu u Forda, neztratí se a navíc si s ním objedu vybíraná auta...

Autor:  balu [ 29 črc 2010 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Do podzimu se určitě nějaké najde v odpivídajícím stavu do 110 tyček a olej s filtry tě přijde na 1500 Kč. Pak jen postupně co bude třeba, ale stále za hubičku oproti naftě. :-D

Autor:  Karel [ 30 črc 2010 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

A co tenhle http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... us/8159342 ikdyz trochu drazsi.

Autor:  Antonín Plhal [ 30 črc 2010 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Je moc pěknej, to jo. Ale to není pro čtyřčlennou rodinu.
Zamlouvá se mi tohle
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... us/8179881
ale nezdají se mi km

Autor:  Lubak [ 30 črc 2010 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

balu píše:
Do podzimu se určitě nějaké najde v odpivídajícím stavu do 110 tyček a olej s filtry tě přijde na 1500 Kč. Pak jen postupně co bude třeba, ale stále za hubičku oproti naftě. :-D

Balu jj postupně ale když se vyštaví z peněz nadoraz tak pak bude dlouho jezdit a do auta to chce investovat , aby bylo spolehlivé, proto každému doporučuju aby si nechal fin. rezervu na nejnutnější věci olej, filtry, brzdy. to je první co kontroluju a měním na každém autě hned po koupi

Autor:  balu [ 30 črc 2010 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus + Zetec/Duratec

Lubak: však já to tak myslel, po koupi oleje a filtrů, další měsíc přední náprava brzdy dallší zadní náprava, popřípadě tlumiče.........U toho benzínu je schopen si udělat tu rezervu lépe rozškatulkovanou. Benzín = dražší nákup vozidla, předpoklad menší rezerva pro prvotní opravy. U nafty = menší cena auta ale několikanásobně vyšší rezerva na nutnou výměnu dílců, které mohou napáchat větší dardu pozdější opravy. :(

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/