fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Duratec s LPG vetsi spotreba a spatny volnobeh
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=83&t=31254
Stránka 1 z 1

Autor:  kema78 [ 26 lis 2010 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Duratec s LPG vetsi spotreba a spatny volnobeh

přátelé, taky mi už došel kabel od Tomina (Tome díky), tak jsem se jal zjišťovat, cože to není v pořádku s mým mondiem (viz podpis).
vytáhl jsem adaptace, popravdě nevím, co si o tom myslet:

Obrázek

nemám zrovna pocit, že by řídící jednotka měla snahu správně regulovat směs na volnoběh na benzín:

Obrázek

ani na LPG (zde mám problémy s nepravidelným chodem motoru a snahou spadnout z vyšších otáček až pod 400rpm či rovnou zdechnout)

Obrázek

Zajímavé je, že lambda sensor lítá nepochopitelně od 0 po 900mV, na tu 0 prostě zničehonic spadne a pak zase vylítne nahoru. MAP sensor se drží kolem 1-1,5V i když motor vytočím do omezovače (vé někdo, v jakém rozsahu se má pohybovat?)
Během jízdy (nemám momentálně udělaný screen) se jak při jízdě na benzín tak LPG pohybuju na LAMBSE od 0,85 po 0,95, ve vyšších otáčkách se dostanu přes na chudší směs nebo kolem 1. Zjevně zde nefunguje správně regulace nebo nějaká zpětná vazba a nevím, co podezřívat dřív.
Nějaký nápad, myšlenka, rada kam sáhnout dřív?
Ve volné chvilce pustím osciloskopy, dnes už na to nebyl čas.

Autor:  tomin [ 26 lis 2010 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

kema: zacni tim ze popises co mas za problemy
Adaptace nevypadaj pekne, ale to bude tim plynem.
Jsou zapsane nejake chyby ?

Autor:  kema78 [ 27 lis 2010 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika ForDiag

předně se mi poměrně výrazně zvýšila spotřeba, těsně po montáži plynu (2 roky tomu nazad) jsem jezdil benzín za 8-8,5l, plyn 9-9,5l. Někdy od letošního jara pozoruju spotřebu plynu 10-11l, občas i víc. jezdím většinou sám, žádné velké náklady. LPG systém je pravidelně kontroován, filtry měněny, v plynové ECU žádné chyby. benzínová řídící jednotka taky bez chyb, četl jsem to jak scanmasterem přes OBDII, tak fordiag kabelem. další věc je podivný volnoběh, který občas drží, občas zvláť u LPG padá rychle dolů pod 400rpm a tak tak že se udrží, pak vyskoí k 700-800rpm. Při studeném rozjezdu (ještě na benzín) je při chladnějším dnech obrovská díra v reakci motoru na sešlápnutí plynu.

nezdá se mi normální chování regulační lambda sondy, z měřených hodnot 100-900mV padá náhodně na nulu a hned vyskočí zpět, nebo tu nulu drží o déle. opět pozorováno jak scanmasterem tak fordiagem. nevím jestli je to normální, nemám s čím porovnávat.

přečetl jsem zde desítky příspěvků a momentálně mám hlavu k prasknutí :)

Autor:  tomin [ 27 lis 2010 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec s LPG vetsi spotreba a spatny volnobeh

Spatne padani volnobehu a i to studene vynechavani na benzin je dane tema adaptacema.
Koukni na spodni radek (= nejmensi zatizeni motoru) - vsude jsou tam velke minusove hodnoty.
To zpusobuje spatne nastaveny plyn. (Plynu tam jde MOC).
Vytiskni tuhle mapu a dej ji svemu plynari a at to na spodnim zatizeni motoru ubere o 20%.
Pak ve fordiag smaz adaptace a za tyden to zase vytahni.

Autor:  kema78 [ 29 lis 2010 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec s LPG vetsi spotreba a spatny volnobeh

K plynaři se teď nějaký čásek nedostanu, tak jsem zatím zkusil smáznout adaptace a jezdit jenom na benzín. Takto to vypadá po 140km:

Obrázek

Obrázek

Jinak pokouším se správně pochopit pochody při regulaci a v tomto případě mi zatím není moc jasné, proč když mi tam jde moc paliva (lpg), tak mi LAMBSE ukazuje chudou směs? :shock: (viz přístroje v prvním příspěvku)

Autor:  tomin [ 29 lis 2010 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec s LPG vetsi spotreba a spatny volnobeh

kema78 píše:
Jinak pokouším se správně pochopit pochody při regulaci a v tomto případě mi zatím není moc jasné, proč když mi tam jde moc paliva (lpg), tak mi LAMBSE ukazuje chudou směs? :shock: (viz přístroje v prvním příspěvku)

Tady viewtopic.php?p=310081#p310081 najdes prehled materialu a myslim ze tam je i pojednani o principu pripravy smesi.
Musis si uvedomit, ze hodnota LAMBSE je predpis toho o co se jednotka snazi - tedy pokud lambse rika "chuda", znamena to jen ze se jednotka snazi o chudsi smes.
To nerika nic o tom jaka ve skutecnosti bohatost je. Je docela dulezite tyhle veci "nazyvat" ve spravnem smyslu a spravne "polarite", ... jinak se pri predstave toho co se tam odehrava zavedes na spatny smer.

Autor:  kema78 [ 29 lis 2010 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec s LPG vetsi spotreba a spatny volnobeh

Díky, tak teď už mi dochází spousta věcí, tohle byla pro mě zásadní informace. :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/