fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 11 kvě 2024 18:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 11 čer 2012 22:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 kvě 2012 09:11
Příspěvky: 95
Bydliště: Č. Budějovice
zdravím tímto všechny zkušené modeláře.

mám v plánu osadit motor z ford mondeo automat, na manuální převodovku BMW. S mezikusem a vymezováním si poradím, jde mi o samotné zapojení motoru. Co všechno je potřeba překopat aby motor běžel jako na manuálu? Děkuji

_________________
BMW e30


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 07:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Pokud se popereš s dopasováním na převodovku a možná jiným zavěšením motoru,tak by neměl být problém. Sám jsem do focusu dával motor co jezdil s automatem a žádný rozdíl tam nebyl.Přehodilo se "železo" a napojily čidla.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 07:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Záleží jakou řídící jednotku k tomu budeš mít? Nejlepší by bylo mít z dvoulitru s manuálem, pokud budeš mít jednotku od motoru s automatem, budeš muset pořešit (spínačem, relátkem) 'čidlo neutrálu' na automatu. Jednotka si kontroluje, jestli je navoleno N, pokud není, tak nedovolí nastartovat...ale zase nevytočíš motor na víc, jak na 4000rpm. Někde se to tu řešilo.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 14:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 kvě 2012 09:11
Příspěvky: 95
Bydliště: Č. Budějovice
Ano to je přesně ono Wizzy, dají se ty řídící jednotky zaměnit? manual řj na el. svazek automatu aniž by se něco zkratovalo?

díky za upozornění s tím N, a otáčky motoru by stačily pořešit tím tlačítkem sportovní jízda/normální jízda. Při sportovní jízde se dá vytočit téměř do plna.

a ještě jedna věc, většina aut má i snímač rychlosti vozidla, jak ten souvisí s chodem motoru? je jasné že po přehození nebude připojen.


miki21, díky za reakci.

_________________
BMW e30


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 12 čer 2012 19:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 kvě 2012 09:11
Příspěvky: 95
Bydliště: Č. Budějovice
Wizzy
Našel jsem to vlákno s escortem, ale není tam žádná informace navíc, než jsi mi podal.

Pokud bych vyměnil řídící jednotku automatu za manuální a napojím jí na el. svazek z automatu nevznikne třeba nějaký zkrat?

_________________
BMW e30


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 13 čer 2012 08:12 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To ti z hlavy neřeknu, ale nečekal bych v rozmístění pinů nějaké rozdíly..ideální by bylo to přehodit i s celou motorovou elektrikou, jestli z toho tvoříš nějakého bastarda, tak stejně budeš natahovat všechno znovu.. Nicméně zadej si do googla "mondeo eec pinout" a různé obměny s "eec5" "automat" "manual" atd a k něčemu se dohrabeš. Jistota to není, ale nedivil bych se, kdyby ty jednotky byly normálně zaměnitelné.
Jinak čidlo snímání rychlosti vozidla (vss) to samozřejmě má, u mondea (kromě prvních mk1, kde byl ještě bowden) je dokonce i pro budíky na přístrojovce. EEC rozlišuje jestli auto stojí nebo jede při volbě strategie řízení motoru minimálně pro volnoběh (vnější projev jsou zvýšené otáčky motoru na volnoběh, když auto jede), je dost možný, že signál z VSS zohledňuje i při běžných provozních strategiích, ale podle mě to pro provoz není nezbytně nutné. Ale na tohle nejlíp odpoví asi Tomin :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 13 čer 2012 09:26 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Já předpokládám, že řídící jednotka motoru bude rozdílná pro automat a ruční řazení. Určitě bude mít i rozdílný počet připojovacích pinů (alespoň oproti benzínovému motoru). Pro Focus je např. 60 pinů, 104 piny a jednomodulová jednotka pro TDCi má tuším kolem 120 pinů. Např. benzín s automatem by měl mít 104 pinovou jednotku. Až se podívám do papírů budu to vědět přesněji....

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 13 čer 2012 10:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 kvě 2012 09:11
Příspěvky: 95
Bydliště: Č. Budějovice
jedná se o 2.0 benzín automat mk1 93

_________________
BMW e30


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zástavba motoru 2.0 z automatu
PříspěvekNapsal: 14 čer 2012 08:07 
Offline
Forďák

Registrován: 04 pro 2009 13:59
Příspěvky: 125
Bydliště: Ostrava
u focusu mk1 (zetec blacktop) je to takto mezi manualem a automatem:

-jine cidlo kliky
-jina ECU (z automatu lze pouzit na manual, naopak ne)
-jiny setrvacnik
-jina elektrika (z automatu lze pouzit na manual, naopak ne)

_________________
Focus RS r.v.2004, 2.0 16V Turbo 200kW+, 3-dvéř Hatchback, modrá - lámač hnátů
Focus ST170 r.v.2002, 2.0 16V 127kW+, 3-dvéř Hatchback, černá - na rozstřel
Fiesta r.v.2002, 1.4 tdci 50kW,5-dvéř, šedá - přibližovadlo
Focus r.v.2006, 1.8 tdci 85kW, kombi, stříbrná - každodenní

rozkuřovač v http://www.focus-garaz.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz