fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
mondeo,vectra,octavia? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=83&t=57880 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | sierus [ 18 kvě 2015 08:21 ] |
Předmět příspěvku: | mondeo,vectra,octavia? |
Zdravím všechny a prosím o radu: u současného auta se schyluje ke konci životnosti a hledám jiné auto. Vybírám mezi mondeem s motorem 2.0 nebo 2.5 benzín, oplem vectrou 2.2 nebo 1.8 benzín, nebo škoudou octavia I 2.0 benzín. Do všech aut by šel na 100% plyn. Prosím o radu případně zkušenosti s těmito auty, kde jsou slabiny, na co dát pozor a tak. Naftovému motoru bych se asi taky nebránil, ale v tomto směru vůbec nevim co bych měl vybírat za motory. Díky za rady |
Autor: | sierus [ 18 kvě 2015 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
všchny auta by byly rokem výroby cca 2005 |
Autor: | blackford [ 19 kvě 2015 19:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
Mondeo se zdaleka vyhni motoru 1,8 sci jinak benziny asi ok, vectra co znam lidi co je maji jednak je to prohnile a kazdej na to nadava, skoda co posledni dobou vidim taky nejak rezavi, motor 2,0 nejsem si jist zda neni turbo benzin a ten ma drahe dily, kolega to ma a jezdi s tim dost opatrne pro jistotu. |
Autor: | chobot [ 24 kvě 2015 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
Vectru neznam, ani jsem nikdy neridil, takze neporadim. Kdyby si premyslel Mondeo 2005 (Mk 3) vs. Octavia II, tak by to srovnani asi melo smysl, ale ta Octavia I mi prijde uz jako hodne zastaraly auto. Motor 2.0 je pomerne historickej 8V, kterej neni nicim zajimavej. Osobne bych volil neco koncepcne mladsiho, kdyz to ma byt okolo roku 2005. Pokud jsi byl s Mondeem spokojeny, tak proc nekoupit mladsi v podobe Mk3? |
Autor: | sierus [ 26 kvě 2015 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
Díky za názory. Musím to pořádně promyslet co koupit. A hledat to pravé dle mých požadavků. |
Autor: | Wizzy [ 28 kvě 2015 08:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
Obecně, co se do nafta legálně pančuje řepkovou srajdou, tak desetiletý dýzl nebrat. To už radši dvacet let starý komůrkáč, tomu vyměníš akorát všechny možný těsnění a pojede i na ropný kal. Ale moderní vysokotlaký čerpadla a vstřiky budou po smrti, to by musela být klika, abys nenarazil na auto, kde by tě čekal klasický trojboj čerpadlo+vstřiky+turbo. Konkrétně: Octáfku numer ajns chápu - na rozdíl od pozdějších generací to auto je nesmrtelný, pokud není někde trefený, tak nehnije a nehnije a nehnije. Prostě ne. To se škodofkářům ještě povedlo - u pozdějších generací se to říct nedá, tam neoficiálně sami říkají, že šli na kvalitě dolů, aby se auta víc točily a jim stouply prodeje. Dnes nemá výrobce ani trochu zájem na tom, aby si lidi kupovali auto na dvacet let. Nastavit životnost tak na 4-5 let, s tím že pak se začnou kakat vitální komponenty a oprava je nerentabilní, protože se nemění takové běžné věci jako ložiska, šály, ale rovnou celý náboje, polomotory.. Takže pět let "starou" vránu šup do áček a frr pro nový. Přesto osobně bych si O1 nikdy nekoupil. To auto je tak zprofanovaný, modla českých zahrádkářů, mě se prostě nelíbí, je to takové bezpohlavní dvoumístné auto s megakufrem. Opel - zlí jazykové tvrdí, že každé auto se postupem času stává Oplem. JeZdil jsem kdysi s éčkovou Astrou 1.6 - motor 8v, nesmrtelnej. Kastle ale zmizela před očima a zbyly jen sedačky a ten motor.. O pozdějších 16v se tradovalo, že žraly víc oleje, než zweitakten bakeliten fofr-wagn z Zwikau (aka Trabant), zase tu antikorozní úprau snad zlepšili. Mondeo mk3 jsem měl. Pokud bys to chtěl do plynu, tak ti jde evidentně o ekonomiku provozu, tak radši ten dvoulitr. Ne že by V6 byla extémně žravá, ale všechno je tam o polovinu víc - svíčky, zdvihátka, ventily, bývá problematický IRMC. Navíc ten řadový čtyřvál dvoulitr na slušné ježdění stačí. Je to velké pohodlné auto, takový pohodový dálniční stíhač, no ale má velmi zábavný podvozek, tak i leckterý hothatch dostane zabrat, než ti v zatáčkách ujede. Nicméně, ani tohle není dokonalé - ceny náhradních dílů jsou kolikrát dost nehezké. (ale to mohou býtu Opla i Okty taky, tady srovnání nemám) |
Autor: | chobot [ 28 kvě 2015 13:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
S tema argumentama Wizzyho pro Octavii I souhlasim. Pokud jde pouze o nakup co nejjednodussi vozu na ktery jsou levny dily atd., tak to dava smysl. Teda jestli neplanujes jezdit casto s lidma na zadnich sedackach - srovnavat misto na zadnich sedackach Mondeo Mk3 a O I snad ani nema smysl Oproti Mondeu tam zadny neni. Pokud mas i dalsi kriteria, tak si myslim, ze i oproti tvemu Mondeu z podpisu to bude krok zpet Jinak potvrzuju, ze ty dily na Mk3 by obcas mohli byt levnejsi, ale zas uplna tragedie to taky neni |
Autor: | sierus [ 02 čer 2015 11:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
hoši super rady, zase to je o kousek těžší. Napadá mi ještě se vyždímat na něco novýho a po 150 tis to pustit do světa. bohužel u dnešních aut to tak je. u tý O1 je pro mě plus ještě kvalitně zpracovanej motor (kůli lpg), a víc odkládacích kapes v oblasti kufru než v mondeu. autem jezdim většinou sám nebo ve dvou tak ty zadní sedačky nemusim moc řešit. |
Autor: | Lubak [ 02 čer 2015 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: mondeo,vectra,octavia? |
ja tedy minulej tyden jel 1 oktavkou po dlouhe dobe a pokud budu porovnavat s mk3 mondeem tak nechapu jak si ten trakar muze nekdo koupit. Sedacky tvrdy,nepohodlny,loketka umistena na hovno. Celkove pozdvozek,jizdni komfort se fakt neda srovnat,mondeo je proti tomu bezpecnej a stabilni korab |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |