fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 27 dub 2024 17:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor porucha, neodkladný servis
PříspěvekNapsal: 04 srp 2023 17:17 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 68
Bydliště: Vysočina
Dobrý den všem. Dříve, než položím otázku, pokusím se sepsat souvislosti, které by mohly mít návaznost.
Na Focusu mám denní svícení pomocí ledek.
Mimo jiné jsem cca před dvěma lety vyměňoval filtr sání. Poté mi auto, pokud stálo například několik minut s otočeným klíčkem (ale ne nastartovaným motorem) občas zahlásilo "Motor porucha, neodkladný servis". Nerozsvítilo se grilovaný kuře, ale poize "i" mezi teploměrem a palivoměrem. Stačilo pouze vypnout a zapnout klíček a "i" zmizelo. Po připojení ODBII a plné verze CAR SCANNER jsem vyčetl "P006 MAP/MAF senzor...). Tak jsem si říkal, že je asi blbý konektor váhy vzduchu, protože při výměně filtru jsem s tím musel trochu "zakvrdlat". Auto po cca dvou měsících bylo u automechanika (kvůli něčemu jinému) a od té doby bylo vše OK.
Nyní (po dvou letech) jsem měl problém s únikem chladiva klimatizace. Musel se vyměnit chladič. Stalo se tak těsně před dovolenou. Na poslední chvíli se oprava podařila a tradá do "Italska". Ještě mi automechanik říká: "vyměnil jsem ti filtr sání, byl hodně znečištěnej". Já na to: "dík, ale naposledy byly problémy..."
Zhruba po 1000km v Itálii v koloně, tentokrát u nastartovaného motoru, auto "Motor porucha, neodkladný servis".
Říkám: "sice jede, ale vypnu/zapnu motor a bude po všem a někde na parkovišti kouknu na ODBII, které vozím s sebou."
Vypnu motor, otočím klíčkem a nic. Podruhý, potřetí, nic. Jen se rozsvítí budíky. Dám výstražáky a protože jsem stál mírně z kopce, pomalu ke krajnici. Jakmile mě tři auta předjely a já byl u krajnice, auto najednou nastartovat šlo. Dojel jsem k nejbližší benzínce cca 2km a zaparkoval. Otevřel jsem kapotu a vyndal/zandal přívodní kabel ud váhy vzduchu. V tu chvíli mi auto úplně vynadalo a na teploměru venkovní teploty naskočilo -40st C. Hádám, že to je nejspodnější měřitelná teplota. Venku ale bylo +31st.
Auto šlo opakovaně nastartovat, "i" nehlásilo, ale pořád -40st, čímž mi nezapla klimatizace. Zapla, ale nechladila. Proč, když je -40st, žejo.
Po připojení ODBII a plné verze CAR SCANNER jsem vyčetl "P006 MAP/MAF senzor... plus "brake boost presure senzor". Ten senzor brzd to ale zahlásí okamžitě při vložení klíčku na ODBII, ale ne na přístrojové desce.
Nechal jsem ho půl hodiny odpočinout. Po půl hodině a kontrole zapojení čidla teploty jsem nastartoval. Po asi 10ti minutách najednou -38, po minutě -36, po další -34..... až někde po čtvrt hodině se to dostalo na +31st.
Klima ale pořád nesepla. Tak jsem si říkal, že když tak dlouho trvalo inicializaci teploměru, stejně dlouho to může trvat i klimě. A opravdu. Po čtvrt hodině jízdy se rozjela.
V různých intervalech ale stejně auto zahlásí "Motor porucha, neodkladný servis". Každopádně z Itálie jsme dojeli. Cestou zo zahlásilo asi 10x, vždy stačilo zajet na parkoviště a otočit klíčkem a znova nastartovat. Není nutné čekat, až něco zchladně.
Pozor, jakmile to zahlásí, ŘJ vypne turbo a auto jede bez něj. Je to, jak kdybych tam měl motor z embéčka. Není to ale nouzák. Nechá se vytočit, ale dlouho mu to trvá.
Zvláštní je, že to neudělá, pokud je motor v tahu/otáčkách. Spíš, když dobržďuji ke křižovatce, na parkoviště.
Objednal jsem váhu vzduchu a senzor tlaku sání. Vyměnil oba - a nic. Beze změny. Vlastně jedna změna tam je. Ujel jsem například 30km v pohodě, dojel jsem na parkoviště a stál s nastartovaným motorem. Pak jsem zkusil vypnout větráky, abych si poslech motor, jestli náhodou nedělá nějaký jiný zvuk. Jakmile jsem to vypnul tím centrálním tlačítkem, okamžitě: Motor porucha, neodkladný servis. Nepotvrzoval jsem to na volantu OK a jel zpět za automechanikem (navštěvuji dva, tak tentokrát toho druhého, než dělal tu klimu - ten má dovču), aby to viděl. Připojil diagnostiku a opakovaně rušil hlášku a vypínal větráky. Opakovaně to hlásilo Motor porucha, neodkladný servis. Vyloučili jsme tedy, že odchází turbo. Domluvili jsme se na dnešní návštěvě.
Dnes jsem se za ním tedy stavil znovu. Ten v první řadě odpojil denní svícení s tím, že Fordy jsou na jakýkoli neoriginální zásah do elektroinstalace velmi citlivý. Vysvětlil mi, že ledky můžou odcházet a můžou vznikat bludné proudy. Jakmile ŘJ něco takového zaregistruje, v první řadě jsou pro ní směrodatné emise, tak okamžite vypne turbo.
Jeli jsme auto projet nějakých 30km s tím, že jsem to vzal přes křižovatky, kde se musí dobržďovat. Po 30km jsem jej vyložil v servisu a jel ještě jedno kolo.
Když se vracím do servisu, před garáží vypnu světla (už normální, denní je odpojené) a vypnu větráky. Už jsem chtěl jásat a najednou: Motor porucha, neodkladný servis
Ale zřejmě je to správná cesta.
Vysvětlil mi, abych vyměnil senzor podtlaku brzd a druhé čidlo tlaku sání. Mám vyměněn ten za škrtící klapkou, ale ten před, co měří i teplotu jsem měnil před cca dvěma lety. Je tam BOSCH. Ať ho prý vyměním stejně.
Zkontroval kabely, jestli při výměně chladiče klimatizace není někde skřípnutý kabel (nebyl) a teď čekám na pondělí, na ten senzor brzd (někdo říká, že to s tím nesouvisí - brzdí to správně, tento říká, že to může souviset. Že můžou být napojeny na stejnou kostru) a to čidlo před škrtící klapkou. Uvidím v pondělí.
*****************************************************
Mně ale zajímá, jestli by měl někdo ještě nějaký nápad pro případ, že výměna těchto čidel nepomůže.
Uff.

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor porucha, neodkladný servis
PříspěvekNapsal: 04 srp 2023 17:32 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 68
Bydliště: Vysočina
Antonín Plhal píše:
Dobrý den všem. Dříve, než položím otázku, pokusím se sepsat souvislosti, které by mohly mít návaznost.
...
*****************************************************
Mně ale zajímá, jestli by měl někdo ještě nějaký nápad pro případ, že výměna těchto čidel nepomůže.
Uff.

Ještě když jsem se vracel o servisu s chybovou hláškou, kterou jsem nepotvrdil, tak:
3km pře servisem do kopce auto najednou zabralo a bylo cítit, že seturbo zapojilo. Hláška ale nezmizela. Připojil diagnostiku a opakovaně rušil hlášku a vypínal větráky. Opakovaně to hlásilo Motor porucha, neodkladný servis. Dokonce jsme se spolu projeli stejných 30km a on na diagnostice sledoval hodnoty. Vše OK. Aź jsme přijeli na parkoviště, párkrát jsme vypnuli/zapnuli větráky a najednou jsme hlášku "vyvolali".

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor porucha, neodkladný servis
PříspěvekNapsal: 06 srp 2023 20:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Hele podobnou diskotéku s kontrolkama na přístrojovce a blbnutim motoru měl kdysi táta na Focusu taky. Dycky stačilo to chcípnout a po chvilce zase nastartovat a bylo to OK. Taky tenkrát na tom řešili kde jaký čidlo. Zkusim se ho optat, co to nakonec bylo, ale myslim, že mu asi měnili přístrojovku. Že tam někde byl problém a blblo kuli tomu celý auto. Měl to nakonec přímo u Forda, kde to vyřešili.

edit: Tak skutečně mu to dělala ta přístrojovka. Vyřešil to až druhý pokus, kdy to elektrikář u Forda kompletně přepájel.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor porucha, neodkladný servis
PříspěvekNapsal: 13 srp 2023 09:40 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 68
Bydliště: Vysočina
Takže jsem došel o kousek dál:
- čidlo před škrtící klapkou nic nevyřešilo
- začalo to dělat pokaždý, když: ujedu min 8 km +-, vyřadím a zpomalím například na křižovatce. Už přesně vím kde. Nebo, když nastartuju a nechám 5 minut stát s nastartovaným motorem - to se ozve samo.
- automechanik mi řekl, že mám špatnou baterii (ne starou, ale nevhodnou pro moje auto) a tak se prý na dlouhé cestě přebila. Dal mi tam Bosch určenou pro moje auto - beze změny. I tak jsem si ji nechal, protože ta předchozí Banner byla zakoupena z nouze a nutnosti, o nevhodnosti jsem věděl)
- včera jsem udělal toto: vrátil všechny původní čidla (s novými nebyl rozdíl), odpojil baterii, vymontoval kapsli na filtr sání a ty tři ukostření pořádně vyčistil a prostříkl Contactolem.
- pak jsem ještě sundal plast pod předním nárazníkem. Je tam přístup ke dvěma svazkům kabelů (ty mohl teoreticky odpojovat automechanik při výměně klimy). Ty jsem rozpojil, vyčistil Contactolem a zpět sestavil.
Jel jsem auto projet s tím, že jsem schválně vyřazoval, nechával na volnoběh. Ujel jsem asi 15km a vše vpořádku. Už jsem se chtěl radovat, když na parkovišti před domem jsem ještě zkusil vypnou ty větráky - do vteřiny "motor porucha..."
Tak říkám, fajn. Vymazal jsem chybu a zkusím ještě jedno kolo bez mačkání toho tlačítka. Jel jsem jinou cestou, opět kolem 15km. Vím přesně, kdy mi to poslední dobou udělalo pokaždý - vpořádku. Schválně vyřazuji - vpořádku. Tak zacouvávám na parkoviště a ... "motor porucha..."
Evidentně je to lepší a je to správná cesta.
Tak se prosím ptám, kde jsou ještě ukostření?
Dočetl jsem se, že u nohou spolujezdce a mělo by být někde v kufru. Poradíte mi?
Děkuji.

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor porucha, neodkladný servis
PříspěvekNapsal: 23 zář 2023 20:58 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 68
Bydliště: Vysočina
Dobrý den všem.
Dnes jsem Hektorovi věnoval asi 5 hodin. Vyměnil jsem mu alternátor na identický model z výroby (CV6T 10300 FA), abych zjistil, že s vyměněným alternátorem se auto chová naprosto identicky. I tak jsem zjistil několik poznatků:
- po nastartování jsem zjistil, že jsem špatně docvaknul komunikační kabel na alternátoru. Alternátor dával setrvale 13,75V (méně, než jsem myslel, že jsou výkyvy) a autu do vůbec nevadilo. Nechal jsem jej běžet přes těch pověstných 9 minut. Ve 14té minutě jsem si všimnul, že je zapnutá klima (protože naskočila automaticky - byla odpojená baterka). Jakmile jsem vypnul klimu, otáčky spadly z 900 na 860 a okamžitě "i".
- těch mínus 40 v Itálii (jak jsem psal na začátku), bude spíš moje vina. Protože jsem se zapnutým klíčkem (ale vypnutým motorem) odpojil MAPT senzor (ten před škrtící klapkou) abych zkontroloval konektor a okamžitě auto píplo a naskočilo -40st.C.
***********************************
Takže rekapitulace:
- alternátorem to není
- baterkou to není
- ŘJ to není
- pravděpodobně elektrikou to není (viz těch 13,75V) - jen mi není jasné, když jsem očistil ty kostry, proč se to na čas zlepšilo
- na volnoběh (studený i zahřátý motor) auto hodí chybu P006A :62-6C po 554-557s
- hadice/trubky/mezichladič jsou vpořádku
- čidla jsou vpořádku
- 900+ ot. mu nevadí a jede
- odfuk z klikovky funguje
- po ujetí s "i" zpočátku 10km na 2000-3000ot chyba nezmizí, ale auto zatáhne a jede. Pokud opakovaně zastavuji v koloně, protože "i" už na displeji svítí, nepípne, ale je cítit, že netáhne. Opět stačí jet na 2000-3000ot. a zase naskočí. Zpravidla ale za kratší dobu. Doba se neprodlužuje.
***********************************
Druhý automechanik mi tvrdil, že turbo. Turbo ale nehvízdá. Pravda je, že na volnoběh (těch 860ot) klepe ramínko na to turbu. Zkoušeli jsme ale vymezit vůli vypodložením měchu - bez efektu. Nejprve jsme tam dali 1mm podložky, potom 2mm podložky - bez efektu.

Mohlo by být turbo "slabší" a na těch 860ot prostě už dostatečně nefoukat?
Pořád je to 15000,- za nové, 8000,- za repas dost, aby mi potom někdo řekl "hele, tak tím to teda nebylo. No ale zase máš nový turbo a to se šikne".

Děkuji, že toto vlákno čtete a odpovídáte. Vítám jakékoli názory.
TP

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor porucha, neodkladný servis
PříspěvekNapsal: 24 zář 2023 19:53 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 68
Bydliště: Vysočina
Mohlo by toto na volnoběh způsobit chybnou korelaci plnícího tlaku?
https://www.youtube.com/watch?v=4t-Fik8-bUQ

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz