Dobrý den všem. Dříve, než položím otázku, pokusím se sepsat souvislosti, které by mohly mít návaznost. Na Focusu mám denní svícení pomocí ledek. Mimo jiné jsem cca před dvěma lety vyměňoval filtr sání. Poté mi auto, pokud stálo například několik minut s otočeným klíčkem (ale ne nastartovaným motorem) občas zahlásilo "Motor porucha, neodkladný servis". Nerozsvítilo se grilovaný kuře, ale poize "i" mezi teploměrem a palivoměrem. Stačilo pouze vypnout a zapnout klíček a "i" zmizelo. Po připojení ODBII a plné verze CAR SCANNER jsem vyčetl "P006 MAP/MAF senzor...). Tak jsem si říkal, že je asi blbý konektor váhy vzduchu, protože při výměně filtru jsem s tím musel trochu "zakvrdlat". Auto po cca dvou měsících bylo u automechanika (kvůli něčemu jinému) a od té doby bylo vše OK. Nyní (po dvou letech) jsem měl problém s únikem chladiva klimatizace. Musel se vyměnit chladič. Stalo se tak těsně před dovolenou. Na poslední chvíli se oprava podařila a tradá do "Italska". Ještě mi automechanik říká: "vyměnil jsem ti filtr sání, byl hodně znečištěnej". Já na to: "dík, ale naposledy byly problémy..." Zhruba po 1000km v Itálii v koloně, tentokrát u nastartovaného motoru, auto "Motor porucha, neodkladný servis". Říkám: "sice jede, ale vypnu/zapnu motor a bude po všem a někde na parkovišti kouknu na ODBII, které vozím s sebou." Vypnu motor, otočím klíčkem a nic. Podruhý, potřetí, nic. Jen se rozsvítí budíky. Dám výstražáky a protože jsem stál mírně z kopce, pomalu ke krajnici. Jakmile mě tři auta předjely a já byl u krajnice, auto najednou nastartovat šlo. Dojel jsem k nejbližší benzínce cca 2km a zaparkoval. Otevřel jsem kapotu a vyndal/zandal přívodní kabel ud váhy vzduchu. V tu chvíli mi auto úplně vynadalo a na teploměru venkovní teploty naskočilo -40st C. Hádám, že to je nejspodnější měřitelná teplota. Venku ale bylo +31st. Auto šlo opakovaně nastartovat, "i" nehlásilo, ale pořád -40st, čímž mi nezapla klimatizace. Zapla, ale nechladila. Proč, když je -40st, žejo. Po připojení ODBII a plné verze CAR SCANNER jsem vyčetl "P006 MAP/MAF senzor... plus "brake boost presure senzor". Ten senzor brzd to ale zahlásí okamžitě při vložení klíčku na ODBII, ale ne na přístrojové desce. Nechal jsem ho půl hodiny odpočinout. Po půl hodině a kontrole zapojení čidla teploty jsem nastartoval. Po asi 10ti minutách najednou -38, po minutě -36, po další -34..... až někde po čtvrt hodině se to dostalo na +31st. Klima ale pořád nesepla. Tak jsem si říkal, že když tak dlouho trvalo inicializaci teploměru, stejně dlouho to může trvat i klimě. A opravdu. Po čtvrt hodině jízdy se rozjela. V různých intervalech ale stejně auto zahlásí "Motor porucha, neodkladný servis". Každopádně z Itálie jsme dojeli. Cestou zo zahlásilo asi 10x, vždy stačilo zajet na parkoviště a otočit klíčkem a znova nastartovat. Není nutné čekat, až něco zchladně. Pozor, jakmile to zahlásí, ŘJ vypne turbo a auto jede bez něj. Je to, jak kdybych tam měl motor z embéčka. Není to ale nouzák. Nechá se vytočit, ale dlouho mu to trvá. Zvláštní je, že to neudělá, pokud je motor v tahu/otáčkách. Spíš, když dobržďuji ke křižovatce, na parkoviště. Objednal jsem váhu vzduchu a senzor tlaku sání. Vyměnil oba - a nic. Beze změny. Vlastně jedna změna tam je. Ujel jsem například 30km v pohodě, dojel jsem na parkoviště a stál s nastartovaným motorem. Pak jsem zkusil vypnout větráky, abych si poslech motor, jestli náhodou nedělá nějaký jiný zvuk. Jakmile jsem to vypnul tím centrálním tlačítkem, okamžitě: Motor porucha, neodkladný servis. Nepotvrzoval jsem to na volantu OK a jel zpět za automechanikem (navštěvuji dva, tak tentokrát toho druhého, než dělal tu klimu - ten má dovču), aby to viděl. Připojil diagnostiku a opakovaně rušil hlášku a vypínal větráky. Opakovaně to hlásilo Motor porucha, neodkladný servis. Vyloučili jsme tedy, že odchází turbo. Domluvili jsme se na dnešní návštěvě. Dnes jsem se za ním tedy stavil znovu. Ten v první řadě odpojil denní svícení s tím, že Fordy jsou na jakýkoli neoriginální zásah do elektroinstalace velmi citlivý. Vysvětlil mi, že ledky můžou odcházet a můžou vznikat bludné proudy. Jakmile ŘJ něco takového zaregistruje, v první řadě jsou pro ní směrodatné emise, tak okamžite vypne turbo. Jeli jsme auto projet nějakých 30km s tím, že jsem to vzal přes křižovatky, kde se musí dobržďovat. Po 30km jsem jej vyložil v servisu a jel ještě jedno kolo. Když se vracím do servisu, před garáží vypnu světla (už normální, denní je odpojené) a vypnu větráky. Už jsem chtěl jásat a najednou: Motor porucha, neodkladný servis Ale zřejmě je to správná cesta. Vysvětlil mi, abych vyměnil senzor podtlaku brzd a druhé čidlo tlaku sání. Mám vyměněn ten za škrtící klapkou, ale ten před, co měří i teplotu jsem měnil před cca dvěma lety. Je tam BOSCH. Ať ho prý vyměním stejně. Zkontroval kabely, jestli při výměně chladiče klimatizace není někde skřípnutý kabel (nebyl) a teď čekám na pondělí, na ten senzor brzd (někdo říká, že to s tím nesouvisí - brzdí to správně, tento říká, že to může souviset. Že můžou být napojeny na stejnou kostru) a to čidlo před škrtící klapkou. Uvidím v pondělí. ***************************************************** Mně ale zajímá, jestli by měl někdo ještě nějaký nápad pro případ, že výměna těchto čidel nepomůže. Uff.
_________________ Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
|