fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Focus 1.6 a spolehlivost
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=87&t=1333
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 07 led 2005 23:38 ]
Předmět příspěvku:  Focus 1.6 a spolehlivost

Chci si pořídit jetého Focuse 1.6 nebo 1.8 combi. Na co si mám dát pozor, co odchází nejdřív, začne nejdřív rezavět atd.? Kolik vydrží motor? Kazí se to moc? A vůbec, nemám si to rozmyslet???
Díky

Autor:  bibo [ 07 led 2005 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

fokus je držák ve statistice je jeden z nejspolehlivějších koroze bych se nebál je komplet pozink akorát bych se asi vyhnul 1,8 tddi :)

Autor:  ACEMajky [ 09 led 2005 00:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, jak pise Bibo, TDDi ne!!!!!!!!! TDCi uz je jina

U tech TDDi neco zase posra.. a neco tam odchazi a oprava je draha

Autor:  Standa [ 10 led 2005 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Kolega má Focuse 1,6 combi s motorem Zetec-S. Kupoval ho jako nového v roce 2000 a má s ním dneska najeto 150 t km. Problém měl zatím akorát se stabilizátorem přední nápravy, musel vyměnit kosti a ve 130t km měnil přední tlumiče. Jinak naprosto spolehlivé, ale dostává pravidelný servis co 15 000 km. Co se týče pozinkování, tak nevím, ale začala se u něj objevovat koroze na spodních lemech dveří, což ještě není ani na mém Escortu, kde jsou problémem spíše prahy a lemy zadních blatníku. Možná měl jen smůlu a koupil kus co měl nedostatečnou povrchovou úpravu. Jinak je s autem naprosto spokojený a ještě mu nějaký rok poslouží.

Autor:  mrazik [ 10 led 2005 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Stando ten stabilizátor a tlumiče bych nepočítal do problémů, to jsou provozní věci, které v této kilometráži odejdou.
Rez ve spodním lemu dveří je výrobní vada - bohužel dodavatel dveří měl chybu v technologii a dveře dole začnou reznout. Chyba byla odstraněna až v roce 2003 nebo 2004 myslím.

Autor:  ACEMajky [ 11 led 2005 10:29 ]
Předmět příspěvku: 

To me vzdy stve nejvice, mekdo udela chybu,a le odnese to zakaznik :(

Autor:  Lubak [ 11 led 2005 11:45 ]
Předmět příspěvku: 

No nezlobte se na mě ale výrobní chyba u nového auto je dost velkej humus, ale má to z¨snad každá automobilka.

Autor:  Peha [ 11 led 2005 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Abych potěšil: naše nová Audi A6 po týdnu začala startovat na tři válce.Po pár minutách se daly do práce ostatní válce.AUDI servis v Praze: 3 týdny různých hokusů a pokusů bez výsledku.Auto skončilo v Německu ve fabrice a tam v podstatě vyměnily 8/10 motoru,čidel,kabelů, ŘJ a v podstatě původní zůstaly odlitky,plechy a plasty.Naštěstí byla náhradní A8 4,2-to byla jízda :lol:
Ale k Fokusu-dvá kámoši=dva stejný Fukusy (stejný R.V.,1,6-tka atd) .Jeden v podstatě bez závad.druhý stál dva měsíce vychytávání různých závad a nyní jezdí v pohodě.Oba mají projezd kolem 25tis.km ročně.Takže pokud se poštěstí - tak to jede,jinak se člověk vydovádí.A bude pravda,že při koupi ojetiny musíš mít alespoň 20tisíc na opravy.

Autor:  carculka [ 15 led 2005 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Focuse bych se fakt nebál,hlavně combi to je auto,nejlepší je 1.6 16v,nejlepší v teto řadě jak na jízdní vlastnosti tak na spotřebu,prumer je 7l.Koroze se ukazuje na každém autě po nějaké době,ale to si musis pohlidat ty

Autor:  bibo [ 16 led 2005 00:10 ]
Předmět příspěvku: 

já sem si původně chtěl koupit mondeo místo hondy ale příbuzném vlastní jedno z roku 2002 a je víc v servisu než na silnici tak sem si po dlouhé úvaze řek japonec až na konec a neznám co to je servis mám najeto asi 20 000 km a leju jenom benzín + běžná údržba olej atd
ale ten focus nebude špatná volba :)

Autor:  jozkablack [ 18 čer 2011 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 a spolehlivost

Jenom trochu rozeženu paniku, kterou tady někteří rozsévají. Ano první TDDička měly problém s řídící jednotkou čerpadla. Oprava vyjde na cca 25tis. Jedná se o ročníky 1999 a 2000. Poté totok Ford odstarnil. Jinak je spolehlivej s velmi příjemnou spotřebou. TDCi má kultivovanější chod a samozřejmě je výkonější, ale hlavně první generace Focusů, maj docela problém ho v zimě nastarovat. Samozřejmě ne každej, ale na foru FoFo toho bylo už napsáno na knihu :idea: Rez všeobecně patří k Fordu, ale i to bylo hlavně u prvních ročníků (i když nedávno jsem viděl Mondeo 2002 s tak vyžranejma housenkama na dveřích že jsem se bál s nima bouchnout). No a to ho má majitel od novýho a nikdy to nebylo bouraný....takže výrobní vada Ford :idea:

No a 1.6 74kW benzín, mohu jen a jen doporučit. Myslim že na daný auto bohatě stačí a jak čas ukázal je spolehlivej se spotřebou okolo 7-8l.

Autor:  matus111 [ 25 říj 2011 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 a spolehlivost

Ahoj,poprosím o radu pri rozdieloch v zetecoch montovaných do focusa 1,
čo sa týka umiestnenia sania smerom do prednej časti a smerom
do zadnej časti motora.Niekde som čítal o rozdieloch v hlučnosti,
ktorá sa prenáša do kabíny auta
podľa orientácia zvodov a rozdieloch v zaťažení prednej nápravy
ak je motor ináč situovaný + nejaká zmena v stabilite,pretože
sa posunie ťažisko,odhliadnuc od dobrého prístupu k voľnobežnému
ventilu.Ďakujem.
/kde sa dajú ešte pridávať obrázky do fóra okrem imageshack,lebo jpeg.cz je mimo/

Autor:  miki21 [ 25 říj 2011 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 a spolehlivost

1.6 a 1.4 ve Focusu mají všechny sání u chladiče a výfuk u kabiny-1.8 a 2.0 je naopak

Autor:  Neom [ 17 pro 2011 16:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 a spolehlivost

Zdravím pánové rád bych se zeptal na kolik litrů je chladící kapalina a olejová vana a jakej olej doporučujete na Ford focus 1,6 16V 74kW.
Dík za odpovědí

Autor:  Jemar [ 17 pro 2011 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 a spolehlivost

Motorový olej
Doporučený motorový olej dle výrobce - motorový olej viskozitní třídy SAE 5W-30,
který vyhovuje specifikaci Ford WSS-M2C913-A nebo WSS-M2C912-A1
Např. Ford/Motorcraft Formula F nebo Mogul Forte Pro, atd..

Převodový olej
Ruční převodovka - typ iB5
převodový olej vyhovující specifikaci Ford WSD-M2C 200-C
Ruční převodovka - typ MTX75
převodový olej vyhovující specifikaci Ford ESD-M2C 186-A
Automatická převodovka
převodový olej pro aut. převodovky dle specifikace Ford WSS-M2C 202-B

Posilovač řízení
převodový olej pro aut. převodovky dle specifikace Ford WSA-M2C 195-A

Brzdová a spojková kapalina
brzdová kapalina Motorcraft Brake Fluid Super DOT 4 nebo dle specifikace Ford ESD-M6C 57-A

Chladící kapalina
- červená chladící směs - Ford Motorcraft Super Plus 2000 nebo dle specifikace Ford WSS-M97B44-D
- modrá/zelená chladící směs - Ford Motorcraft Super Plus 4 nebo dle specifikace Ford ESDM-97B49-A

Do 1.6tky se vejde 4,25 l oleje vč, filtru, do r.v. 2001 je lhůta výměny 15 000 km, u novějších motorů 20 000 km - později Ford výměnné lhůty sjednotil na 20 000 km. Chladící kapaliny je 5 litrů (včetně topení) a interval výměny je 1x za 10 let.
Brzdovka klasicky po 2 letech, olej v převodovce má doživotní náplň. Olej do posilovače řízení se doplňuje dle potřeby.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/