musis se na to podivat samozrejme nejdrive podivat sam.me to dela bezne tak vzdy do pul roku od napnuti remenu alternatoru a ted to zaclo s prichazejici zimou. bud jsou to loziska kladek nebo pomocne drazkove remeny, pripadne jejich kladky. tipuji nejspis na malo napnuty remen alternatoru.pokud nemas spodni kryt motoru,jde tam vlkost a spolu s malym napnutim vznika tohle pisteni po startu.
1)zkontroluj napnuti a drazky remenu-napnuti skoro na fest,drazky bez prasklin
2)vylucovaci metodou zjisti,ktery remen/remenice piska-snadnejsi je samozrejme sundat remen posilovace,je nahore
3)pokud to neni napnutim ani remenem bude to nejake lozisko. v alternatorovem i klimatizacnim napinaku je typ 6203-2RS1/C3 . vzhledem k cene (u nas jsem kupoval zn. ZVL za 36,-kc) bych to doporucoval menit spolu s remenem,bys to nemusel delat 2x. vymena super snadna. horsi by bylo kdyby to bylo nejake lozisko agregatu tj. primo v alternatoru nebo v klimatizaci. pak se podivej na me navody
viewtopic.php?f=66&t=27763 , melo by tam byt neco o tom
4) pokud to neni ani tim,docetl jsem se,ze muzou byt na vine ojete napinaci kladky,kdy (pokud nebudes kupovat nove) je treba lehce zbrousit vrcholy tech drazek (ten nevim jak bych to lepe vysvetlil).ja to nikdy nedelal, vzdy pomohlo to predchozi.
kazdopadne nevim o jine autoznacce,ktere by tak casto piskaly klinaky.podle me je to typicka ford zavada.
zdar