fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 kvě 2024 06:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 23 zář 2010 07:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Tak to je přesně ono??? A k čemu to je dobrý - upřímě mě to sere, chtěl jsem auto a ne letadlo :roll: Nehodlám s tím nic dělat, ale nechápu smysl, když u jinejch ta sahara nepůsobí tak rušivě :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2010 10:28 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Spuštění nejčastěji obou ventilátorů na sahaře při zapnutí klimatizace je vynucené pro její správnou funkci.
Médium R134a, které se používá pro klimatizace, během pracovního cyklu mění své skupenství i tlak. Kompresor nasává médium jako plyn, ten komprimuje na tlak cca 30 barů (30 atmosfér). Při kompresi na vysoký tlak dochází ke značnému ohřátí plynu. Pro dobrou funkci klimatizace je třeba plyn při vysokém tlaku zkapalnit, což se děje v kondenzátoru. Kondenzátor je vlastně chladič, který je namontovaný na přídi auta, před chladič motoru. Tam náporem vzduchu a pomocí elektrických ventilátorů dojde při stejném tlaku k ochlazení a zkapalnění média. To pak proudí přes přesně definovaný otvor v trysce škrtícího ventilu. Za škrtící klapkou dochází ke značnému poklesu tlaku a médium se začne odpařovat a při tom se dále značně ochladí. Ve výparníku dojde k předání tepla a opět ohřáté médium se dostává přes sušič (olej kterým se maže kompresor a utěsňuje celý klimatizační systém je silně hygroskopický) zpět do kompresoru a cyklus začíná znovu.
Proto ihned po spuštění klimatizace se rozbíhají ventilátory, elektromagnetická spojka, která rozbíhá kompresor sepne až o 1-2 sekundy později. Během používání klimatizace běží ventilátory nepřetržitě, mohou běžet i rychleji, jsou zpravidla dvourychlostní.
Po vypnutí klimatizace se musí ustálit tlakové a teplotní poměry v systému, proto běží ventilátory ještě nějaký čas, dokud rovnováha v systému nenastane.
Pro funkci klimatizace není důležité mít jen správně natlakovanou a naplněnou klimatizaci, ale i čistý kondenzátor a chladič. Pokud je značně znečištěný např. od hmyzu, listí prachu atd., klimatizace i chlazení motoru má snížený výkon.

Pokud ventilátory běží i bez použití klimatizace, většinou bývá problém s čidlem teploty motoru, protože spouštění ventilátorů ovládá řídící jednotka. Pokud jí čidlo teploty "zalže" vysokou hodnotu, pak jednotka dá pokyn ke spuštění ventilátorů. I zde platí problém se znečištěným chladičem.

Abych dostál tématu a nebyl OT, k přestavbě z manuální klimy na klimatronic jen tolik: myslím si, že je to více práce než užitku, spíš je to o tom odlišit se od ostatních. Vše záleží na tom, za jakou cenu se podaří všechny potřebné díly sehnat a jak je dotyčný šikovný.
Například u Focusu Mk1 je potřeba jiný ovládací panel s rámečkem, komplet výměník topení se servopohony (proti manuální verzi jsou tam navíc ještě další teplotní čidla), snímač slunečního záření (na přístrojové desce), pomerně zásadní zásah do kabeláže, demontáž výměníku topení vyžaduje komplet rozebrání palubní desky. Takže spousta práce..... :wink:

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2010 20:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
To je moc hezký, ale proč to neběží když je to potřeba a ne jen tak pro prdel. :wink: Já teď mám odpojenou cívku, protož se mi ustřihl jeden kolíček. A sahara jede taky furt, i když se kompresor netočí...
Chtěl jsem jen napsat, že u Scorpia se ta sahara zapíná, když je potřeba to medium zchladit, zpravidla v koloně. Ale u mondea jede i za jízdy :!:


Jemar píše:

Pokud ventilátory běží i bez použití klimatizace, většinou bývá problém s čidlem teploty motoru, protože spouštění ventilátorů ovládá řídící jednotka. Pokud jí čidlo teploty "zalže" vysokou hodnotu, pak jednotka dá pokyn ke spuštění ventilátorů. I zde platí problém se znečištěným chladičem.


To je v pohodě, motor to chladí vyššíma otáčkama sahary. Psal jsem jen po zapnutí A/C, popsal jsem to výše :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 zář 2010 20:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 říj 2008 09:55
Příspěvky: 64
Bydliště: Česká Kamenice
tak ještě jednou pro všechny: mám komplet ze stejného auta i s čidlama i elektrikou, šlo mi jen o to, zda s tím má někdo vlastní zkušenost :D

_________________
Před povodní: Ford Escort VI 5dv., 1.8TD, 66kW, 90ps. Koupeno jako první auto za 11,000,- z bazaru, ale byl dobrej...

Nyní: Ford Mondeo r.v. 2000, 1.8TD, 66kW, 90ps. Krasavec bez koroze, udržovanej z Francie za 55,000,- :)
- alespoň k něčemu jsou povodně "dobrý"

Do budoucna snad přibude Mondeo mk2 2,5 v6 :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz