fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 kvě 2024 07:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 lis 2010 10:55 
Offline
Nováček

Registrován: 01 lis 2010 10:35
Příspěvky: 13
Mám Mondeo kombi 2,0i z roku 1995 s najetými 352.000 km. Mám podezření na prasklou hlavu nebo prasklé těsnění pod hlavou, vzhledem k páře z výfuku u teplho motoru, tlakování do expanzní nádobky a teď už i k zavzdušnění systému (začal později spínat ventilátor na chladiči a skoro přestalo topit topení). Chladící kapalina ale neuniká, pouze něco vystříkalo víčkem expanzní nádoby při při jízdě asi 200 km v kuse. Mondeo je jinak ve velice dobrém stavu technickém i vzhledovém, ale vzhledem k stáří a najetým kilometrům se asi nevyplatí nejaká zásadnější oprava. Víte někdo, jak jednoznačně prasklé těsnění nebo hlavu diagnostikovat bez sundání hlavy?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 lis 2010 11:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
V některých servisech na to mají "čuchometry", co ti našroubují místo víčka expanzky a zjistí, jestli tam jdou výfukové plyny, ale podle toho co popisuješ, to vypadá jednoznačně na těsnění. Chce to sundat hlavu, srovnat, otlakovat, dát nové těsnění a mělo by to být OK.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 lis 2010 21:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
vše jsou v tomto počasí normální symptomy... až na to tlakování, to se děje furt ovšem v přijatelný míře :!: :!: :!: :!:
Voda neuniká.... :wink: pokud otevřeš expanzku někdy se stane, že to malinko kapaliny vyplivne... co teplota? Pokud by to bylo prdlý do spalováku na tuty by ti to vařilo a to za několik okamžiků :!:
Ale pokud se neztrácí voda a nevaří to tak si myslím, že s tím nic není. Ale těžko takhle posoudit. :!: :!: :!: :!: :!: :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 lis 2010 09:29 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Normální, jo? A proč to teda tlakuje a netopí? A co ta pára z výfuku?

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2010 07:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Tlakuje každý auto :wink: Je jen potřeba posoudit jak moc, ale potom jsem si to přečet pořádně a vono mu to z tý expanzky vyvařilo aniž by to otvíral. Takže asi to fakt bude rozbitý :lol: :lol:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2010 11:11 
Offline
Nováček

Registrován: 01 lis 2010 10:35
Příspěvky: 13
Tak jsem se rozhodl, že se bude dnes sundavat hlava a pak se uvidí. Auto je i přes hodně najetých kilometrů nadstandardně udržované, tak ho ještě nechci poslat neopravené na vrakáč. Když jsem volal do Fordu, žádný čuchometr namají a ani neznají, což mě nijak nepřekvapilo. Nástavec na tlakování jednotlivých válců stlačeným vzduchem také nikdo nemá, tak se bude rozebírat. Díky za konzultaci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2010 19:56 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
100% shodné symptomy a bylo to těsnění.

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2010 21:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Hlavně aby to bylo "jen" těsnění... :wink: Pro příspěvek výše :lol:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2010 22:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
jo, to je taky pravda...taky sem se bál, aby nebyla zkroucená hlava...zvláště když sem s tím jel 25 km a strašně kouřilo z výfuku a vodu sem každých 5 km dolejval :-D

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2010 18:39 
Offline
Nováček

Registrován: 01 lis 2010 10:35
Příspěvky: 13
Tak to byla prasklá hlava a tím i zničená lambda sonda. Teď už je to asi 14 dní opravené a jezdí dobře (na benzín). Hlavu jsem nechal zavařit, lambdu vyměnit.
Akorát na plyn se tomu nechce nad 5.000 otáček, stejně jako těsně před problémy s hlavou (na benzín v pohodě nad 6.500 otáček). Co se týká plynu, nechal jsem všechno již po třetí zkontrolovat, repasovat, ale stále to není na plyn jako dřív.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2010 15:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
šel bych po tý lambdě. ŘJ plynu (aspoň u mý vectry) si brala informace z lambdy a podle toho dávala plyn, tak překontrolovat spoje a radši všechno pájený. A na tu lambdu bych to připojil ještě před konektorem (mezi lambdou a konektorem) protože můžou bejt nějaký ztráty v tom konektoru.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 bře 2013 12:16 
Offline
Nováček

Registrován: 12 bře 2013 11:36
Příspěvky: 1
Zdarec Forďáci
Jsem tu první den a hned otravuji s dotazem.Mám Mondeo MK1 1995 2.0i Zetec.Na tachometru má 300 000.CHtěl dych vědět,zda je normální,že když odpojím hadici,která odvětrává hlavu a je vedena do filtru sání,tak mi při ucpání prstem vzniká během cca 10sec. v hlavě podtlak.Čím déle je to ucpané tím větší podtlak tam vzniká.Zároveň mám na 1 svíčce zleva trochu oleje(je vidět při vytažení fajfky).Voda se neztácí,provozní teploty ok,volnoběh starty a chod ok.Výkon na už není ja tenkrát.Tlaky ve válcích mi změří ve čvrtek.Ale co ten podtlak je to normální?Díky za rady.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Ford mondeo 1995 zetec 2.0 EGR of


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 bře 2013 18:06 
Offline
Nováček

Registrován: 01 lis 2010 10:35
Příspěvky: 13
S tím odvětráním nemám zkušenost, nikdy jsem to nezkoušel, ale zaolejované svíčky jsem měl právě když byla prasklá hlava. Několikrát jsem je pečlivě včetně důlků ve kterých je závit v hlavě a i samotný závit dočista urřel a obratem tam byl zase olej. pamatuji se, že na 1 svíčce ho bylo nejvíce. Po zavaření hlavy se umaštění již neobjevilo a víčko expanzní nádobky šlo bez problémů i bez zasyčení sundat i u horkého motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 bře 2013 10:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Když ti dobře funguje odvětrání kartru, tak pak ve ventilovém víku vzniká podtlak. Spodek motoru je odvětráván do sání až za klapku. Olej u svíček se objeví když dobře netěsní ventilové víko, pak může olej vnitřkem stékat ke svíčce.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz