fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=91&t=30964 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jiří Pokorný [ 01 lis 2010 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Mám Mondeo kombi 2,0i z roku 1995 s najetými 352.000 km. Mám podezření na prasklou hlavu nebo prasklé těsnění pod hlavou, vzhledem k páře z výfuku u teplho motoru, tlakování do expanzní nádobky a teď už i k zavzdušnění systému (začal později spínat ventilátor na chladiči a skoro přestalo topit topení). Chladící kapalina ale neuniká, pouze něco vystříkalo víčkem expanzní nádoby při při jízdě asi 200 km v kuse. Mondeo je jinak ve velice dobrém stavu technickém i vzhledovém, ale vzhledem k stáří a najetým kilometrům se asi nevyplatí nejaká zásadnější oprava. Víte někdo, jak jednoznačně prasklé těsnění nebo hlavu diagnostikovat bez sundání hlavy? |
Autor: | skaldal [ 01 lis 2010 11:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
V některých servisech na to mají "čuchometry", co ti našroubují místo víčka expanzky a zjistí, jestli tam jdou výfukové plyny, ale podle toho co popisuješ, to vypadá jednoznačně na těsnění. Chce to sundat hlavu, srovnat, otlakovat, dát nové těsnění a mělo by to být OK. |
Autor: | Krtek-NA [ 01 lis 2010 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
vše jsou v tomto počasí normální symptomy... až na to tlakování, to se děje furt ovšem v přijatelný míře Voda neuniká.... pokud otevřeš expanzku někdy se stane, že to malinko kapaliny vyplivne... co teplota? Pokud by to bylo prdlý do spalováku na tuty by ti to vařilo a to za několik okamžiků Ale pokud se neztrácí voda a nevaří to tak si myslím, že s tím nic není. Ale těžko takhle posoudit. |
Autor: | skaldal [ 02 lis 2010 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Normální, jo? A proč to teda tlakuje a netopí? A co ta pára z výfuku? |
Autor: | Krtek-NA [ 03 lis 2010 07:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Tlakuje každý auto Je jen potřeba posoudit jak moc, ale potom jsem si to přečet pořádně a vono mu to z tý expanzky vyvařilo aniž by to otvíral. Takže asi to fakt bude rozbitý |
Autor: | Jiří Pokorný [ 03 lis 2010 11:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Tak jsem se rozhodl, že se bude dnes sundavat hlava a pak se uvidí. Auto je i přes hodně najetých kilometrů nadstandardně udržované, tak ho ještě nechci poslat neopravené na vrakáč. Když jsem volal do Fordu, žádný čuchometr namají a ani neznají, což mě nijak nepřekvapilo. Nástavec na tlakování jednotlivých válců stlačeným vzduchem také nikdo nemá, tak se bude rozebírat. Díky za konzultaci. |
Autor: | spooon [ 07 lis 2010 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
100% shodné symptomy a bylo to těsnění. |
Autor: | Krtek-NA [ 07 lis 2010 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Hlavně aby to bylo "jen" těsnění... Pro příspěvek výše |
Autor: | spooon [ 07 lis 2010 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
jo, to je taky pravda...taky sem se bál, aby nebyla zkroucená hlava...zvláště když sem s tím jel 25 km a strašně kouřilo z výfuku a vodu sem každých 5 km dolejval |
Autor: | Jiří Pokorný [ 08 pro 2010 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Tak to byla prasklá hlava a tím i zničená lambda sonda. Teď už je to asi 14 dní opravené a jezdí dobře (na benzín). Hlavu jsem nechal zavařit, lambdu vyměnit. Akorát na plyn se tomu nechce nad 5.000 otáček, stejně jako těsně před problémy s hlavou (na benzín v pohodě nad 6.500 otáček). Co se týká plynu, nechal jsem všechno již po třetí zkontrolovat, repasovat, ale stále to není na plyn jako dřív. |
Autor: | anthAn [ 10 pro 2010 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
šel bych po tý lambdě. ŘJ plynu (aspoň u mý vectry) si brala informace z lambdy a podle toho dávala plyn, tak překontrolovat spoje a radši všechno pájený. A na tu lambdu bych to připojil ještě před konektorem (mezi lambdou a konektorem) protože můžou bejt nějaký ztráty v tom konektoru. |
Autor: | HenryX [ 12 bře 2013 12:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Zdarec Forďáci Jsem tu první den a hned otravuji s dotazem.Mám Mondeo MK1 1995 2.0i Zetec.Na tachometru má 300 000.CHtěl dych vědět,zda je normální,že když odpojím hadici,která odvětrává hlavu a je vedena do filtru sání,tak mi při ucpání prstem vzniká během cca 10sec. v hlavě podtlak.Čím déle je to ucpané tím větší podtlak tam vzniká.Zároveň mám na 1 svíčce zleva trochu oleje(je vidět při vytažení fajfky).Voda se neztácí,provozní teploty ok,volnoběh starty a chod ok.Výkon na už není ja tenkrát.Tlaky ve válcích mi změří ve čvrtek.Ale co ten podtlak je to normální?Díky za rady. Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Jiří Pokorný [ 13 bře 2013 18:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
S tím odvětráním nemám zkušenost, nikdy jsem to nezkoušel, ale zaolejované svíčky jsem měl právě když byla prasklá hlava. Několikrát jsem je pečlivě včetně důlků ve kterých je závit v hlavě a i samotný závit dočista urřel a obratem tam byl zase olej. pamatuji se, že na 1 svíčce ho bylo nejvíce. Po zavaření hlavy se umaštění již neobjevilo a víčko expanzní nádobky šlo bez problémů i bez zasyčení sundat i u horkého motoru. |
Autor: | Standa [ 22 bře 2013 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Podezření na prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou. |
Když ti dobře funguje odvětrání kartru, tak pak ve ventilovém víku vzniká podtlak. Spodek motoru je odvětráván do sání až za klapku. Olej u svíček se objeví když dobře netěsní ventilové víko, pak může olej vnitřkem stékat ke svíčce. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |