fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rachocení v motoru - určitě setrvák???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=91&t=36057
Stránka 1 z 1

Autor:  ika [ 11 dub 2012 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Rachocení v motoru - určitě setrvák???

Zdarec všichni...
vím, že je o problémech se setrvačníkem u mondea popsaný celý internet, ale chci se zeptat na svůj konkrétní případ.

- Většinou všichni píšou, že při sešláplé spojce by rachtlání od motoru mělo přestat - u mě to rachtlá pořád stejně.
- Vše se začne ozývat až při zahřátém motoru
- Když položím nohu lehce na spojku - docela to do ní kope
- Poblikávají mi světla a kontrolky - většinou právě při volnoběhu, ale někdy i při jízdě. Při volnoběhu taky malinko kolísají otáčky.

Měl jsem to v servisu a borec mi vyměnil napínák na řetěz - myslel, že mi někde klepe právě řetěz, ale tím to nebylo. Nejspíš.

Napadá prosím někoho něco, nebo je to opravdu ten setrvačník? Nebo je toho víc? :-)

Mám Mondeo 2004, SCi, kilometry by na setrvák neodpovídaly, ale je to dotahlé z Německa, takže jeden nikdy neví.

Dík moc.

Autor:  Wizzy [ 11 dub 2012 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rachocení v motoru - určitě setrvák???

Kolik to má oněch kilometrů? Na alternátor se někdo aspoň podíval, případně změřil jak se chová napětí v el. síti při tom blikání kontrolek, jak jsou na tom kabely kolem altíku, startéru a baterky? Jen tak cvičně, s jinou (půjčenou) baterkou se to chová stejně? Případně s diagnostikou - co dělá eec s buzením altíku při tom poblikávání?

Autor:  ika [ 11 dub 2012 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rachocení v motoru - určitě setrvák???

Bude tam za chvilku 70 000km, ale nejsem naivní. Jinak vše OK.
Dík za radu, nechám prověřit ten alternátor, baterka by měla být v pohodě, ale taky vyzkouším.
Blbý dotaz - ale mělo by tohlo souvislost s tím rachtláním a klepáním? :oops: :D

Autor:  Wizzy [ 11 dub 2012 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rachocení v motoru - určitě setrvák???

10 000km ročně je tak na hranici uvěřitelnosti, otázkou je, jaký má ten povoz původ a jestli je doložitelný. Ale to je fuk.
Kolísající napětí má vliv na zapalování, pokud je napětí jiné, než se kterým eec počítá, navíc se jí mění "pod rukama", kolísá, tak se jí nedaří správně načasovat okamžik přeskočení jiskry na svíčce a hlavně na volnoběh sebou motor dost mele, což může být zdrojem nejrůznějších pazvuků.
On i povolenej ten plechovej štít vzadu na výfukových svodech umí pěkně rachtat.

Autor:  Lubak [ 11 dub 2012 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rachocení v motoru - určitě setrvák???

Vše důležité popsal Wizzy, setrvák by se rozhodně neozval na 70 000tis. km.

Autor:  benrabit [ 28 čer 2013 23:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rachocení v motoru - určitě setrvák???

zdarec,
jsem si teď v noci všiml,že mi to poblikává také :( ,altík je nový,kabely jsem dával taky nový a všiml jsem si že mi lehounce až neznatelně mžourá kontrolka dobíjení,zkusím jěště vyměnit baterku a uvidím co to udělá,měl jsem všechno vypnuto (radio,topení - bo je teď u nás nějak zima) a stejně mi to poblikávalo
při neutrálu,bylo vidět jak světlo zasláblo :(

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/