fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 zář 2015 01:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj,

moje sikovna zena dneska jela autem a po cca 2km ji chciplo auto. Pak jiz neslo nastartovat. Zajimave je, ze jsem auto roztlacil a pak s nim najel jeste pres 5km bez problemu - zadne chcipnuti (ke tchanovi pro druhe auto a domu). Bohuzel se mi z ni nepodarilo dostat, zda-li treba zkousela za jizdy nastartovat ci co vlastne delala popr. jak to presne probihalo (amnezie ve spravny okamzik :D)

Starter se netoci, pri prvnich pokusech, jako by se ozyvalo jiskreni namisto cvakani. Aktualne starter cvaka, u toho blika kontrolka ABS (popr. i lampicka, pokud je zapnuta) a po pusteni klicku ze startovaci polohy sviti chvili ABS a ESP (nevim jestli to ma nejaky vyznam).

Z toho co me napada, tak bud baterka kaput (ale nastartovat slo manzelce bez problemu, na druhou stranu blikajici kontrolky a lampicka by na to ukazovaly) anebo nekde spatny kontakt (coz by vypovidalo o tom, ze ji najednou prestal fungovat motor - ale proc pak naskocil roztlacenim bez problemu a jeste neco ujel?).

V kazdem pripade uvitam rady jak identifikovat problem (aktualne jsou me moznosti pouze pred barakem na sidlisti :( )

Jedna se o benzin, MK3, r.v. 2005

Diky

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 zář 2015 06:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
skontrolovat ukostření motoru, připojení startéru a dotažení kontaktů na baterce

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 zář 2015 20:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj, tak jsem jako prvni zkusil zmerit pokles napeti pri startu a ouha, napeti bylo nekde kolem 9,9V a stabilni (mereno digitalni multimetrem, takze nepoznam nejake vykyvy). Pokud si dobre pamatuji, tak minimalni napeti na Pb baterce by melo byt 10,5V. Takze je mozne, ze za to vse muze baterka (tak pred 3mi tydny dostala zabrat tim, ze jsem nezhasl svetla). Baterku zkusim poradne dobit (otazka jak moc to pomuze, protoze klidove napeti bylo nekde kolem 12,8V), pripadne nastartovat pres startovaci kabely.

Aktualne stejne pod auto nevlezu (nemam ho jak zvednout). Ukostreni motoru jsem zatim nestihl zkontrolovat, protoze nez jsem se dostal domu, tak uz byla tma.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 zář 2015 21:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
I tak bych skontroloval ty kontakty. Takový přechodový odpor umí nadělat pěknou paseku.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 zář 2015 15:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Krátkodobý pokles napětí při startování na 9,x V je normální.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 zář 2015 22:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tak jsem to dneska zkusil pres ty kabely a zadna zmena. Takze o vikendu to zvednu a zkouknu ukostreni a v nejhorsim rozeberu starter.

Jinak jsem zkousel na kamosove fieste a merak mi pri startovani na chvili sel az na 8,xV (bohuzel jsem nezaregistroval kolik tam byla ta desetina).

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 zář 2015 07:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak mi to spíš připadne jako závada startéru (pokud je tedy kabeláž k němu OK?).
Vyjede do záběru, ale netočí.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 zář 2015 21:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tak dneska jsem se premistil k rodicum a konecne mel moznost se na to poradne podivat. K tomu starteru je neskutecne spatny pristup a to jak ze spodu, tak z vrchu :( Bohuzel zacalo prset a tak jsem to musel zabalit.

Zatim se mi podarilo zjistit, ze ukostreni vypada v poradku, civka kotvu pritahuje (to je to cvakani). Takze to vypada na motor anebo kontakt co motor spina (otazka je, proc to cvaka kontinualne, ne jenom jednou). V kazdem pripade bude muset starter ven a diagnostikovat.

Ma nekdo z Vas radu jak nejjednoduseji ten starter sundat (ten pristup je tam fakt na prd)? Co jsem zjistil, tak u pastorku jsou 2 sroubky a treti je na plasti motorku. Taky uvitam radu na co dat pozor.

Diky

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2015 13:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tak jsem dopoledne vytahl starter a nestacil jsem se divit - byl uplne rozsypany kolektor:

Obrázek

Tusite, zda-li se to da repasovat/opravit?

Rikam si co mohlo byt duvodem a napada me, ze se mozna kotva nevratila po nastartovani (bylo by to vubec slyset ze se toci i starter?) a jak se starter rozsypal, tak mohlo dojit nekde ke zkratu a proto ji motor zhasnul. Druha moznost je, ze jak ji to chciplo, tak se snazila se zarazenou rychlosti za jizdy startovat.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2015 17:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Nevím, podle konkrétního typu spíš koupit za pár stovek použitý jiný.

Pro inspiraci
http://bazar.automedik.cz/ford/mondeo?o ... o=setOrder
http://www.iautodily.cz/find.php?cz=For ... 0&ka=&pka=
http://www.sbazar.cz/hledej/start%C3%A9r%20mondeo

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2015 21:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
No tak ta cena na tom bazar.automedik.cz je uplne luxusni - jedina nevyhoda je ta cekacka. Predpokladam, ze mas s nima dobrou zkusenost. Jeste jsem uvazoval o tom koupit dily a opravit si to sam, ale na nejakych 700 se v tomto pripade nemam sanci dostat (rotor, uhliky, vicko, .... a kdo vi co jeste).

Jinak po tom co jsem rozebral starter tak jsem zjistil, ze moje teorie ze se nevratila kotva je hovadina, protoze pastorek je na spc lozisku (tipuji, ze se tomu rika volnobezka) a tak ta by si rotaci ze strany setrvacniku mela poradit.

Jinak velke diky za rady ;)

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2015 08:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ne, zkušenost nemám, bylo to jen pro ilustraci cenové hladiny.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2015 22:00 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Pred nejakou dobou jsem taky pokukoval po dilech na http://bazar.automedik.cz a myslim, ze je to jen zprostredkovani nakupu z polskeho http://allegro.pl Tomu by odpovidala i ta cekacka. Tak je otazka jestli si to neobjednat primo. Napr. http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0-16v-00-07r-rozrusznik-oryginal-i5663032801.html

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 01:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tak jsem nakonec kvuli casove tisni zvolil reseni za cca 900 Kc bez DPH. Kamarad mi poradil web http://www.autoelektrika.cz/ a tam meli rotor za 700 Kc a drzak uhliku za 209 Kc (bez DPH po sleve pres 30%). Jedine co jsem nesehnal, tak je (netusim kde jsem o nej prisel) odvodnovaci ventil, ci jak se tomu rika (takova gumova tycka s dirkou). Netusite kde to sehnat? Prozatim jsem na to pouzil gumovou ucpavku do ktere jsem vrtnul dirku.

Vim, ze z toho polskeho aukra by to bylo mnohem levnejsi, ale ve stredu nutne potrebuji funkcni auto :(

Starter uz mam poskladany a funkcni a zitra to zajedu namontovat do auta.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 10:21 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Mrkni jestli to co hledas nema tady svoje cislo dilu, pak bys to koupil normalne u Forda. Jinak asi jedine sehnat levnej starsi starter a vzit si to z nej :?:

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 13:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Bohuzel to na tom schematku neni. V kazdem pripade diky za tip na katalog (neco takoveho mi chybelo).

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 22:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tak starter u z mam z5 v aute a zase se radim mezi spokojene ridice - diky za Vase rady ;-)

Jinak ten odvodnovaci bazmek jsem nakonec nasel, ale ta cast co to drzi ve statoru byla uplne rozpadla, takze je nepouzitelny - tusi nekdo proc to ma takovy zajimavy tvar (tycinka cca 2 cm dlouha s dirkou na konci)? Jde mi o to, jestli moje reseni gumovou ucpavkou s vrnutou 1mm dirkou je mozne brat jako reseni anebo jako docasne reseni.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 zář 2015 07:56 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Řekl bych, že je to superspešlhypermega tvar navržený kompjůtrem, aby to fungovalo jako malý zásobníček a dírkou vykapalo ven. Ale hlavu bych si z toho nedělal, špunt s dírkou poslouží stejně.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz