fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 12 kvě 2024 18:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 08:35 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
no já s tím mám zkušenost, že to většinou tak je, proto na to upozornuji....spotřeba bude u 2.0 určitě větší, samozřejmě jde hlavně o nohu, ale nejde řici je jedno co máš za motor...a sierus tady spotřebu řeší, proto na to upozornuji a cena 60.000 za 10 let staré auto s obsahem 2.0? Jo máš pravdu je to málo, alůe ber to jako to, co bych za to dal já. Jsou totiž dva extrémy které člověk může říct zodpovědně, až když auto vidí, tohle konkrétní auto může mít cenu 40 ale taky 100 prostě záleží na stavu, když to bude auto ve stavu, co mám třeba já, tak bych za něj klído dal 100...proto říkám že obecně focus z tohoto roku s tímto motorem v průměrném stavu má cenu 60.000....pravda třeba když jsme sháněl viděl jsme v praze dotažený focus 2001 ještě před FL 1.8 kombi auto krásný cena 115000 a jediná chyba byla koroze....taky jsme měl zájem o 2.0 rok 2001 za 97000 v praze auto průměrné...bylo to cca březen 2009 tak jestli si z toho lze udělat obrázek...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 09:20 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Rozdíl motoru 1,8 a2,0 se musí brát ve dvou pohledech. Nehledě na zkutečnost že ten 2,0 bývá méně honěný než ta 1,8.
První pohled je ten, že když pojedou každý samostatně svým tempem, tak dle nohy se dostanete na přibližně stejnou spotřebu, ale s menší odchylkou průměrné rychlosti ve prospěch 2,0L.
Druhý pohled je ten, že když pojedou spolu a 1,8 se bude držet 2,0 , tak již ta 1,8 si papne o něco více, aby držela krok. V opačném případě, že se budu držet s 2,0 za prdelí 1,8, tak bude spotřeba na stejné úrovni, možná i o něco menší u dvoulitru.
Co se týče ceny, tak ta je uměle u 2,0 držena níže než u 1,8 a 1,6, protože vyslovení motorizace s 2,0 motorem , ten musí žrát i trávu kolem cesty, což není pravda.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 10:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
myslím že spotřeba ve městě se prostě podle objemu motoru počítat musí, mimo město je to již hodně o noze, ale je blbost říkat že 2.0 bude ve většině případů žrát méně, to je kravina uvědom si, že to není mondeo které má jiný motor a mondeo je o cca 150-200kg těžší a 1.8 s ním má tudíž moc práce proto může ta spotřeba u 2.0 mondea být ve prospěch 2.0 nikoliv u focusu kde 1.8 na váhu auta jede velmi pěkně a nevěřím že bys s mondeem mi ujel nebo mě předjel, pojede to stejně...jediné plus ve prospěch akcelerace mondea jsou jeho kratší převody, což je ale na dálnici mínus a spotřebu to zvedne! Ohledně převodovek do focusu 2.0 se dávala standardně s delšími převodu, ale pro výbavu trend měla kratší převody u 1.6 a 2.0. Verze auta pro itálíí by měla mít ve všech 2.0 kratší převody...obecně co jsem zatím všude vyčetl je zetec 2.0 o dost žravější než 1.8, ale mám to jen vyčtené z diskuzí, ohledně udávaných spotřeb město/mimo město kombinace vychází 1.8 spotřebou blíže k 1.6 než k 2.0....Ale nelze tady říkat že čím silnější motor tím ním žere, ano to platí možná u malých objěmů ale né u 1.6 a výše....i u mondea ta 1.8 bude žrát méně, jediný případ kdy to bude ve prospěch 2.0 bude při využívání maxima z motoru a to z nás nikdo takhle nejezdí...podívejte se třeba na tipcars kde nějaká mrdka daewoo 1.2 jela při jízdě co to jde za 12lůitrů a benzinový bmw 2.0 jelo za snad 9, ale když člověk POJEDE na spotřebu tak NIKDY nepojedeš s větším objemem za méně. Viz můj escort s automatem, který obecně žere hodně jak 1.6 tak navíc automat k tomu, když člověk jede opravdu na spotřebu tak jedu za 7.5litru i příměstský provoz (nikoliv město) jinak ve městě ale 9-10l a to jetdím opravdu lehce, tak asi tak no...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 10:13 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
ještě dodatek k "mýtu 2.0" myslím že je to hlavně pojištěním a nikoliv obecným názorem že 2.0 žere trávu kolem cesty, spíš lidi odradí výše pojistky...ale uznávám že mondeo 1.8 je akorát k vzteku protože nepojede lépe než 1.6 esco, taky je to takový malý autobus no :-) Ten 2.0 k mondeu kombi je akorát určitě, k focusu ta 1.8 sedí stejně tak dobře...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 10:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2007 20:22
Příspěvky: 2376
Bydliště: Prague
carPWR:kolik platis povinny?v necem mas pravdu ale v necem musim souhlasit s baluem..vim o cem mluvi a vyuzivat potencial motoru je dobry to pouzivam dost casto protoze proc si jinak kupovat 2.0 a jezdit jako tatar? :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 18:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to jenda: já ti to neberu, jen se snažím dát trochu objektivní názor protože balu prostě koupil mondeo předtim se svezl s 1.8 mondeem to mu nejelo tak ted haní všechny 1,8....a já se taky rád svezu, nejezdím na spotřebu a původně jsme uvažoval také o 2.0 mondeu, protože mě ale zklamalo ve více věcech logicky jsem šel do focusu, který s 1.8 nepojede o poznání hůře...proto to tady rozvádím jinak at si každý koupí co chce, ale neříkejte mi tu chlapi že máte focus 2.0 jako super žihadlo, to jsme měli jít do bmw

Já se tu jen snažím řící, ano focus 2.0 už naporcuje lecos ale nehante tu focus 1.8 že je to dětské strkadlo, s mondeem 2.0 je srovnatelný zato focus 2.0 už mondeo strčí do kapsy.

Data: mondeo kombi 0-100 10,2s max 205kmh, focus 1.8 kombi 0-100 10,6s max 198kmh, focus kombi 2.0 0-100 9,2s max 201kmh.

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 19:16 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
carPWR: já psal vyjímečně o motorech ve Focusu, nebyla žádná zmínka o mondeu, jen to přirovnání trávy kolem cesty bylo všeobecně . Prostě to beru tak , že rozdílné chování u 1,6 a 1,8 je přibližně stejné jako u 1,8 a 2,0 :-D
Ps: omlouvám se že to špatně vyznělo ,ale já jsem to psal jako že já jedu v tom focusu a asi to vyznělo že já v mondeu

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2009 19:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
carPWR. už si konečně rozumíme, že jsme trochu oba o voze a koze. :-D :-D :-D tak že omluva za nedorozumění. :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 čer 2009 07:11 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to balu: to máš pravdu, že porovnání výkonu a toč. momentu jsou motory 1.6/1.8/2.0ve focusu "rovnoměrně odstupnované" tj. 100/115/130 koní a 145/160/178 Nm. Ale třeba když srovnáváme spotřebu tak pokud si to dobře pamatuji, tak ta 1.8 nebyla ve středu mezi 1.6 a 2.0 ale blíže k 1.6, tj. tuším že spotřeba proti 1.6 vyšší mimo město o 0,7, a proti 2.0 nižší o 1,0litru. maximálka je u 1.6 185 u 1.8 198 u 2.0 201 (vše kombi), takže opět je 1.8 naopak blíže výkonově k 2.0. Prostě myslím, že 1.8 je dobře postavený motor, je jediný z této trojice dlouhozdvihový takže příjemně jede odspodu což ocenuji a proto se mi zdá jako nejlepší volba z celkového pohledu ze všech stran prostě. I když člověk přešte třeba test v autocaru, tak je 1.8 v mondeu I a focusu hodnocena jako nejlepší volba no....

Samozřejmě, když se člověk podívá do bodoucnosti jako já si řekne, co koupit po focusu, abych byl autem opět trochu překvapený jak jede? A nastává zajímavá situace, že jediné auto, co pojede o poznání lépe je focus II 2.0 a nic jiného snad kromě mondea 2.2TDCi 175k a pak jen ST a RS verze focusu nebo mondea a to je docela zklamání, že už za chvíli už nebude co silnějšího s normálním motorem koupit....

Tak a ted už slibuji, že nebudu bájit na téma focus 1.8 je hvězda přísahám :-)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 čer 2009 18:45 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Já jsem nejprve chtěl foccuse kombajna s 1,8, ale nebyl k sehnání ve II řadě, samá 1,6. Tak že půjdu do kombajnu mondea s 1,8 i za podstatně nižší cenu než foccus. Tak jsme do něho vpluli celá rodina a provedli zkušební jízdu 1,8 kombajn mondeo. Po pár metrech jsem prohlásil , že ta moje 1,6 esco ze kterým jsme na zkušební jízdu dojel tahne i zrychluje lépe než to mondeo. Tak jsem se zapřisáhl, že míň jak 2,0 L nechci, a nelituji, protože se počítalo s využitím plně loženého auta včetně kufru a tá 1,8 by dosti funěla pod kopcem. Po odmontování klapek se dokonce zvýšil o hodně zátah od spodku. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 čer 2009 21:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já když sháněl Focuse(nechat přitáhnout), chtěl jsem určitě benzín(bez kompromisu), hatchback(v nouzi kombi) a pak nejraději motor 1.6, ta se mi na moje běžné jezdění zdála pro hatchback ideální, když nejezdím dálnice a pořád naloženej, je to povedenej a hodně rozšířenej motor.
Bohužel na výběr tehdy bylo dlouhodobě prd, 1.6 málo a vždy zmizely nebo byly ve špatným stavu či naopak pěkný kousky za ranec, 1.8 bohužel vůbec žádný. Pak se naskytnul tenhle 2.0 Ghia, dobrý stav, odpovídající cena, tak jsem ho vzal, i když jsem z toho měl strach. S odstupem času ale nelituju(nebo ne moc), samozřejmě 1.6(1.8 ) by jezdila za míň a pojistka by byla nižší. Focus s 1.6 nejede vůbec špatně, s 2.0 jede výborně, takže s 1.8 podle mě(nejel jsem s ním) rozhodně nebude lenoch ani omylem.
Každopádně 2.0 táhne od nízkých otáček pěkně, nemusí se vůbec točit(dá se řadit ve 2500), ovšem nechá se když je potřeba(samozřejmě ne jako 1.6), ovšem slušela by mu delší převodovka(nechápu, proč zrovna u Focusu 2.0 je většinou krátká převodovka, třeba v těžším Mondeu 2.0 byla dlouhá). Ovšem na druhé straně krátká převodovka s 2.0 znamená docela pěkné svezení. Mnohem méně proti 1.6 je znát počet lidí v autě, zapnutí klimatizace prakticky neznatelné(žádná krize třeba v 5 lidech s klimou).
Spotřeba u mě je tak 9-9,5l(horní údaj v zimě, někdy možná o nějakou decku víc - moc to nesleduju a nezapisuju, výpočty cca sedí s palubákem): většina město(i zácpy), kombinace s okreskama. Hlavně po městě se dá něco ušetřit lehčí nohou(to moc neumím, nebo ne dlouhodobě).
carPWR: jak jsi psal o sedačkách ve Focusu, jak jsou skvělé oproti Escortu - tak já mám opačný názor, ve Focusu sedačky ošidili až hrůza. Ne že by v nich bolely záda apod., ale prostě v Escortu(srovnávám můj Focus Ghia s mým Escortem Ghia) byly parádní a hlavně s pěkným bočním vedením, o tom si ve Focusu můžu nechat zdát.
Ale pozor na jednu věc - 1.8 a 2.0(jsou si velmi podobné) velmi často trpí nestabilitou otáček(jak typické pro Ford), konkrétně pomalé padání a jejich držení(nebo "vyjíždění") hlavně při řazení, problém často bez řešení. 1.6 tím netrpí, nebo velmi vyjímečně.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 črc 2009 08:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to MV: ty sedačky se mi nezdají, já srovnávám escort CLX 1997 s focusem 2003 a sedačky určitě lepší ve focusu, možná je to dáno rozdílnou velikostí našich postav, já jsem malý a v sedačkách escortu se ztrácím a pro mě nemají žádné boční vedení, ve focusu pravý opak, pravda je, že někde v časopisech psali, že sedačky focusu jsou pro mohutné postavy nevhodné, že se do nich nejde vejít?? možná toto by bylo vysvětlení?

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 črc 2009 17:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Měřím 182cm a váha kolem 76-78kg, takže bych řekl normální výška i váha. Jak píšeš "mohutnou postavu" si představuju jinak. Teď jsem porovnával auta vedle sebe a rozdíl sedaček už je znát na pohled, prostě v escortu padne sedačka jako ulitá, jasně definované boční vedení jak sedák, tak opěradlo. Oproti tomu ve focusu sedák nemá skoro žádný boční vedení(je velmi nevýrazné, skoro bez významu) a i opěradlo s bočním vedením žádná sláva, kombinace obojího nedává dobrý pocit bočního vedení. Vzhledem k možnostem podvozku focusu bych čekal, že sedačky v zatáčkách podrží, což se skoro neděje. Navíc je to Ghia, ale mám dojem, že sedačky jsou stejný od základu až do Ghia, až ST, RS má lepší. Prostě Ford zde také šetřil.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 črc 2009 12:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
MV píše:
Měřím 182cm a váha kolem 76-78kg, takže bych řekl normální výška i váha. Jak píšeš "mohutnou postavu" si představuju jinak. Teď jsem porovnával auta vedle sebe a rozdíl sedaček už je znát na pohled, prostě v escortu padne sedačka jako ulitá, jasně definované boční vedení jak sedák, tak opěradlo. Oproti tomu ve focusu sedák nemá skoro žádný boční vedení(je velmi nevýrazné, skoro bez významu) a i opěradlo s bočním vedením žádná sláva, kombinace obojího nedává dobrý pocit bočního vedení. Vzhledem k možnostem podvozku focusu bych čekal, že sedačky v zatáčkách podrží, což se skoro neděje. Navíc je to Ghia, ale mám dojem, že sedačky jsou stejný od základu až do Ghia, až ST, RS má lepší. Prostě Ford zde také šetřil.


Tak u sedacek v mk7 je jasny akorat to,ze zadny bocni vedeni nemaj.... :-D

jo a ps:tvoje vyska normalni je,ale vaha,o tom si nech zdat.. jsi hubenej! :-D

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2009 19:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Aha, takže Ford ošidil sedačky už od Escortů Mk7(nebo Mk6? - to nevím, neviděl jsem jaký jsou sedačky v lepší výbavě).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz