fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=93&t=53042
Stránka 1 z 1

Autor:  jirivyletel [ 17 pro 2012 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

Zdravím, potřebuji poradit co mám dělat s topením, když na ovládacím panelu fouká jen na nejvyšší nastavenej stupeň a to ještě studeně či lehce vlažně. Teplý vzduch funí až po půlhodině jízdy což je poněkud nanic. Je to v topení jakože v nějaký klapce nebo termostatu nebo dá se to odvzdušnit??? jestli ano jak a co s tím protože už mě to vážně štve. Děkuji za odpo :)

Autor:  skaldal [ 17 pro 2012 17:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

Tak za prvé je potřeba napsat, jestli se jedná o manuální nebo digitální ovládání. Co se týče problému foukání pouze na nejvyšší stupeň, tak to bývá špatný předřadný odpor topení, a co se týká problému teplého vzduchu, je potřeba více informací. To ti fouká studený vzduch i když je motor ohřátý? Nebo je to spíš problém nefunkčního bufíku, nebo stále otevřeného termostatu, že se ani ten motor neohřeje? To by pak bylo jasné, že nemůže foukat teplý vzduch. :-D

Autor:  jirivyletel [ 17 pro 2012 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

No, je to manuál. To auto není moje, je to kamarádky a oba o tom víme kulový. Takže děkuji za ochotu pomoci. Např. vůbec nevím, že to má nějakej bufík :D Za další, jak je obtížné nebo co a kde to obnáší zjistit, jestli je to tím anebo termostatem. Jsem v tomto opravdu nepoužitelnej. Díky za přínosnou odpověď.

Autor:  Wizzy [ 18 pro 2012 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

Tak směrodatný je ukazatel teploty chladící kapaliny. Pokud po obvyklé dávce kilometrů (u nafty i dvacet) nevystoupá na provozní teplotu (doprostřed), nejspíš bude chyba v termostatu..může v tom být i trochu chyták, bo tyhle nafťáci mívají dva..na stopro bude vědět Skalda.
Pokud ano, ale auto přesto netopí, bude problém jinde, někde v ovládání topen..může být i zacpaný radiátor..
Bufík je nezávislé topení, právě aby cestující nedrkotali zimou, než se zahřeje dieselový motor..někdy mu to trvá opravdu dlouho. A bufík v autě může být nebo nemusí, většinou to byla příplatková výbava.

Autor:  jirivyletel [ 18 pro 2012 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

Právě že ukazatel teploty je mrtvej, pohne se až za hodně dlouho, třeba až za 50 km a to ještě ne na střed. Takže asi ten termostat. A to že na ovladacím panelu zapíná jen na nejvyšším stupni, to by mohlo být těma odporama předřadnejma plus ještě může být zanešenej radiátor. Tak to je pěkný. Je hodně komplikovaný to vše spravit, vyměnit, vyčistit?? A kolik asi ten termostat stojí?? A odpory??? Díky za radu chlapi. Je to blázinec :?

Autor:  skaldal [ 18 pro 2012 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

Wizzy: Abych to upřesnil, neměl jsem napsat bufík, ale přesněji přihřívač chladícího okruhu, protože Galaxy (Sharan, Alhambra) mají problém s tím, že motor TDI se ve velkých mrazech jízdou ani na provozní teplotu neohřeje, proto tam montovali cca od roku 1997 příhřev motoru, je to vlastně bufík, který bez dodatečných úprav nefunguje nezávisle, ale po nastartování motoru při venkovních teplotách nižších než 5 stupňů u Galaxy do r.v. 2000 respektive 10 stupňů u Galaxy od r.v. 2000 se spustí a ohřívá chladící kapalinu, aby pomohl motoru, který to sám nezvládá. Mě např. teď nefunguje, takže se mi motor na provozní teplotu ohřeje až třeba po těch 20km, ale to musí člověk trochu jet. Když jedu v klidu, tak se ani neohřeje a jedu třeba na 70 stupňů.

Jelikož jsme se ale konečně dozvěděli, že ručička tepoloměru ukazuje studený motor, tak je jasné, že to ani topit nemůže, protože buď je stále otevřený termostat, nebo tam ani není. Že by tam byly termostaty dva, o tom nic nevím, ale co si pamatuju když jsem měl Galaxy 1998 TDI 81kW, tak jsem ho měnil někde dole u vodní pumpy, myslím, že jsem musel sundat servočerpadlo a možná i klimakompresor, nebo alternátor, už nevím. Každopádně to tam mají dost blbě řešený, protože odpojíš přírubu a vytáhneš termostat a veškerá kapalina ti nateče do rukávu. :-D

Každopádně se určitě všechno dočteš zde: http://www.ford-galaxy.cz a nebo zde: http://www.vw-club.cz/viewforum.php?f=50

Autor:  jirivyletel [ 19 pro 2012 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Galaxy 1.9 Tdi 66 kW 1998

Díky moc gentlemani :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/