Wizzy: Abych to upřesnil, neměl jsem napsat bufík, ale přesněji přihřívač chladícího okruhu, protože Galaxy (Sharan, Alhambra) mají problém s tím, že motor TDI se ve velkých mrazech jízdou ani na provozní teplotu neohřeje, proto tam montovali cca od roku 1997 příhřev motoru, je to vlastně bufík, který bez dodatečných úprav nefunguje nezávisle, ale po nastartování motoru při venkovních teplotách nižších než 5 stupňů u Galaxy do r.v. 2000 respektive 10 stupňů u Galaxy od r.v. 2000 se spustí a ohřívá chladící kapalinu, aby pomohl motoru, který to sám nezvládá. Mě např. teď nefunguje, takže se mi motor na provozní teplotu ohřeje až třeba po těch 20km, ale to musí člověk trochu jet. Když jedu v klidu, tak se ani neohřeje a jedu třeba na 70 stupňů.
Jelikož jsme se ale konečně dozvěděli, že ručička tepoloměru ukazuje studený motor, tak je jasné, že to ani topit nemůže, protože buď je stále otevřený termostat, nebo tam ani není. Že by tam byly termostaty dva, o tom nic nevím, ale co si pamatuju když jsem měl Galaxy 1998 TDI 81kW, tak jsem ho měnil někde dole u vodní pumpy, myslím, že jsem musel sundat servočerpadlo a možná i klimakompresor, nebo alternátor, už nevím. Každopádně to tam mají dost blbě řešený, protože odpojíš přírubu a vytáhneš termostat a veškerá kapalina ti nateče do rukávu.
Každopádně se určitě všechno dočteš zde:
http://www.ford-galaxy.cz a nebo zde:
http://www.vw-club.cz/viewforum.php?f=50
_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.euFord Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje