balu píše:
Dva stejné motory nejsou nikdy stejné vzhledem krouťáku a otáček. Vše záleží co načte ŘJ a jakým způsobem se zajede prvních 10 tisíc km. Když se bude zabíhat kolem 2000- 3000 ot/min. motor tahá od spodu , ale při vyšších otáčkách rapidně ztrácí na výkonu. Proto s takovým motorem jet přez 160km /hod je nedosažitelná rychlost, max z kopce. Ten se pak musí nějakých pár tisíc km honit stále ve vyšších točkách , aby změnil své chování, a naučil se točit. Mě to dělalo taky po nějakém strýci z dojču, ale naučil jsem ho. Nyní má zátah od 3000 - 4500ot jako bejk. Do 3000ot. je to jen na udržování rychlosti bez akcelerace, to mě předjede i 120ka.
Toto může potvrdit i LeMans, který s Ferdou na letišti jel. A to tam mám obutý vyšší gumy, což dělají těžší převod. Z dvanácti aut na sprintech šestý, mít tam menší gumy, tak pohoním i 1.8
Vše záleží na stavu motoru, načtení ŘJ, výfuku, a stavu čidel, proto každý motor má zátah od jiných otáček. Nejlépe se to zjistí když na dvojku lehounce přidám, tak aby auto pomalinku zrychlovalo. Nepřidávat plyn , držet ve stejné poloze, najednou při dosažení určitých otáček jako bych něco zapnul, motor změní ostřejší zvuk. A toto jsou otáčky počátku největšího zátahu motoru. Mně to dělá na 3100ot/min, motor jen lehtám , cítím jak lehounce se točí , bez tuhého převalování v nízkých otáčkách. Každý si musí uvědomit, že pomalá jízda na malé otáčky sice sníží spotřebu beneli, ale urychluje opotřebení mechanických dílů . Co ušetříte na spotřebě, trojnásobně zaplatíte na náhradních dílech. Prostě tento motor chce své, a musíme se smířit, že se spotřebou se budme plácat kolem osmičky, ale na druhé straně to vynahradí svezení.
takove extremy zase mezi motory nejsou, pokud te do 3000ot predjede 120ka, tak mas neco v neporadku. jedine, snad v pripade, ze bys treba jel 80 na petku a 120ka na trojku, tak to asi jo, ale to bysme srovnavali jabka s hruskama.
ze by ses s 1,6kou moh rovnat s 1,8kou, tak to ani nahodou. prevody jsou stejny, takze ten rozdil tam bude sakra znat, pokud motory budou v poradku. rozdil 19kW uz je moc.
jinak abysme se vratili k tematu, jezdil jsem hodne jen okresky a vesnice, vse vetsinou s lehkou nohou a za rovnych 6. to je docela parada. zpatky do praglu dalnice kolem 140km/h a 7,2.