fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 25 pro 2024 04:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 11:18 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
a sakra..to sem si nevšim že je to do 95ky. Tak můj tip je že to moc dloucho nerozchodí. Motor je stavěný na tlustší film a vyšší HTHS viskozitu. Bude v tom mlátit jak v sekačce dokud to neumře....

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 11:21 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...a hlavně ten motor už má nejlepší léta svého života za sebou. No uvidíme. Zatím to ještě jezdí.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 11:33 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
já se do escorta 1.8d 96ky bojím dát kvůli viskozitě i 5w30ku která má a3/b3. A1/B1 bych si netroufl - leda bych se toho fakt chtěl rychle zbavit (myslím přidřít ne prodat)

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 11:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...a to já bych ho tam klidně dal (5W30 A3/B3), kdybych měl nějaký levný zdroj. Problém je v tom, že je to Longlife a tudíž je velmi drahý, přičemž se jeho vlastností v tomhle motoru nevyužije.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 12:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
A1/B1- je ojel určený pro benzínové a naftové motory používající nízkoviskozní olej s nízkým třením a HTHS 2,6 až 3,5 mPa.s.Nemusí být vhodný pro některé motory.
Rači bych s tímhle neexperimentoval a pokud někdo chce mermomocí experimentovat ať třeba zkusí olej s pevnýma částicema (MoS2).SUpr věc

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 13:04 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
máte někdo praktické zkušenosti MoS2? Chování motoru atd....

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 14:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
jj.je to sulfit modlibeničity který je přidaný v oleji jako pevné mazivo které bez problému prochází olejovým filtrem.Supr při zimních startech.Vhodný do starších aut díky tomu že utěsňuje malé nerovnosti

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 14:48 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
objasni mi nějak ty zimní starty.....viskozita je na zimu jasná ale ten sulfid molibdenu mi na zimu nějak nedává jasnou odpověď?

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 14:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Pedros píše:
a sakra..to sem si nevšim že je to do 95ky. Tak můj tip je že to moc dloucho nerozchodí. Motor je stavěný na tlustší film a vyšší HTHS viskozitu. Bude v tom mlátit jak v sekačce dokud to neumře....


No osobně bych to do toho auta taky nedal, ale znám borce co v Sirce TD někdy z roku 91-92 jezdil na 5W30 A1/B1 několik let a pochvaloval si to. Takže je klidně možné že ten motor v Mondeu ho schroupne bez problémů a umře tehdy kdy by umřel třeba i s 10W40.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 15:00 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
právě že si myslím že nezmákne najet to co s a3/b3 protože se ten film sem tam škubne a škrábne se to o sebe. Ne furt ale sem tam jo.... a to bude ono - dokud to neumře.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 15:46 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Tak když to tady tak pročítám,tak ve mě začíná hlodat pochybnost jestli jsem do svého stařečka nenalil olej,který mu né že neublíží,ale spíše uškodí.Jezdil jsem na 10W40 (globaoil) a teď jsem tam dal 5W30 (Texaco Havoline Energy).
S 10W40 to olej nežralo vůbec a 5W30 taky zatím v pohodě.Najeto cca 1tis.Starty v pohodě,lépe jede,je tišší.
Jo a jezdím s ním do práce tak 10km.Proto ta 5W30ka.
Tak jak udělal jsem dobře,nebo né?

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 18:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Pedros píše:
objasni mi nějak ty zimní starty.....viskozita je na zimu jasná ale ten sulfid molibdenu mi na zimu nějak nedává jasnou odpověď?

neztéká

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 06:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Jiří:

Udělal jsi dobře, ten olej je předesanej pro benzíny od nepaměti, pro diesely až od r.v. 1998.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 07:19 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
To Jiří:

Udělal jsi dobře, ten olej je předesanej pro benzíny od nepaměti, pro diesely až od r.v. 1998.


No od nepaměti ne když norma A1/B1 vznikla tuším v roce 1996.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 07:36 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Tudíž benzín z r.92 z oleje A1/B1 taky nebude zrovna nadšenej...nehledě ke stáří a vůlím tím vzniklým.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 08:19 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Ale jo, bude rád. Dřív byl předepsanej olej 10W30, který měl obdobné vlastnosti.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 14:12 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Tak zjišťuji,že názory jsou různé a až čas ukáže jestli to byla dobrá volba.
A jestli né tak se nic hrozného neděje však už má své roky :lol:
Zatím se zdá,že to je lepší jak jsem psal výše,ale uvidíme. 8)

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 14:19 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Charlie píše:
Pedros píše:
objasni mi nějak ty zimní starty.....viskozita je na zimu jasná ale ten sulfid molibdenu mi na zimu nějak nedává jasnou odpověď?

neztéká


že neztéká je dobře pro mazání rozvodů a všecho kam se to dlouho dostává ale na odpory má vliv viskozita ne? Tudíž 10w40 i když s molybdenem nebude tak dobře startovat jako 5w40 bez - pokud máš opačnou zkušenost tak sem s ní

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 16:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2005 18:07
Příspěvky: 203
Bydliště: Liberec
Trochu me prekvapuje, jak hodne resite tyhle oleje. Ja do Escorta leju polosyntetiku Paramo 10W40, ktera v podnikove prodejne v Pardubicich vychazi na cca 100Kc/litr) a nikdy jsem nemel s cimkoliv problem. Menim po necelych 15ti tis.km, ted to bude tusim ma pata vymena.

V cem bych si pomohl lepsim olejem za vice nez dvojnasobnou cenu? Problemy s nicim kolem motoru nemam a krom standardni vymeny svicek jsem na nej nemusel sahnout. (Samozrejme nepocitam jine opravy, ale ty s motorem / olejem nesouvisi). Nejsou to tedy vyhozene penize?

Jinak auto pouzivam den co den a to jak na kratke presuny do prace tak sluzebni cesty a dovolene.
Co se tyce startovani v zime, tak jsem mel problem akorat jednou, kdyz odesel starter - to ovsem nebylo dlouhym startovanim, kapala do nej voda, ktera kondenzovala na klimatizaci.

_________________
Focus combi I, 1.6 16V Zetec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2007 19:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Pedros píše:
Charlie píše:
Pedros píše:
objasni mi nějak ty zimní starty.....viskozita je na zimu jasná ale ten sulfid molibdenu mi na zimu nějak nedává jasnou odpověď?

neztéká


že neztéká je dobře pro mazání rozvodů a všecho kam se to dlouho dostává ale na odpory má vliv viskozita ne? Tudíž 10w40 i když s molybdenem nebude tak dobře startovat jako 5w40 bez - pokud máš opačnou zkušenost tak sem s ní


MoS2-Jsou pevné částice které částěčně zůstávají na stěnách válce.A když startuješ v zimě tak motor trpí tím že se chvilku nemaže tak jak má.A proto ho domazává te sulfid.Jinak zkušenosti z ním jsou suprový.

Nemyslel sem odpor oleje při nizkých teplotách

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz