fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 19:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2005 17:55 
Offline
Forďák

Registrován: 22 zář 2004 16:30
Příspěvky: 97
Bydliště: Jihlava
V etzoldovi na strane 89 mas primo hodnoty v kohm k různé teplotě.

_________________
Ford Focus 1,8TDdi 2001 Dříve-Ford escort 1.6 16v,94 s motorem 1,816v 130HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2005 18:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Klob pokud pominu řidičovu nohu, tak na spotřebu má vliv :
lambda sonda - prověření na osciloskopu, indiktátor olambda sondy nebo zajet na emise
čidlo teploty vody - termistor, takže stačí změřit odpor
čidlo teploty vzduchu - termistor, takže stačí změřit odpor
MAF (průtok vzduchu) - dají se změřit volty, ale zda funguje nebo nefunguje přesně nevím
Senzor škrtící klapky - proměření odporové dráhy

Informace z těchto čidel používá řídící jednotka a podle programu nastavuje bohatost směsi a řídí dobu otevření vstřiku.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 bře 2005 11:14 
Dik, jestli bude teď trochu lepší počasí tak zkusim ty čidla proměřit.

Jinak dneska jsem jel tak 15km (než jsem vyjel tak motor šel dobrejch 5 min na volnoběh) asi po 2 km bylo znát že se ručička začíná hýbat, při cca 4-5 km začala opouštět bílé pole prakticky plynule šla až na spodek "M" a dál nic. Když jsem dojel na místo nechal jsem ještě možná 5 min běžet motor, ale ručka zůstala pořád na spodku "M". Když je ručka na konci bílého pole topení už příjemně topí. Až pojedu někam dál budu to zas sledovat.

Jinak kamarád (nemá tedy Forda) tvrdil, že u něj dělala lambda asi 1,5 l, tj klesl bych tak na 9,5 i to se mi zdá celkem dost, teda v létě, mimo město a dálky.

Kolik stojí taková lambda sonda?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 bře 2005 15:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
klob píše:
Dik, jestli bude teď trochu lepší počasí tak zkusim ty čidla proměřit.

Jinak dneska jsem jel tak 15km (než jsem vyjel tak motor šel dobrejch 5 min na volnoběh) asi po 2 km bylo znát že se ručička začíná hýbat, při cca 4-5 km začala opouštět bílé pole prakticky plynule šla až na spodek "M" a dál nic. Když jsem dojel na místo nechal jsem ještě možná 5 min běžet motor, ale ručka zůstala pořád na spodku "M". Když je ručka na konci bílého pole topení už příjemně topí. Až pojedu někam dál budu to zas sledovat.

Jinak kamarád (nemá tedy Forda) tvrdil, že u něj dělala lambda asi 1,5 l, tj klesl bych tak na 9,5 i to se mi zdá celkem dost, teda v létě, mimo město a dálky.


Kolik stojí taková lambda sonda?



No ja nevím, ale mě se ručička dostane po ujetí 4km pří -7°C mezi R a M a toto nezahřívám. A tobě začně teprve opouštět bíle pole? Zkus vyměnit termostat a uvidíš.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 bře 2005 08:41 
Tak jsem v sobotu zkoušel diagnostiku.
Protože jsem tušil, že z toho budu zmatenej nahrával jsem to na kameru a opakoval ještě jednou. A pak v teple pěkně luštil.
Poprvé mi to vyblikalo 11 a v paměti 38 (Snímač HEGO - chudá směs)
Podruhé 11 a vpaměti 11

Ještě jsem to několikrát za den vyzkoušel, i po jízdě, pokaždý to ukázalo 11 – 11.

Dále jsem kontroloval:
termostat
předehřívání nasávaného vzduchu
snímač teploty nasávaného vzduchu
snímač teploty chladící kapaliny
svíčky
snímač polohy škrtící klapky (jestli to nazývam správně, je ovládána lankem)

Vše v pořádku.
:cry:
Všechny konektory jsem vystříkal kontaktolem a trochu přihnul kontakty.

Lambdu jsem nekontroloval, nemám osciloskop. Jen jsem na ní koukal, nevypadá tak bídně, ale zdání někdy klame. Stačí obyč osciloskop?

Mrazík ještě píše o snímači množství vzduchu (MAF). Kde ho najdu?

Pak jsem vynuloval ŘJ hlásilo to 19 (Chyba paměti KAM) a po „učební jízdě“ opět 11.

Našel jsem tam nepřipojený dvoupinový konektor (mámu) :? . Ale za boha jsem k němu nenašel taťku. Byl v prostoru u termostatu a vodiče šli do svazku s vodičema od čidla ventilátoru dopředu k hlavnímu svazku. Co by to mohlo být? Nebo je to jen konektor pro jinou verzi motoru? Mam i fotky, ale nemám je kam dát na net.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 bře 2005 11:39 
klob píše:
No ja nevím, ale mě se ručička dostane po ujetí 4km pří -7°C mezi R a M a toto nezahřívám. A tobě začně teprve opouštět bíle pole? Zkus vyměnit termostat a uvidíš.



Asi máme každej jinej ukazatel teploty, já tam mam nápis NORM, svisle, bílé pole dole a M je tedy kousek nad bílym polem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 bře 2005 21:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zdravim. Přidám se do diskuze mezi jednačtyřkaře:o) No tak abych přidal trochou do mlýna...

- mám šílenou spotřebu...teď v zimě i 11l/100km
- volnoběh mám perfektní..vyřešil jsem to výměnou senzoru škrt. klapky.... 4000Kč vlastními silami
- čidlo teploty bloku motoru... když jsem ho měřil tak měl o 15kOhm jinej odpor než podle etzolda
- čidlo teploty vzduchu ECT se zdá OK
- novou lambdu mám od léta
-motor táhne podle toho jak se mu chce...někdy dobře a někdy taky vůbec
- u 1,4i CFi tedy jednobod MAF nehledej, nemá ho.. místo toho je tam snímač tlaku v sání MAP
- po ujetí cca 5 km, mám ukazatel teploty na půlce rozsahu, tak nevim jestli je to dostatečný
- ventily mi klapou taky slušně..ztichnou po několika minutách
- chytá to bez problému i v -18, filtr paliva mám novej, filtr vzduchu je čistej.

jinak hodně záleží na kvalitě benzínu. Na BP to jezdí daleko líp než na benzín z Globusu..nevim co za srágory tam prodávaj..ale prý Čepro..

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 07:17 
A výsledek? Anebo jsi to dělal nedávno a výsledek neni.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 08:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Zdechlina píše:
Zdravim. Přidám se do diskuze mezi jednačtyřkaře:o) No tak abych přidal trochou do mlýna...

- mám šílenou spotřebu...teď v zimě i 11l/100km
- volnoběh mám perfektní..vyřešil jsem to výměnou senzoru škrt. klapky.... 4000Kč vlastními silami
- čidlo teploty bloku motoru... když jsem ho měřil tak měl o 15kOhm jinej odpor než podle etzolda
- čidlo teploty vzduchu ECT se zdá OK
- novou lambdu mám od léta
-motor táhne podle toho jak se mu chce...někdy dobře a někdy taky vůbec
- u 1,4i CFi tedy jednobod MAF nehledej, nemá ho.. místo toho je tam snímač tlaku v sání MAP
- po ujetí cca 5 km, mám ukazatel teploty na půlce rozsahu, tak nevim jestli je to dostatečný
- ventily mi klapou taky slušně..ztichnou po několika minutách
- chytá to bez problému i v -18, filtr paliva mám novej, filtr vzduchu je čistej.

jinak hodně záleží na kvalitě benzínu. Na BP to jezdí daleko líp než na benzín z Globusu..nevim co za srágory tam prodávaj..ale prý Čepro..


Tak pred benzinem z globusu a podobnym svinstvem varuju. jednak vam to bude zrat vic a pak stejne nic neusetrite, navic riskujete nemnohe problemy. opravdu se vyplati shell, omv apod.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 14:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
heh taky mam vyšší spotřebu ale radši to neměřím, protože bych se asi zhrozil, počkáme na Jaro, a uvidíme, mělo by to bejt zase v pohodičce :wink:

_________________
Esco r.v.91,1,4i CVH(upgrade RS2000) - po laku, opět krasavec- doufám že mi ho zase někdo trefí =/
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... =47&pos=31


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 15:46 
Ja som konečne zišiel pod 8,5l/100km. Ale 50% jazdy mimo mesta, akonáhle jazdím len mesto tak :shock: ...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 16:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Ta spotreba je hodne o nohach :lol: Jinak existuje nejaka knizka o tom, jak jezdit s malou spotrebou od cloveka, ktery jezdi Economy Rallye. Kdyby clovek jezdil presne podle toho, tak je to prasarna, ale da se z toho vychytat dost rozumu. Jinak jak uz jsem psal, neni problem s 1,6kou jezdit za 7-7,5l a to i s vyraznym podilem mesta (nemam na mysli stojici kolony, s tim se moc delat neda). Dokonce jsem se docetl, ze paradoxne ta spotreba se lip snizuje v autech s karburatorem. Ani nevim, dokdy tam ford karburatory daval

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 20:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zadr! TAk já spotřebu řešim už dlouho. Výsledky zatím nejsou. Vyřešil jsem jen problém s otáčkama. Teď budu měnit výfuk, protože to už potřebujë, tak se mrknu taky na katalyzátor. Jinak si proměřim ty čidla ...jsou to termistory.. zatim na to byla moc velká zima.
Kdyby měl někdio nějakej výsledek ať se neváhá pochlubit...

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2005 23:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 kvě 2004 14:19
Příspěvky: 19
Bydliště: Brno-venkov
M. píše:
Zdechlina píše:
Zdravim. Přidám se do diskuze mezi jednačtyřkaře:o) No tak abych přidal trochou do mlýna...

- mám šílenou spotřebu...teď v zimě i 11l/100km
- volnoběh mám perfektní..vyřešil jsem to výměnou senzoru škrt. klapky.... 4000Kč vlastními silami
- čidlo teploty bloku motoru... když jsem ho měřil tak měl o 15kOhm jinej odpor než podle etzolda
- čidlo teploty vzduchu ECT se zdá OK
- novou lambdu mám od léta
-motor táhne podle toho jak se mu chce...někdy dobře a někdy taky vůbec
- u 1,4i CFi tedy jednobod MAF nehledej, nemá ho.. místo toho je tam snímač tlaku v sání MAP
- po ujetí cca 5 km, mám ukazatel teploty na půlce rozsahu, tak nevim jestli je to dostatečný
- ventily mi klapou taky slušně..ztichnou po několika minutách
- chytá to bez problému i v -18, filtr paliva mám novej, filtr vzduchu je čistej.

jinak hodně záleží na kvalitě benzínu. Na BP to jezdí daleko líp než na benzín z Globusu..nevim co za srágory tam prodávaj..ale prý Čepro..


Tak pred benzinem z globusu a podobnym svinstvem varuju. jednak vam to bude zrat vic a pak stejne nic neusetrite, navic riskujete nemnohe problemy. opravdu se vyplati shell, omv apod.


:shock: tak to teda cumim, ja jsem si furt rikal, proc mi to tak zere (obcas 10, spis ale 11l/100km), ale ze to bude kvuli benzinu z Globusu me nikdy nenapadlo. Me ten benzin zadny problemy nedela - tahne to dobre a nijak to necuka. Ale asi si najdou jinou benzinku - treba tu OMV. Jsu zvedavej, jestli se mi tim snizi spotreba 8)

_________________
Ford Escort Ghia 1.8, 16v, r.v. 1992, 5dv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2005 09:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
No to pochybuju, ze diky benzinu z globusu by to zralo misto normalnich 7-8l/100km 10-11. ta spotreba bude podle me tak o litr. ale prusvih je tam pry s kvalitou, nemaji poradny aditiva, v naturalu se pry objevuje olovo... no podle me to za tu kacku nebo dve na litr nestoji

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2005 09:49 
No, ono na tý kvalitě benzínu něco bude. Já si všímám, že na některý benzín to jede líp, na některý hůř (a samozřejmě s dopadem na spotřebu). Takže jsem vyřadil Benzinu, Globus a spol. jsem raději ani nezkoušel (a nebudu). Kupodivu mne nanadchnul ani Aral (někdo mi dokonce říkal, že těch aditiv tam dávají až moc), takže jsem skončil u ÖMV a Shellu. Nejnižší spotřeba za poslední dobu se mi povedla právě s Shellem - 8,2l (Aral v obdobným režmu 8,8 - sice ještě se starým termostatem, ale v teplejším počasí). Teď zkouším V-power 95. Zdá se, že to lépe táhne, ale ta spotřeba zatím nic moc, vypadá na 10l, ale zatím jenom krátký trasy. Zdá se, že se oteplí, tak snad se to zlepší. Ta citlivost na kvalitu benzínu zřejmě souvisí s kompresním poměrem. Těch 10,3 už je celkem dost (někde jsem četl, že od poměru 10,5 už má smysl jezdit na vysokooktanový benzín).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2005 11:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Také můžu potvrdit , že rozdílná kvalita benzínu je poznat jak na výkonu tak na spotřebě. Rozdíl ve spotřebě je do 1 l/100km ve výkonu to poznám hlavně u studeného motoru. Člověk si musí najít ideální čerpací stanici sám. Já mám nejmenší spotřebu na Shell, ale nemůžu tankovat na té co je na kraji Opavy u Kauflandu, protože tam mám spotřebu jako kdybych bral u noname, asi také záleží na obsluze. Jinak Aral je taky perfektní v Ostravě jak na Frýdecké tak na Marianskohorské ulici.
Co se týče spotřeby tak v zimním provozu na kvalitní benzín 8.2l, pomalu se otepluje tak se uvidí jak bude klesat.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2005 11:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Standa píše:
Také můžu potvrdit , že rozdílná kvalita benzínu je poznat jak na výkonu tak na spotřebě. Rozdíl ve spotřebě je do 1 l/100km ve výkonu to poznám hlavně u studeného motoru. Člověk si musí najít ideální čerpací stanici sám. Já mám nejmenší spotřebu na Shell, ale nemůžu tankovat na té co je na kraji Opavy u Kauflandu, protože tam mám spotřebu jako kdybych bral u noname, asi také záleží na obsluze. Jinak Aral je taky perfektní v Ostravě jak na Frýdecké tak na Marianskohorské ulici.
Co se týče spotřeby tak v zimním provozu na kvalitní benzín 8.2l, pomalu se otepluje tak se uvidí jak bude klesat.


...no, ja beru benzin u nas v Plzni v Bonumu, jezdim tam od ty doby, co mam 120cu a nikdy zadny problemy, tak tam beru i do esca...benzin tam stoji v prumeru o 0,50 min nez na shellce a u esa bych benzin nebral, nemam k nim duveru...benzin z Globusu/carrefouru/ona bych nevzal ani nahodou...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2005 13:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
George V. píše:
No, ono na tý kvalitě benzínu něco bude. Já si všímám, že na některý benzín to jede líp, na některý hůř (a samozřejmě s dopadem na spotřebu). Takže jsem vyřadil Benzinu, Globus a spol. jsem raději ani nezkoušel (a nebudu). Kupodivu mne nanadchnul ani Aral (někdo mi dokonce říkal, že těch aditiv tam dávají až moc), takže jsem skončil u ÖMV a Shellu. Nejnižší spotřeba za poslední dobu se mi povedla právě s Shellem - 8,2l (Aral v obdobným režmu 8,8 - sice ještě se starým termostatem, ale v teplejším počasí). Teď zkouším V-power 95. Zdá se, že to lépe táhne, ale ta spotřeba zatím nic moc, vypadá na 10l, ale zatím jenom krátký trasy. Zdá se, že se oteplí, tak snad se to zlepší. Ta citlivost na kvalitu benzínu zřejmě souvisí s kompresním poměrem. Těch 10,3 už je celkem dost (někde jsem četl, že od poměru 10,5 už má smysl jezdit na vysokooktanový benzín).


No slysel jsem, ze Benzina me docela kvalitni beznin, obcas tam taky tankuju a nemel jsem problem. Dobrej je ten V-Power, to pry fakt pomaha. 1,6zetec ma kompresni pomer 10,3:1 ? To by bylo fakt dost a to pak chapu, ze by Natural98 mel byt znat.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2005 14:48 
Ta Benzina asi jak kde, ale vzhledem k cenám, které jsou v našem kraji u Benziny suverénně nejvyšší, zůstanu u své značky.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz