fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 14:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 11:49 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
jo jako při změně viskozity? no to asi ne . snad se říká že ty řidší oleje - tedy laicky řečeno s nižším prvním číslem , tak ty snad se "pálí" víc, nebo protečou menšíma dírkama.

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 14:26 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Spíš může mít vliv změna značky oleje a tím i jiná, možná účinnější, aditiva. Prostě se rozpustily nějaké úsady a ten olej někde prosakuje. Možná bych se podíval na gufera ventilů.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 lis 2007 21:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
ne myslel jsem gufera ventilů ,p.kroužky a tak

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 18:40 
Offline
Nováček

Registrován: 12 lis 2007 20:31
Příspěvky: 8
Bydliště: Nitra
z mineralu na 10w40? to je polosyntetika a na inej baze je to dobry napad? Myslim prechod z mineralu na polosyntetiku?

_________________
Ford escort combi 1.8TD 66kw 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 19:07 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
no já nevím , když to úplně vypustíš všechno. mně naopak technik ve formu doporučoval, že ten ford 1996 je náchylnej na olej v zimě při nízkých teplotách a že když maj lidi minerál tak že to zezačátku hrozně pomalu funguje a že určitě doporučuje tu polosyntetiku . i mám pocit že je to cítit při tom chladným motoru to dřív nejelo téměř vůbec.
michal

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 19:15 
Offline
Nováček

Registrován: 12 lis 2007 20:31
Příspěvky: 8
Bydliště: Nitra
ked je tam mineral a potom prejdes na polosyntetiku moze to uvolnit karbon a vtedy moze motor zrat viacej oleja

_________________
Ford escort combi 1.8TD 66kw 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 19:48 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
aha, díky, tak to se mně asi stalo. a ten karbon tedy těsní ty dírky? a ten olej ho rozpustí, tak tomu rozumím.m.

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 21:44 
Offline
Nováček

Registrován: 12 lis 2007 20:31
Příspěvky: 8
Bydliště: Nitra
michalmajkl píše:
aha, díky, tak to se mně asi stalo. a ten karbon tedy těsní ty dírky? a ten olej ho rozpustí, tak tomu rozumím.m.
neviem 100% lebo aj tie mineraly su dost kvalitne ale aspon tak radil mechanik ked mineral tak mineral zalezi ci tam bol od zaciatku sprevadzkovania vozidla ale pozor na ten karbon moze robit neplechu nexcem strasit. Miro

_________________
Ford escort combi 1.8TD 66kw 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 21:47 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
já obecně si myslím, že co mechanik to názor a hodně věcí se i taky na foru řeší tak, že co člověk to názor.

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2007 07:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to slovak ford:

Ale jo, jde to. Ale vždy jen o jeden stupeň (15W40 -> 10W40) a zkrátit první interval výměny...

to michalmajkl:

Neboj, ten nový olej Ti to časem zase "zatěsní", tedy pokud je motor jinak v pořádku, a časem Ti to bude olej žrát méně, viz zkušenosti s některými novými vozy (např. Opel). Když je to funglovka, tak to ze začátku žere olej jako tank a pak se to po pár 10000km usadí...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2007 08:54 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
jj georgi to bude asi ono. ještě by mě zajímalo jestli je tu takovej odborník-koumák , který má natestovaný třeba celou řadu těch 10W40 od různých výrobců.

já vím že je :
MOBIL
MOTUL
MOGUL
SHELL
VALVOLINE
CASTROL
TOTAL
TEXACO
ESSO
BP

díky Michal

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2007 13:07 
Offline
Nováček

Registrován: 12 lis 2007 20:31
Příspěvky: 8
Bydliště: Nitra
Ten cas vymeny by som skratil na polovicu a podla mna je jedno od akeho vyrobcu tam das olej ja som daval Shell 10W/40 a teraz Elf tiez polosyntetiku ono tie dnesne oleje su skoro na rovnakej baze a zalezi len od ceny niektore su dost predrazene. Miro

_________________
Ford escort combi 1.8TD 66kw 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2007 13:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to michalmajkl:

Pokud přecházíš z minerálu na polosyntetiku, je lepší tam dát pro první výměnu olej od stejného výrobce, jako byl ten minerál, pokud to jde. Aspoň já bych to tak udělal. Výrobce bych neřešil, v podstatě to co jsi vyjmenoval (možná kromě MOTUL) bude dobré, je to jen otázka peněz...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: aky olej
PříspěvekNapsal: 26 lis 2007 23:39 
Offline
Nováček

Registrován: 26 lis 2007 23:14
Příspěvky: 3
Bydliště: slovensko
zdravim vas chcel by som nejake info ohladom vymeny oleja mam ford mondeo 99, 1.8 TD, 66kW a chcem menit olej ale neviem aky olej mam teraz a aky by bol idelany zo skusenosti naliat. skuste mi poradit a opisat postup. docital som sa ze bude treba najprv naliat cistaci olej a tak novy olej. neviete aka je cena toho cistiaceho..... vdaka

_________________
caky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2007 07:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Pokud nevíš, co tam bylo za olej, stačí, když interval první výměny zkrátíš na 1/2 - 2/3. Výplach nemá moc smysl. Pro tvé auto by byl ideální olej viskózní třídy 5W30 se specifikací ACEA A1/B1 (je doporučen výrobcem).

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: olej
PříspěvekNapsal: 27 lis 2007 14:29 
Offline
Nováček

Registrován: 26 lis 2007 23:14
Příspěvky: 3
Bydliště: slovensko
cize sa mam sustredit na viskoznu triedu 5w30 a specifikaciu ACEA A1/B1. je to jedno ci je to syntetika/polosyntetika/mineral a co sa tyka API a schvalenia Ford je to jedno??? nasiel som tento olej moze byt ???Castrol Magnatec 5W-30 A1

Splňuje specifikace: ACEA A1/B1, API/ ILSAC SL, GF-3,Ford WSS-M2C913-A WSS-M2C913-B

_________________
caky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2007 14:54 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Důležité je právě to ACEA A1/B1. Většina olejů 5W30 s touto specifikací má i certifikaci od Forda (respektive jsem neviděl olej, který by ji neměl). Jestli je to syntetika, nebo polosyntetika se dneska už nehraje. Olej prostě musí mít tu správnou specifikaci. API je výkonnostní specifikace a dneska u většiny aut vyhovuje s přesahem (i minerály), akorát v tvém případě by mělo mít tvar API Sx/Cx, kde je postatné to Cx, což znamená vhodnost oleje pro diesel. Myslím, že dostačujicí je CD.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: olej
PříspěvekNapsal: 27 lis 2007 17:29 
Offline
Nováček

Registrován: 26 lis 2007 23:14
Příspěvky: 3
Bydliště: slovensko
cize na zaver uz sa len chcem opytat na konkretny typ oleja (so skusenosti) . a co sa tyka vyplachnutia ved olej sa neda nikdy vypustit cely tak nie je lepsie najprv preplachovaci a az tak novy olej naliat do auta???? nasiel som stitok s olejom tak bol tam nejaky DBV 10W40 cize s prechodom na 5w30 by nemal byt problem.....

_________________
caky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2007 19:04 
Offline
Nováček

Registrován: 18 srp 2006 06:22
Příspěvky: 45
Bydliště: Praha
George V. píše:
Důležité je právě to ACEA A1/B1. Většina olejů 5W30 s touto specifikací má i certifikaci od Forda (respektive jsem neviděl olej, který by ji neměl). Jestli je to syntetika, nebo polosyntetika se dneska už nehraje. Olej prostě musí mít tu správnou specifikaci. API je výkonnostní specifikace a dneska u většiny aut vyhovuje s přesahem (i minerály), akorát v tvém případě by mělo mít tvar API Sx/Cx, kde je postatné to Cx, což znamená vhodnost oleje pro diesel. Myslím, že dostačujicí je CD.


teda george v. ted si me dostal , já myslel že to první číslo u oleje určuje právě (současně s viskozitou) jestli je to syntetika, polo nebo minerál. že to tak vymysleli to číslování , aby se to rozlišilo, že není třeba řada 4,5 pak třeba 7,5 a tak a že právě to 0W nebo 5W nebo 10W nebo 15W.
díky michal

_________________
michalmajkl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 lis 2007 07:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to caky:

Ne problem by být neměl, jenom ten první interval zkrátit. Jelikož oleje obsahují také "čistící" komponenty, tak Ti to udělá stejnou službu jako výplach, akorát možná levněji (a možná i "bezpečněji"). Jelikož oleje 5W30 vyrábějí pouze zavedení výrobci, tak je celkem jedno, pro kterého se rozhodneš, je to jen otázka peněz. Já osobně mám celkem dobré zkušenosti se značkou Texaco, i co se týká ceny.

to michalmajkl:

To první číslo před W určuje čerpatelnost za nízkých teplot. Čím nižší, tím se olej za nízkých teplot lépe rozvádí po motoru. Usuzovat podle něj na typ technologie výroby je celkem sporné. Obecně se má za to že např. 5W40 je syntetika, 10W40 polosyntetika; ale třeba 5W30 A1/B1 bude nejspíš také polosyntetika, ale 5W30 A5/B5 je syntetika na 100%.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz