NA ZAČÁTEK PÍŠU, ŽE TI FANDÍM, ALE ASI TĚ NEPOTĚŠÍM, ČI PŘÍMO ODRADÍM.
jestli je to v bílé barvě opravdu takové, jako od lakýrníka, (čili to křídlo vypadá jako sundané z bílého auta) tak stačí koupit v odborných potřebách .takovou tkaninu, která lak zdrsní, ale nepoškrábe a na to stříknout barvu a lak.
Osobně o tom ale dost pochybuju, že by to stříkali. pokud je to v plniči (taky bílé barvy, ale matný), zkontrolovat povrch, obrousit pod vodou zkontrolovat škrábance a stříknout) Pokud ten plnič ale flákli na špatně připravený povrch, budeš mít časem přoblém - viz níže..
Opravil bych jekyla, že plnič není stříkací kyt - někdy se tomu tak říká, ale je v tom zásadní rozdíl.
Kytování - to jest vyrovnání veškerých nerovností, co na tom křídle nemají co dělat. barva se ti na žádné nerovnosti neslije a nic nepřekryje. kytů je několik typů dle hrubosti nerovnosti.
Plnič je přípravek, který se stříká přímo pod lak někdo pod něj dává ještě základovku, někdo ne.
Plničem NESMÍŠ vyrovnávat žádné škrábance, trhlinky atd - na slunci se to až za nějakou dobu pořádně vypálí a pak se ti to propadne a bude tam všechno vidět.
Na takové škrábance atd je dobré použít stříkací kyt (špryckyt) v tenké vrstvě jej nastříkat a obrousit nejlépe pod vodou papírem o hrubosti 1000 až 1200.
Pak bych ti jakožto laikovi doporučoval aplikovat kontrolsprej, to je taková látka která po nastříkání na celou opracovávanou plochu vytvoří jednolitý průhledný povrch a vlije se i do každé rýhy, prasklinky či škrábance a při následném broušení nejdřív zmizí vrstva která je nejtenčí a to, co se vlilo do rýhy tam zůstane. je potřeba jej obrousit tak, aby tam vůbec nebyl (hrubost 1000 a víc). Kontrolsprej můžeš použít víckrát, dokud se ti pod ním neukážou žádné škrábance.
Pak se na tento dokonale rovný povrch aplikuje plnič, zase se brousí nejlépe pod vodou hrubostí 1000 a víc, můžeš to zkontrolovat kontrolsprejem a když to bude ok., tak můžeš aplikovat barvu. čím tlustší vrstva barvy, tím víc ti to na povrchu "zkrupičkovatí" ve spreji se těžko reguluje množštví barvy, takže je opravdu mnohem lepší kompresor. Navíc i plnič pro kompík je mnohem levnější, než ve spreji.
Na hastříkanou barvu pak můžeš hodit bezbarvý lak.
jestli ti tohle všechno stojí za ušetřených cca 500,- tak s chutí do toho. Jestli budeš chtít ještě s něčím poradit, tak klidně i přes SZ
a jak psal pumadědek - rozhodně bych nejdřív dopasoval na auto, pak ho sundal a teprve nastříkal.
_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL...