fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Záhada nefunkčního stěrače
PříspěvekNapsal: 10 srp 2004 22:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Ahoj,
chtěl bych poprosit o pomoc při řešení mého problémku. Jedná se o ESCORT 1,4i r.v.3/90 ("hranatý" model). Při zavřeném kufru se po zapnutí zadního stěrače rozsvítí kontrolka vyhřívání zadního okna, ale stěrač se ani nepohne - sklo se však nevyhřívá. Když nechám stěrač zapnutý a rozjedu se, po několika minutách (cca 3 - 10) se dá stěrač do pohybu a kontrolka zhasne. Pokud je kufr otevřený, lze stěrač zapnout normálně (funguje a kontrolka vyhřívání nesvítí). Pokud začnu kufr zavírat, v určitám místě se stěrač zastaví a kontrolka se rozsvítí - při opětovném otevření se stěrač zase rozběhne a kontrolka zhasne (místo tohoto přepnutí je v rozmezí asi 20ti cm). Zapnutí předních stěračů nemá na toto chování žádný vliv. Vyhřívání zadního okna funguje zcela korektně - nezávisle na stavu stěračů. Dráty vedoucí do dveří kufru jsem kontroloval - žádný zkrat v žádné poloze. Při zapnutí stěrače jsem na motorku naměřil vždy stejné (správné) napětí - i když se nepohyboval. Regulátor rychlosti stěrače (šroub ze strany "převodovky" motorku) nemá na toto chování vliv (jinak funguje). Díky všem, kteří dočetli až sem :lol: . Snad mi někdo poradí ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2004 18:13 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Ahoj.
Mám stejnej model auta Escort 1.4, rv.90 - Mk IV - hranatej model. Nevím jak moc si ty dráty zkoumal, ale jestli nejsou naštípnutý bužírky nebo samotný dráty v místě přechodu ze skeletu do 5- dveří. Přes dráty je natažená guma a stav drátů není vidět. Jak zavíráš a otvíráš kufr tak se ty dráty časem zlomí. Mě díky tomu nefungovalo vytápění zadního okna a stěrač jenom někdy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2004 21:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Ahoj,
tu průchodku jsem taky podezříval - po rozebrání jsem našel nějaký polámaný dráty, ale nic co by se navzájem zkratovalo. Pospojoval jsem to, ale žádná změna. Ten stěrač se nepohybuje, i když je na jeho svorkách napětí. Při zavírání těch dveří k žádnému výkyvu napětí taky nedojde - prostě se ten stěrač najednou zastaví a po otevření zase rozběhne. Moc se mi do toho nechce, ale asi ten motorek zkusím vymontovat a pořádně přezkoušet přímo na baterce. Ale proč svítí to zatracený vyhřívání (a přitom nehřeje)?!? Kdyby tam byl zkrat, tak snad shoří pojistka???

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2004 21:58 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Ahoj.
Asi bude fakt nejlepší vyzkoušet motorek od stěrače na tvrdo, jestli třeba není napálenej a zkusit převod nebo jak to je spojený ramenem stěrače. Nikdy jsem to rozdělaný neměl tak nevím, ale já osobně bych zkusil všechny možnosti. A s tím spínačem na vyhřívání okna-tady opravdu nevím. Budeš asi muse jít po drátech od spínače až dozadu po topení. Ale kdysi dávno jsem slyšel, že když se přeruší drát na okně tak to potom nefunguje. Ale asi je to blbost. Jinak kdyby tam byl zkrat tak buď praskne pojistka nebo by shořel rovnou drát.
Jo ať žije elektrika

---------------------------------
Escort 1.4, rv 90, Mk IV, 3 dv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Stěrač
PříspěvekNapsal: 16 srp 2004 23:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2004 10:27
Příspěvky: 486
Bydliště: Plzeň
Ahoj,

mám sice Escorta MKV, ale mám stejnej problém. Když zapnu zadní stěrač, svítí kontrolka vyhřívání zadního skla a za pár minut se zapne teprve stěrač. Myslel jsem, že je na zadním okně nějaký čidlo, které snímá teplotu skla, aby například nestíral namrzlé sklo, ale nic jsem nenašel. Je pravda, že mi to dělá hlavně v zimě.

_________________
Ford Mondeo 2.0 16V, r.v.05 stříbrná
ex:
Ford Escort 1.6 16V, r.v. 98, stříbrná
Ford Escort 1.4 8V, r.v. 1991 červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 srp 2004 16:42 
Ahoj

Mna tiez zlostil semtam tym, ze svietili obe kontrolky a nic sa nedialo...
Raz ked som si dal rozmrazovat zadne sklo a ometal som zo strechy sneh, som si vsimol, ze stekajuci snech sa pekne vriaco odparuje z pantu piatych dveri, ked som to otvoril bolo to pekne teple...
Som natiahol do 5-tych dveri specialne dalsi kabel ako kostru (nech pomoze tym pantom na prenos zeme) a cuduj sa svete uz rok mi to facha bez problemu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 srp 2004 21:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
To vypadá docela zajímavě. Je fakt, že ukostření jsem moc nekontroloval. I když do motorku a vyhřívání přichází "+" i "-" v kabelech, tak snad kostra by takový vliv mít nemusela. Vyzkouším to a dám vědět výsledek. Díky!!

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 srp 2004 23:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Ještě bych poopravil sve předešlé tvrzení: "-" sice nakonec vede v drátech, ale je ukostřeno právě na těch 3tich dveřích, takže ukostření má docela zásadní vliv. Vzhledem k tomu co napsal chupo, jsem přezkoušel kostru těch dveří a fakt je v tahu. Našel jsem jeden volny drat co vede do těch dveří a použil ho pro nove ukostření a VYPADA TO, ŽE PROBLEM JE VYŘEŠEN :P . Snad to vydrží.
DIKY VŠEM .....

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 srp 2004 18:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Panove , jeli jste nekdy za vozikem a do zatacky blikal brzdovym ,nebo koncovym svetlem misto blinkru ? To je ten samej problem ,spatna kostra tak sviti neco co nema.Proste se to ukostri jinde.Pokud ma kde.Joo kostra je svina. :lol:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Doběh stěračů
PříspěvekNapsal: 27 bře 2005 22:46 
Já mám malinko jiný problém. Nejde mi doběh stěračů (vpředu ani vzadu). Schéma mám a domníván se, že na jednom drátě má být +12v, ale nejsem si jist a hlavně nenašel jsem popis konektorů a svorek na pojistkovce....
Ford Escort 1,8 diesel combi 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2005 23:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Těch +12V by se ti u motorku mělo objevovat na dvou drátech (vzadu). Zkusil bych zkontrolovat spinaci rele stěraču, ten impuls na doběhy by měl jít od něj. Teď ale nevím přesně z kterýho konektoru...

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2005 23:20 
To je právě ono - z kterýho konektoru...? Mám vypozorováno, že je to černý drát s fialovým pruhem, dopředu i dozedu. Podle schematu má být na svorce konektoru C-904/54-3A a C-904/54-30. Ale které to jsou na pojistkovce?...asi zespodu....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2005 23:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Zkusím se ti zítra podívat - mám někde celou pojistkovku vyhozenou. Teda pomuže ti to jen tehdy, jestli tvuj vozik spadá do období 85-90.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 bře 2005 20:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Takže černý drát s fialovým pruhem jsem v té pojistkovce neobjevil, ale když bych si měl na některý kontakt vsadit, tipoval bych nejspíš ten nejbližší k pojistkám (o tech dalších dvou vím, k čemu jsou a dobeh to není :) )

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz