fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 18:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2005 09:36 
Takže spotřeba po kontrole čidel 9l :shock: , ale bral jsem míň benzínu než obvykle, takže přesnost měření je horší. :?

:?: :?: :?: Chystám se na tu lambdu. Zeptám se znovu. Jsou nějaké zvláštní požadavky na ten oscyloskop? Nebo to zvládne i "vysloužilec".

Jo bensin beru u Bensiny (i když ne 100% vždy).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2005 11:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Klobe osciloskop i vysloužilec. Jde tam jen o tu naměřenou křivku

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2005 12:03 
Dík.
Četl jsem článek o lambdě. Tam psali, že rozhodující je i rychlost reakce sondy a šlo mi o to jestli oscyloskop stačí dostatečně rychle zareagovat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 bře 2005 12:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Neboj i starší osciloskop umí zpracovat mnohem vyšší frekvence než s jakou pracuje lambda sonda.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 bře 2005 10:16 
Offline
Nováček

Registrován: 15 říj 2004 22:51
Příspěvky: 23
Jak to tady čtu,tak už jste prověřili spoustu věcí,ještě bych zkusil vyhodit katalyzátor....

_________________
Ford Fiesta 1.6 XR2i 81Kw rv.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Diagnostika hlásí hafo kódů.
PříspěvekNapsal: 29 bře 2005 06:22 
Tak o velikonocích jsem zkoušel dělat test při chodu motoru a vyblikalo mi to hafo kódů :cry:

5 4 8 4 2 4 3 3 8 4 8 4 2 4 3 3 8 6

Jestli jsem to správně rozluštil tak:
50 48 42 38 60

50 Identifikace modulu pro tester STAR
48 Spínač volnoběhu (ITS) -jen motory CFI
42 Klapkový měřič průtoku vzduchu 2 (VAF-2)/snímač MAP -nereaguje na test
43 Snímač polohy škrtící klapky (TPS) - nereaguje na test
38 Snímač HEGO - chudá směs
60 Začátek nastavení servisního režimu

Kde je najdu, ty mrchy. Snímač volnoběhu a snímač MAP. :evil:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2005 23:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Ahoj Klobe

No to, že Ti snímač MAP nereaguje na test to nevěští nic dobrýho...

najdeš ho na pravým blatníku taková černá krabička asi 8x10cm a vede do ní hadička. JKá tuhle hadičku zkušebně odpojil a motoru začaly děsně kolísat v otáčky...tak mě asi funguje..skus to.

Snímač volnoběhu podle mě souvisí se snímačem TPS..z něj poznmá, že je zadán volnoběh..jiné čidlo tam na to není. TPS najdeš na té vstřik. jednotce WEBWR pod boxem na vzduch. filtr..je to našroubovaný z prava..černej potenciometr.
taky neni moc dobrý, že Ti to nereaguje na test...já to měnil a stojí 3800,-

no uvidíš, dej vědět, držim palce

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2005 09:06 
Dík Zdechlino.
Snímač polohy škrtící klapky jsem zkoušel již dříve. Proměřoval jsem odpor. Už si nepamatuju hodnoty, ale odpor stoupal, popř klesal plynule (potenciometr), ale ne do 0. Mam to doma někde napsaný. Ještě zkusim proměřit vodiče do řídící jednotky.
Zdechlino, psals, že máš snímač nový, kdybys měl někdy chuť a čas mi změřit kolik má mít asi kOhm. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2005 09:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Nechci zlehčovat tuhle diskusi , ale přidám jeden ...

Známýho známej ... bla bla bla ... pořád si stěžoval na velkou spotřebu u Siery. Měřil, opravoval, vyměňoval ... trochu to kleslo, ale nic moc. Pak jel s bandou na dovolenou a najel asi 1800 km, ale ostatní přes 2100. Nakonec zjistili, že mu švindluje tacháč i kilometrovník :lol:

Zkuste to prověřit.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2005 16:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To Klob: MAP(mainfold absolute pressure) je u starších motorů, je předchůdce MAF(mass air flow), obě čidla dávají informaci o množství nasávanýho vzduchu(MAP nepřímo). MAP měří podtlak v sání a podle toho na výstupu dává proměnnou frekvenci. Princip: po zapnutí zapalování MAP změří atmosférickej tlak(závisí na nadmořský výšce), ŘJ k tomu přiřadí tabulku hodnot dávkování paliva. Po nastartování už měří podtlak v sání a podle toho dávkuje palivo. Protože obecně velkej podtlak=malý množství nasávanýho vzduchu (málo otevřená klapka, nebo motor brzdí), tj. malý zatížení motoru a tedy potřeba málo paliva. A naopak.
MAP se dá snadno otestovat, mám tabulku hodnot frekvencí, jaký z něj mají lézt při různým podtlaku.

To Zdechlina: když z MAP vypojíš hadičku, tak MAP změří místo podtlaku v sání prakticky atmosférickej tlak a ŘJ podle toho usuzuje na zcela otevřenou škrtící klapku, tj. max. požadovanej výkon a osolí vstřikování. V tu chvíli má motor extrémně bohatou směs (na moc benzínu málo vzduchu přes zavřenou klapku). Když už, tak odpoj z MAP konektor a pak usuzuj na změnu chodu motoru.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2005 17:03 
MART píše:
Nechci zlehčovat tuhle diskusi , ale přidám jeden ...

Známýho známej ... bla bla bla ... pořád si stěžoval na velkou spotřebu u Siery. Měřil, opravoval, vyměňoval ... trochu to kleslo, ale nic moc. Pak jel s bandou na dovolenou a najel asi 1800 km, ale ostatní přes 2100. Nakonec zjistili, že mu švindluje tacháč i kilometrovník :lol:

Zkuste to prověřit.


No, to neni až tak uplně nedůležitá záležitost. Stačí, aby ten kilometrovnik udělal na 100 km o 7km míň (možná to klidně může způsobit špatnej rozměr ráfku).
Vezmeš 40 litrů a ujedeš 500 km dle tachometru - spotřeba 8l/100 km. Ve skutečnosti si ale ujel 535 a hned je to necelejch 7,5l/100 kg.

Tomu tvýmu známýmu to proměřovalo víc než 16km/100 kg, takže by měl ve výše uvedenym případě spotřebu (dle svýho tachometru) cca 9,6/100 km.

Lepší se domluvit s někym se stejnym autě, ale nižší spotřebou a udělat si s nim stokilometrovej výlet...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 09:55 
MV píše:
To Klob: MAP(mainfold absolute pressure) je u starších motorů, je předchůdce MAF(mass air flow), obě čidla dávají informaci o množství nasávanýho vzduchu(MAP nepřímo). MAP měří podtlak v sání a podle toho na výstupu dává proměnnou frekvenci. Princip: po zapnutí zapalování MAP změří atmosférickej tlak(závisí na nadmořský výšce), ŘJ k tomu přiřadí tabulku hodnot dávkování paliva. Po nastartování už měří podtlak v sání a podle toho dávkuje palivo. Protože obecně velkej podtlak=malý množství nasávanýho vzduchu (málo otevřená klapka, nebo motor brzdí), tj. malý zatížení motoru a tedy potřeba málo paliva. A naopak.
MAP se dá snadno otestovat, mám tabulku hodnot frekvencí, jaký z něj mají lézt při různým podtlaku.

To Zdechlina: když z MAP vypojíš hadičku, tak MAP změří místo podtlaku v sání prakticky atmosférickej tlak a ŘJ podle toho usuzuje na zcela otevřenou škrtící klapku, tj. max. požadovanej výkon a osolí vstřikování. V tu chvíli má motor extrémně bohatou směs (na moc benzínu málo vzduchu přes zavřenou klapku). Když už, tak odpoj z MAP konektor a pak usuzuj na změnu chodu motoru.


Mohl bys sem hodit ty frekvence?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 10:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
ja se svym escem v zime jezdim tak za 12 a v lete tak za 9-10 v kombinovanym provozu.je pravda ze to moc nesetrim a obcas na to slapnu.jednou mi rikal kamos od autorizovanyho forda,ze si zakaznici stezujou ze jim to na 100km zere o 1-2L vic nez je udavano od vyrobce.tak sem trochu patral na nasel tohle.

....bla bla bla.....udaje o emisich CO2 a spotrebe paliva uvedene v tabulce nepredstavuji zaruku,ze tyto tyto hodnoty budou dosazeny u vsech vozu tohoto typu .vsechny udaje jsou namereny u vozidel se standartnimi koly a pneumatikami,nahradni nebo pripúlatkova kola mohou mit vliv na emise nebo na spotrebu paliva.POZNAMKA:vsechna vozidla maji 5ti nebo 6ti stupnovou manualni prevodovku krome modelu s automatickou prevodovkou.....bla bla bla.......MESTO:vozidlo absolvuje po studenem startu v laboratornich podminkach trasu 4km ruznymi rychlostmi,pricemz maximum je 50km-h a prumer 19km/h.MIMO MESTO:test nasleduje okamzite po skonceni mestskeho cyklu a sestava se z trasy dlouhe 7km jejiz polovinu absolvuje stalou rychlosti a druhou polovinu ruznymi rychlostmi(pri maximu 120km/h).KOMBINOVANA:prumer z obou predchozich mereni,vypocitany z ppmeru vzdalenosti obou tras.


uf to je sloh.......tohle sem nasel v oficialnim katalogu na novy mondea ,ale uplne to samy se pise i ve focusech!chci tim rict pokud tam mate siroky kola a jezdite jako prasata :lol: :lol: tak jako ja,pak se nedivte ze to ,,zere,, je fakt ze kola na spotrebu maj hodne velkej vliv ,ale i styl jizdy!takze spotreba kolem 10ti litru je podle me normalni.nehlede na to ze ty auta co mame sou 10 a vice let stary,takze zadnej div!takze udavana spotreba 7 litru je v laboratornich podminkach a ta se ve skutecnem provozu neda napodobit!takze bych to moc neresil!hlavu vzhuru,jezdete na kole nebo chodte pesky :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 10:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Myslím že průměrná spotřeba 10 l a více vypovídá spíše o špatném technickém stavu, než o zbůsobu jízdy a pneumatikách. Než jsem udělal repasi hlavy motoru s přebroušením ventilů, tak jsem se taky dostával na 10,5l. Nyní jezdím na letních 195/50 R15 a průmrná spotřeba je 7,8l. Přitom nepatřím k těm kteří jezdí do 3000 ot, ale motor vytáčím k 5000 ot a na spotřebu to zásadní vliv nemá. Fakt je ten, že při tomto způsobu jízdy se ani na delších tratích nedostanu na spotřebu 7 l, ale mám ji pořád pod 8l, kromě zimního provozu.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 10:56 
Já měl spotřebu k 11 l i v létě a zkoušel jsem jezdit co nejúsporněji. 175/70 R13 Naopak v zimě, nebo při ostřejší jízdě mi spotřeba nestoupne (nebo nepoznatelně) a to mě zaráží.
Kdybych měl na dlouhé trase při úsporné jízdě spotřebu 7 l. Při jízdě po městě s těžkou nohou 11 l a v zimě ve městě 12 l neřešil bych to. Ale já ať dělám co dělám, pořád 10,5 - 11 l. Teď byl trocu náznak poklesu, ale bylo to spíš výpočtem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 11:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
Standa píše:
Myslím že průměrná spotřeba 10 l a více vypovídá spíše o špatném technickém stavu, než o zbůsobu jízdy a pneumatikách. Než jsem udělal repasi hlavy motoru s přebroušením ventilů, tak jsem se taky dostával na 10,5l. Nyní jezdím na letních 195/50 R15 a průmrná spotřeba je 7,8l. Přitom nepatřím k těm kteří jezdí do 3000 ot, ale motor vytáčím k 5000 ot a na spotřebu to zásadní vliv nemá. Fakt je ten, že při tomto způsobu jízdy se ani na delších tratích nedostanu na spotřebu 7 l, ale mám ji pořád pod 8l, kromě zimního provozu.


no nic proti ale moc ti neverim ze jezdis pod 8......znam par lidi co maj esce od 86 az po 98 v benzinu s ruznejma obsahama a kazdej jezdi 9-11 litru.ale jak rikam siroky gumy a velky kola,jizda kombinovana.mel sem to u kamose v servisu,delal diagnostiku,tlaky....no proste tak nak celkovou prohlidku po zime a rikal ze je vse ok a stav odpovida stari a poctu najetejch km!ja mozny ,jak mas repasi hlavy ze to min zere....ale spis bych se priklonil k tomu ze je lepsi chod motoru...apropo.....kolik te stala repase a co ti vsechno udelali?ale na spotrebu zabrouseni hran ventilu urcite moc vliv nema...spis na komresy a vyvazenejsi chod motoru a na emise......nejsem odbornik od fordu,tohle je muj nazor...

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 11:15 
Kdybych jezdil s Escortem za 10l/100 km, tak ho shodim ze skály.
Mám Esco r.v.93, 1,6 16V a jezdim do osmy. V létě za 7,5. A dalo by se jezdit i úspornějš.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 11:32 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Velký souhlas se Standou. Se svou 1,8 jsem dlouhodobě pod 8 l a za mých cca 25 tis.km nikdy více jak 9 l (zima, vadný termostat). A taky to dovedu protočit, dneska ráno tam bylo i 5500 ot.
Ještě mě tak napadlo, není to něčím ve vzduchu? :wink: Největší spotřebu tady uvádějí plzeňáci a směrem na východ se snižuje :lol: :lol: :lol:

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 11:41 
Toko píše:
Velký souhlas se Standou. Se svou 1,8 jsem dlouhodobě pod 8 l a za mých cca 25 tis.km nikdy více jak 9 l (zima, vadný termostat). A taky to dovedu protočit, dneska ráno tam bylo i 5500 ot.
Ještě mě tak napadlo, není to něčím ve vzduchu? :wink: Největší spotřebu tady uvádějí plzeňáci a směrem na východ se snižuje :lol: :lol: :lol:


Takže se ta 1,8 nijak moc neliší spotřebou od 1,6?! To mě teší - dneska jsi jdu objednat na pondělí koupi 1,8 z 98. :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2005 11:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
tak jinak...kolik km najezdite na plnou nadrz?nadrz je na nakejch 50L a rezerva asi 8L...takze kolik km najezdite na 40L paliva?ja najezdim v zime 500km a v lete 600km......ale kdyz to pocitate 500km:40L=12,5
ale kdyz to tak vemu.....600km:40L=15...tak by me zajimalo jak si pocitate spotrebu

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz