fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 11:50 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Ještě malý postřeh k olejům na WWW.oleje.cz
Citace z internetových diskusí:
... 15W/40 je minerál, 10W/40 je polosyntetika
a 5W/40 je plná syntetika...
... minerální oleje rychleji degenerují působením
vzdušné vlhkosti a kyslíku...
... v městském provozu se zkracuje výměnná
lhůta o 1/3, pokud nepoužíváte plnou
syntetiku...
Jestliže někdo o motorových olejích neví téměř
vůbec nic, potom určitě ví alespoň to základní
– že existují motorové oleje minerální,
polosyntetické a syntetické. Ti, kteří jsou
pevnější v kramflecích, to ještě trochu vylepší
a používají termíny jako „plná syntetika“
nebo „obyčejný minerál“. Důležité je, že si
všichni rozumějí a domluví se k všeobecné
spokojenosti. Ono se ale ani nejde nedomluvit.
A si dáte do motoru jakýkoliv olej, motor
bude buto jenom spokojený nebo hodně
spokojený. Je to jako v případě Járy Cimrmana
– v motorových olejích se totiž těžko šlápne
vedle.
Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo
ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme
levné oleje pro staré a ještě starší motory.
A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové.
Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit,
že v maloobchodním prodeji neexistuje ani
jeden plně syntetický motorový olej. Každý
olej má menší či větší podíl minerální složky,
i když je na etiketě napsáno „syntetický“ nebo
„plně syntetický“. Některý výrobce na etiketě
alespoň uvede např. „vyrobeno syntetickou
technologií“, „vyrobeno HC technologií“,
„vyrobeno HT syntézou“ či nějak podobně, jiný
stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím
spolehlivě minimálně o jednom případu oleje
SAE 5W/40 známého výrobce, ve kterém není
ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě
skví text „plně syntetický“.
Ještě větší zmatek v pojmech syntetický
a minerální vznikl zejména v posledních pěti
letech, kdy po nešastném rozhodnutí amerického
úřadu pro reklamu začaly být jako
syntetické označovány i kvalitní minerální
oleje. Technologie výroby minerálních olejů
už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti
kvalitních minerálních a syntetických olejů se
téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj
obchodníků, kteří by „syntetický olej“ říkali
nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci
na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí
technologie a vyrábějí oleje.
Fenomén syntetických, polosyntetických
a minerálních motorových olejů se projevuje
Mazivářské Mazivářské
mýty mýty
Mýtus třetí – minerál, Mýtus třetí – minerál,
polosyntetika, syntetika polosyntetika, syntetika
TECHNOLOGIE
24
Ve spolupráci s ing. Jaroslavem
Černým z VŠCHT v Praze jsme
pro vás připravili novou krátkou
rubriku, poodhalující některé
mýty, které opřádají oblast
maziv. Inspirací nám jsou
nejrůznější internetové diskuse,
kde mnozí rádoby odborníci
prezentují své názory. Dnes
se podíváme na úplný fenomén
v olejářské problematice.
i v tom, že těmito termíny jsou často určovány
jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů.
Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních
olejů lze namíchat olej s jakoukoliv
viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě
oleje. Výkonové vlastnosti, tzn. kvalita olejů,
jsou dány především použitou aditivací. Ta je
rozhodující pro konečnou kvalitu motorového
oleje. Samozřejmě že také záleží na kvalitě
základových olejů, a už syntetických nebo
minerálních, kterých máme několik typů
s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali
příliš do podrobností.
Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací
uvedených na etiketě obalu. Vezměme
si jako příklad oleje SAE 15W/40, 10W/40,
5W/40 a 0W/40. Všechny mohou mít výkonovou
specifikaci ACEA A3/B3, příp. i B4. Z toho
je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např.
olejů SAE 15W/40 a 5W/40 či 0W/40, může
být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí,
že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita
a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle.
To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W/40 či
5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji
se v motoru dopravují na všechna mazaná
místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako
oleje SAE 10W/40 či 15W/40, tj. úspěšně
prošly stejnými motorovými testy, kde všechny
dosáhly vyhovujících výsledků.
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické
a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let
minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický
význam. V dnešní době to již nic neříká
a tyto termíny by se neměly už vůbec používat.
Ostatně i respektované instituce API,
SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého
století vyřadily ze svého slovníku. Povede
se to i nám?
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,
VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
Příště vám poodhalíme mýtus číslo čtyři
na téma: Motorové oleje a doporučení
výrobce

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 17:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
Ehm, ja osobne nerikam, ze mineral je treba horsi nez syntetika, ale:
motory s pokrocilym a lepsim zpracovanim dilu maji mensi a mensi vule, kam se dejme tomu olej 0W-.... dostane rychleji a lepe nez mineralni 15W-.., ktery dle udavane specifikace ma horsi mazaci vlastnosti v nizkych teplotach(viz. moznost "utrzeni" mazaciho filmu a doslova dreni nasucho). Takze do technologicky starsich motoru klidne mineral - motor ma vetsi vule na soucastkach a mineral ma vetsi mazaci film a nehrozi tam toliko ztrata tlaku a spalovani oleje, jako by se tam nalila syntetika. Dalsi vec, zkus nalit do sveho 16V mineral. Myslim, ze po dvou, ci trech vymenach te budou hydrosteli "milovat".
Ono je to polemizovani hlavne taky o podminkach, v kterych ten motor pracuje - vyznamnou roli tam hraje teplota. Berme to taky tak, ze olej neni jen lubrikant, ale take chladivo, ktere cely motor "chladi"-odvadi teplotu.
A dale muzeme mluvit, ktere oleje to NA turbo a do turbo motoru atd atd.....

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 21:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Mohli byste prosim někdo poučit olejového analfabeta? Pokud je teda například 5W-40, co znamená 5, co znamená W a co znamená 40? A co mám teda nalít do 1.6 16V Zeteca? Dík. Jo a bude mi stačit 5 litrů?

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 07:11 
Nalej tam 5W30 se specifikací ACEA A3/B3, nebo API min. SJ a nic nezkazíš a auto Tě bude mít rádo. Ale než to uděláš, doporučuju motor nechat "vypláchnout", obzvláště pokud to budeš dělat poprvé a nevíš, na jaký olej jsi dosud jezdil. Do Zmetca stačí 4,5l oleje. Výměna olejového filtru je samozřejmostí.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 07:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To George V. : plně souhlasím jen 5W-30 jsou oleje lehkoběžné (šetříci energii) a mají podle ACEA specifikaci ACEA A1/B1.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 10:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Ahoj, s oleji moc zkušeností nemám, když jsem to koupil byla tam nějaká syntetika a na doporučení kamaráda jsem tam dal TEXACO SAE 5W-40 Pětilitrovka stála nějakejch 1200,- a cca litr zbyl na dolévání. Je to půl roku cca 11tis km a ještě jsem nedolejval - jsem bez ubytku.
Po výměně bylo znát jak šel motor lehčeji a tiše, pritom podle štítku u motoru jsme vylili nový olej který měl najeto cca 1tis km.

Tak jsem to zkouknul a upřesnil :-)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Naposledy upravil Bendy&Macíček dne 02 úno 2005 10:53, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 20:38 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Pro zetec je předepsaný 5W30 A1 SJ a nic jiného bych tam už nenalil používal jsem 10W40 A3 SJ po tom co jsem tam nalil předepsaný olej se snížila spotřeba a motor se uklidnil po startu i za mrazů bez zaklepání ventilů po startu.
Pokud chceš vědět jak je to s těmi parametry oleje podívej se na www.oleje.cz je to tam výborně vysvětleno včetně tabulek.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 10:51 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Do Zeteca bych se nebál dát i 5W-40, ničemu to neublíží.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2005 09:25 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Pokud ten olej má podle ACE A1 popřípadě A5 tak určitě né.
K objemu náplně, kupoval jsem při první výměně 5 litrů, litr mi zbyl teď kupuji 4 litry naleju je do motoru na měrce mám cca 5 mm pod horní ryskou a zatím mezi výměnami nemusím dolévat.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2005 13:05 
Po takřka "generálce" motoru mi dávali nový olej. V 5l kanystru mi zbylo něco málo přes 0,4l....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 17:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2004 07:22
Příspěvky: 455
Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
Mam 3 otazecky:
Uz mam koupeny a nachystany olej na vymenu, jen si koupit filtr.
1. Mam v obchode vzit primo origos filtr do escorta, nebo pry do nej pasuje i favoritacky? Bezte v potaz ze muj milacek ma jen o par let min jak ja a nejake vetsi investice za znackove dily jsou neprijatelne...

2. Znamy mi doporucoval koupit si to aditivum co se prida do oleje pred tim nez se vypusti na vycisteni motoru. (cca 170kc).
Mam si koupit tohle, nebo si nechat motor vyplachnout v servisu nejakou tou jejich srajdou? Kolik to asi stoji?


3. Dnes uz mi ale zacala problikavat kontrolka oleje, tak jsem tam na ty 2-3 dny dolil asi 4deci plnosyntetickeho pro TURBODIESELOVE motory co mi dal soused. Nemuze to tomu motoru nejak zasadne uskodit? Nebyla to chyba?

_________________
Ford Escort 1.6 3R3i 1987 (SOLD)
Seat Toledo 1.9TD 1993 (SOLD)
Ford Mondeo 1.8TD 1997 (SOLD)
Renault Megane Grandtour 1.5dCi 78kW in progress

Výroba na CNC!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 19:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
ad1/
Slušnej filtr ( UFI, TecnoOil,...) na Esco klidně koupíš do 200,-, nač tam cpát něco jinýho?

ad2/
V servisu ti tam nejspíš dají něco podobnýho a zaplatíš víc ....

ad3/
nevím

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 23:06 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Pozor na to že pasuje filtrr z jiného vozu múže pasovat závit ale nemusí souhlasit průtoková charakteristika filtru nebo nastavení obtokového ventilu potom může nastat problém. např olej protéká přes obtokový ventil který je nastaven na nižší tlak a filtruje se pouze částečně. říkám může.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 23:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2005 12:34
Příspěvky: 142
Bydliště: Praha 5
a co takhle 0W-40 (napr. FULL SYN od OMV)?? ja mam teda Esco druhej den, ale ma 119 tkm... mesicne najezdim tak cca 2000 km, takze bych rad olej, co nejakou chvilku vydrzi (aspon ty 4 mesice :-D)

_________________
Bývávalo Esco 1.8 HC, 85 kW/115 PS, RKC, Zetec-E SEFI, EEC V; r.v. 1997

Nyní jsou nohy...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 23:23 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Aco takhle do toho lít co tam podle výrobce patří když tyto oleje s Frdovou specifikací vyrábějí různí výrobci např Mobil, BP.Valvoline,Aral,Esso, Total, Texaco a pod. a dají se sehnat cca od 150 kč za litr.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 dub 2005 20:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 dub 2005 20:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 18:21
Příspěvky: 239
Bydliště: Nové Sedlo (Sokolov)
Vy se furt bavite akorat o Zmetkovi,ale co by si chroupla moje 1.4 to mi nikdo neporadi.Ja ani nevim,co je tam ted za olej,ale vypada to na Aral High tronic,ale nevim specifikaci (viskozitu....) :-(

_________________
Hatchback 3 doors , CVH 1.4 EFI PTE , 01/1996 , Complectation CLX
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2005 14:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
V 1.6 ZETECu mám teď AGIP 5W-30 FO Formula LL se sníženým HTHS (nebo tak něco. vite jak. prd těm zkratkám rozumim. Prozraďte mi někdo co znamenají...), takže PLNÁ SYNTETIKA, a to se rovná PLNÁ SPOKOJENOST.
Ja na něm vyloženě napsané že je pro víceventilové motory generace Ford, tak myslim že můj motor si stěžovat nebude.

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2005 18:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
JanRypal píše:
V 1.6 ZETECu mám teď AGIP 5W-30 FO Formula LL se sníženým HTHS (nebo tak něco. vite jak. prd těm zkratkám rozumim. Prozraďte mi někdo co znamenají...), takže PLNÁ SYNTETIKA, a to se rovná PLNÁ SPOKOJENOST.
Ja na něm vyloženě napsané že je pro víceventilové motory generace Ford, tak myslim že můj motor si stěžovat nebude.


Snížené HTHS znamená myslím lehkoběžný olej uchovávající energii a tedy šetřící spotřebu paliva. Ale pozor, 5W30 je aspoň co vím polosyntetika. Ale přesně toto Ford do benzínu a od nějaké doby do dieselu doporučuje.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: jaky olej?
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2005 17:23 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
..mam v escu olej mobil super S 10W40, olej auto vubec nezere, je i po 7000km krasne cistej....motor neklape, nic co by nasvedcovalo problem...

...no a ja se rozhoduju, jestli tam dat stejnej olej nebo fordackej texaco 5w30 nebo kvuli zachovani stejnejch aditiv mobil super FE 5W30, nechci, aby mi to zacalo treba zrat olej, kdyz prejdu z 10W40 na 5W30...co si o tom myslite? dikes za rady (mam jeste doma castrol magnatec 10W40, ale ten je uplne stejnej jako mobil super S, to tam dam radsi ten mobil....)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz