skutečně "ostrá" vačka je spíš "tupá"
ale záleží nejen na úhlech, taky hodně na zdvihu a načasování, a samozřejmě i samotném tvaru profilu
věc první - dělat cokoliv na motoru kterej má nalítáno 300tis (3x stočený druhý budíky
) a 15let věku je naprd, GO je základ, případně aspoň vše zkontrolovat, přetěsnit, rozvody, pumpa, vyčištění
zetec nemá kompresi - a to doma pilníkem nedoženete, ten motor potřebuje písty a ne snížit hlavu. když už písty tak i ojnice ať to něco vydrží - 1000eur jak nic
ano, vačky se budou hodit, když už máme písty s vybráním můžem i pořádnej zdvih - cca 500eur?
hlava? no chtělo by to mrknout aspoň na kanály, ale řekněme že dobrý
svody, vejfuk? 20tis aby to za něco stálo? to už by mohlo fungovat
sání? sériovej nesmysl ja na nic - další dvacka za 4klapku
pak takový ty věci jako setrvák, spojka, nastavitelný vačkový kola, chlazení oleje atd atd atd
na co jsme zapoměli? ECU... a to je průser... 20nejlevnější řešení bez naladění (klidně dalších 10-20 za naladění)
sčítat to nemusím, jsme v tom přes 100, a je úplně jedno jestli začínáme s 1,6 nebo 2,0 zetekem, jen ten nárůst bude úplně jinej
tohle je nesmysl... ale je to jediná cesta aby to za něco stálo a aspoň jste poznali změnu výkonu, představa že poznáte 1-2koně který se někde třeba zjevěj nějakým zázračným filtrem je blbost, 5koní si možná všimneš
jak to shrnout? na tom motoru není vlastně nic správně, tedy jakákoliv jedna z těch úprav, pokud se povede a výkon vzroste, vyvolá řetězovou reakci a začne odcházet všechno ostatní, nehledě na to že ta jednotlivá úprava nebude mít zdaleka takovej účinek jako ta samá v kombinaci s ostatníma
a do mě
má rada zní: jedinej smysluplnej tuning escorta 1,6 je jeho prodej
(porovnání ceny 1,6 + úprav a RS2000 nebo xr3i hovoří jasně, u tý 1,6 úpravama násobíš hodnotu auta, ale nikdo ti nikdy ty prachy nedá)
/// ale abych nebyl úplně zlej vymyslíme low cost variantu: opravíme vše co je potřeba, trochu to zgenerálkujem, koupíme nějaký vačky aby to ještě zkousla eec a zkusíme to co nejvíc odlehčit