fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Turbo
PříspěvekNapsal: 10 lis 2008 10:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 srp 2008 22:32
Příspěvky: 53
Bydliště: jablonec n/n
slyšel jsem že do fordíka de dát turbo značky garrett t25 a prý je stejný ve fiat uno turbo kdo o tom něco ví??? ale nebylo by to špatný ! tady je odkaz http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recen ... sworth/124 :lol:

_________________
Mám ford escort 1,6 16v Zetec r.v.1996,
bez něj bych se o výkendech nudil ještě že ho mám


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2008 10:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No do Fordíka Cossworth, které má už turbo tak nějak od výroby asi jo... ale jinak bez brutálních úprav celého motoru asi neee.....

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2008 10:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
Turbo Garret T25 i já turba měly z výroby Kosiny, mrkni do historie tady na stránkách a dočteš se víc

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2008 10:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Turbo tam můžeš dát z čeho chceš jde jen o zástavbu a o zbytek motoru co snese pokud na to není stavěný :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 lis 2008 15:09 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2008 22:04
Příspěvky: 221
Bydliště: praha západ
mám originál turbo z escorta RS z mk4 je volný klidně napiš, jinak jde o to že turbo motor má nižší kompresi, ale dají se sehnat turbo sady na stávající motor téměř bez úprav já mam jednu sadu jmenuje se turbo may na svém capri, je tam velké turbo které plní až ve větších otáčkách a má menší tlak, funguje to krásně

_________________
Ford escort mk1 2.0 RS2000 1972 v renovaci
Ford escort mk2 2.0 RS1800 1975 motor cosworth
Ford capri mk1 2.3 turbomay 1972
Ford capri mk3 1.6GT 1979
Ford transit mk1 2.9i 1975
Ford transit mk3 2.9i 1988
Ford fiesta mk2 1.6D 1985 - fakt porno
Ford Scorpio mk1 2.9i ghia executiv
Fiat 500 abarth, Fiat ritmo abarth 130TC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 lis 2008 15:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
capri píše:
mám originál turbo z escorta RS z mk4 je volný klidně napiš, jinak jde o to že turbo motor má nižší kompresi, ale dají se sehnat turbo sady na stávající motor téměř bez úprav já mam jednu sadu jmenuje se turbo may na svém capri, je tam velké turbo které plní až ve větších otáčkách a má menší tlak, funguje to krásně


V jakým je stavu chci ho. To je to turbo co mi ho hledáš už no kolik ruků? Ani už nevím. Láďo neser a odepiš. Dík.

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 12:13 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2008 22:04
Příspěvky: 221
Bydliště: praha západ
nazdááár jojo mám ho poruce uklízel jsem a vkouklo na mě z neznámé bedýnhky stav asi spíš na renovaci auto mělo najeto cca 160tisíc

_________________
Ford escort mk1 2.0 RS2000 1972 v renovaci
Ford escort mk2 2.0 RS1800 1975 motor cosworth
Ford capri mk1 2.3 turbomay 1972
Ford capri mk3 1.6GT 1979
Ford transit mk1 2.9i 1975
Ford transit mk3 2.9i 1988
Ford fiesta mk2 1.6D 1985 - fakt porno
Ford Scorpio mk1 2.9i ghia executiv
Fiat 500 abarth, Fiat ritmo abarth 130TC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 12:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
není fordí motor jako fordí motor že :) wizzy to s těma brutálníma úpravama trošku přehnal, ale na 1.6ku zeteka bych to rozhodně nedával. tam by byl problém s elektrikou, to za prvé a za durhé za téměř stejné prachy bys měl uchrchlanou 1.6ku místo třeba 2.0 turbo.. To chce především koupit jiné auto.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 12:40 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No brutální úpravy... Minimálně snížený kompresní poměr (vložka pod hlavu nebo kratší ojnice či jak se to dá všechno dělat), jiné (zakázkové) sací a výfukové parohy, jiná řídící jednotka.
Pokud by to mělo být udělané pořádně, ať to něco vydrží, tak i kované písty, ojnice, klika, uložení kliky, chlazení oleje, pořešit intercooler, možná přejít z mafu na map, ostřejší vačice... Co tam zbyde z původního motoru? A jak to všechno udělá, zjistíš, že 1.6 má úplně na kulové hlavu se zaškrcenýma kanálama a malýma ventilama...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 13:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
no a poroto sem mu říkal, at se na jednašvestku vybodne. ale zas tolik se toho upravovat nemusí, záleží na tom, třeba na N7A by to bylo relativně jednoduché. nějaké kované záležitosti nejsou potřeba, záleží kolik tam budeš tlačit že..

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 13:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
No nevim N7A ja stejný konstrukce jako N9x či Y5x a tedy mají vysoký stupeň komprese. Aspoň ty kratší ojnice bych teda doporučil pokud to má nějakejch pár tisíc vydržet. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 14:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Ale houby kluci :-) Ojnice ne. Tohle se většinou řeší podložkou pod hlavu nebo nižšíma pístama, ketré se dají koupit (nemusí to být na zakázku, tudíž je to levnější) Navíc u těch pístů je možnost koupit s vybráním pro ventily a tudíš se dají dělat divy s dobou otevření ventilů - tohe má potom opravdu význam.

Wizzy jak jsi psal předělat na MAP - to právě nee. Právě, že naopak. N7A motorů s turbem je tak málo právě kvůli tomuto....Proto vidíme častěji Zetec 1.8T, protože dostat do něj turbo je daleko snažší než do RSa, kde se používa MAP.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 14:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
nebo tak, každopádně zmenšit kompresi :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 15:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
musím opravit Jimmyho, ohledně mapu - NAOPAK, turbo s MAPem jde, kdežto s mafem nikolivěk - právě z toho důvodu se musí bastlit elektrika a hlavně elektronika u zeteca. Kdežto u RSa se při oturbení bastlit nemusí. Nějaké okrajové info jsem si kolem toho vyčmuchal, právě že N7A motor opravdu nepotřebuje brutální úpravy. podložka pod hlavu je ale samozřejmě nezbytná, pak třeba vstřiky, např. z nissanu sx200 atd atd.

nicméně po zvážení všech pro a proti jsem myšlenku RS 2000 turbo opustil a vydal se cestou 2300 - teda hodlám se touto cestou vydat. Je to jednodušší a teoreticky méně finančně náročné.

.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 15:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
capri píše:
nazdááár jojo mám ho poruce uklízel jsem a vkouklo na mě z neznámé bedýnhky stav asi spíš na renovaci auto mělo najeto cca 160tisíc


Tak si prosím tě vzpomeň až budeš mít cestu třeba na Mníšek za Standou nebo jak se to bude hodit. Zatím dík.

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 15:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
LeMans píše:
za téměř stejné prachy bys měl uchrchlanou 1.6ku místo třeba 2.0 turbo.. To chce především koupit jiné auto.


To je svatá pravda vím co říká.

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 17:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Zde si vystačíme s krátkým vysvětlením: napumpuj vzduch, zvýšíš výkon. Přeplňování nebude dobře pracovat ve vstřikovacím systému využívajícím poměr otáček a hustoty vzduchu, bude nutné přeprogramovat řídící jednotku nebo ji doplnit o váhu vzduchu. Důležitou veličinou v tomto případě je teplota. Při stlačení dochází ke zvýšení teploty nasávaného vzduchu, což má vliv i na teplotu motoru. Zvýšení teploty vzduchu zároveň snižuje hustotu plynu. Určitě si z hodin fyziky pamatujete na veličinu jménem hustota: chladnější vzduch je hustší. Motory pracují s množstvím vzduchu, to je nepřímo úměrné teplotě. Toto tvrzení je poněkud zavádějící, nicméně platí, že vzhledem k teplem ovlivňované rozpínavosti látek bude hmotnost (a tedy i celkové množství) chladného vzduchu v daném prostoru vyšší než hmotnost vzduchu teplého. Teplý vzduch je řidší, proto 1kg teplého vzduchu zabere větší objem než 1kg vzduchu studeného.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 19:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
map měří podtlak, ne hustotu vzduchu... to jen na doplnění. a stlačením se sice vzduch o něco ohřeje ale ne 1ku1 s tím o kolik se stlačil a to bys musel stejně mít teplotní čidlo až za turbem, abys mohl tuto beplotu měřit. a já si dokonce troufám tvrdit, že ta změna teploty bude velmi mírná. protože když si vezmeš, že na kompresoru ten vsduch stlačím na 8 barů a je úplně studenej...

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 19:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
:-D no tak ta teplota se až tak neodvíjí od toho stlačení že? Jde především o to, že turbo je poněkud rozpálené a tím ohřívá nasávaný vzduch (v tom článku je to zavádějící - je to článek tady ze sekce EFI) - proč myslíš, že auta s turbem mají většinou IC....právě aby ten vzduch co nejvíce ochladily, protože je ohřátý od turba a stlačení.....a právě naopak bych si dovolil tvrdit, že docela dost :-)

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008 19:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
tak aj ic se dá pořešit, ale opravdu to není naprosto nezbytně nutný, pokud chceš (spíš téměř musíš) tlačit mín abys nedělal opravdu drastické zásahy do řj.. ono i půl baru udělá dost, ale ne na jednašvestce, to aspon toho dvoulitra.. případně možná se s tebou jednou podělím o zkušenosti z turbení 2300 RSa :) ale to bych musel vyhrát těžké love :)

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz